وکالت دعاوی ایرانیان مقیم خارج از کشور

ادرس: بلوار صیاد شیرازی - جنب اورژانس قدیم -ساختمان اداری آوا - واحد یک - دفتر وکالت موسی الرضا میر

وکیل قراردادهای ایرانیان مقیم خارج از کشور

در مطالب این صفحه اطلاعات جامعی در رابطه با وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور، ویژگی‌های یک وکیل متخصص و مجرب، روش‌های گرفتن وکالت از ایرانیان مقیم خارج از کشور، انواع وکالت‌نامه ایرانیان مقیم خارج از کشور، مدارک و اطلاعات لازم جهت تنظیم وکالت‌نامه ایرانیان مقیم خارج از کشور، نکاتی در رابطه با وکالت بین المللی و امورات مربوط به وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور و هزینه‌های وکیل سخن گفتیم و جامع‌ترین مطلب حقوقی را در این باره در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

مشاوره با وکیل

قبول وکالت توسط وکیل متخصص

پیگیری وکیل تا مرحله نهایی

وکیل پایه یک دادگستری

خدمات وکلای مجرب دعاوی ایرانیان مقیم خارج

وکلای مجرب دعاوی ایرانیان مقیم خارج

‎⁨وکلای متخصص ما

در مطالب این صفحه اطلاعات جامعی در رابطه با وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور، ویژگی‌های یک وکیل متخصص و مجرب، روش‌های گرفتن وکالت از ایرانیان مقیم خارج از کشور، انواع وکالت‌نامه ایرانیان مقیم خارج از کشور، مدارک و اطلاعات لازم جهت تنظیم وکالت‌نامه ایرانیان مقیم خارج از کشور، نکاتی در رابطه با وکالت بین المللی و امورات مربوط به وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور و هزینه‌های وکیل سخن گفتیم و جامع‌ترین مطلب حقوقی را در این باره در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

وکیل قراردادها در حوزه بین الملل

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه حقوق بین المللی حوزه قرارداد می‌باشد که توسط وکیل قراردادها پیگیری می‌شود. وقتی که یک ایرانی بخواهد در یک کشور خارجی در یک موضوع تجاری و یا برای یک قرارداد وارد مذاکره شود، این احتمال وجود دارد که هیچ علم و آگهی در این زمینه نداشته باشد و درباره مسائل حقوقی آن کشور اطلاعاتی نداشته باشد. 

وکیل ایرانیان مقیم خارج می‌تواند تمام امور حقوقی و دیگر موارد را انجام دهد. همچنین ایرانیان مقیم خارج می‌توانند امور داخل ایران را هم مانند رفع ممنوع الخروجی، خرید و فروش ملک و دیگر مسائل را با وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور انجام دهند. تعهدهای ناشی از عقدها تابع وقوع عقد می‌باشد. یعنی اینکه اگر یک قرارداد خارج از کشور ایران تنظیم شود، تابع قوانین و مقررات آن کشور خارجی می‌باشد.

در طی سال‌های گذشته ایرانیان زیادی به کشورهای خارجی مهاجرت کرده‌اند. این افراد امکان دارد که درگیر مسائل حقوی و کیفری زیادی شوند. اما شاید نتوانند که در کشورهای خارجی وکیل پایه یک دادگستری پیدا کنند. اگر شما هم ایرانی مقیم خارج هستید و درگیر چالش‌های قضایی شده‌اید با وکیل ایرانیان مقیم خارج همراه باشید. 
در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از ایرانیان به دلایل مختلفی مانند پناهندگی، مهاجرت و اقامت موقت و همچنین دریافت تابعیت مضاعف در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند و به دلایل تعلق مادی و معنوی نیازمند دریافت خدمات حقوقی و پیگیری امور حقوقی و کیفری خود در دادگاه های بین المللی هستند.

اداره اموال در ایران

ایرانی‌های مقیم خارج ممکن است که در ایران هم املاکی را داشته باشند یا ارثی به آن‌ها رسیده و نیازمند وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور باشند یا مالی را خریداری کرده باشند و تصمیم گرفته باشند که با آن مال سرمایه گذاری کنند یا آن را بفروشند. در این باره این امور باید بر اساس قوانین ایران انجام شوند و باید از افراد آگاه مانند وکیل ایرانیان مقیم خارج کمک گرفت.

وکیل ایرانیان مقیم خارج – وکیل بین‌ الملل

وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند علاوه بر پذیرش وکالت افراد داخل کشور، از جانب ایرانیان مقیم خارج به حل دعاوی آنان نیز بپردازد. روال رسیدگی به دعاوی در مراجع قضایی زمان‌بر است و نیاز به پیگیری و حضور مستمر دارد. این مسئله برای ساکنان ایران نسبتاً راحت است اما برای ایرانیان مقیم خارج مشکل جدی محسوب می‌شود.
از آن‌جا که این افراد به دلیل بعد مسافت امکان حضور در ایران را ندارند و از رویه قضایی کشور مطلع نیستند، لازم است به وکلای متخصص که فرصت کافی دارند، مراجعه کنند. به این دسته از وکلا، وکیل بین الملل گفته می‌شود. 
البته باید بدانید که وکیل بین الملل به طور خاص وکیلی است که از قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی آگاهی دارد و به مقررات سایر کشورها مسلط است. یک وکیل بین ‌الملل می‌تواند در امور مرتبط با ثبت شرکت در خارج از کشور، قراردادهای بین ‌المللی و دعاوی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی فعالیت کند. 

وکیل ایرانیان مقیم خارج
Lawyer for Iranians living abroad


ویژگی‌های وکیل خوب و متخصص برای ایرانیان خارج از کشور

اکنون که با مفهوم وکیل ایرانیان مقیم خارج آشنا شده‌ایم، ویژگی‌های یک وکیل خوب و متخصص در این حوزه را بیان می‌کنیم:

  • داشتن تجربه و سابقه‌ی کافی

برای پذیرش وکالت ایرانیان مقیم خارج، داشتن تجربه و سابقه‌ی کاری درخشان حرف اول را می‌زند. وکیلی پتانسیل پذیرش چنین پرونده‌هایی را دارد که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده و از روال قانونی و تشریفاتی آن آگاهی کامل داشته باشد. وکیل ایرانیان خارج از کشور باید ضوابط اعطا و تنظیم وکالت‌نامه با فرد خارج از ایران را خوب بداند و روش‌های مطمئن و سریع را برای این کار انتخاب کند. 

  • برخورداری از تخصص لازم

از آن‌جا که شخص مقیم خارج می‌تواند هر نوع دعوای کیفری، خانوادگی و… در ایران داشته باشد، لازم است وکیلی که به او مراجعه می‌کند متخصص این امور شناخته شود. چنان‌چه وکیل در دعاوی خانوادگی تسلط دارد، باید انواع دعاوی طلاق، مهریه، نفقه، حضانت و قوانین مربوط به آن‌ها را بداند. در صورتی که تخصص وکیل مباحث کیفری و سایر دعاوی است، باید مسلط بر قوانین و ضوابط حاکم بر این دعاوی باشد.

  • فرصت کافی و پیگیری مداوم

واضح است که ایرانیان مقیم خارج امکان حضور در ایران و مراجعه به محاکم قضایی را ندارند؛ به همین دلیل لازمه پذیرش وکالت این افراد، داشتن فرصت کافی است. از آن‌جا که نباید انتظار داشت موکل خارج از کشور تمام پیگیری‌های حقوقی را شخصاً برعهده داشته باشد، وکیل باید با آگاهی کامل از این موضوع پرونده را قبول کرده و پیگیر بررسی آن شود.

  • آگاه کردن موکل از جزئیات پرونده

یک وکیل خوب و متخصص باید موکل را در جریان ریز مسائل پرونده قرار دهد و مواردی مانند ابلاغیه، تنظیم استشهادنامه و… را حتماً به اطلاع او برساند و از این کار طفره نرود. باتوجه به اینکه امکان حضور در دفتر وکیل یا مراجع قضایی از جانب موکل امکان‌پذیر نیست، وکیل باید در اسرع وقت گزارش کاملی از روند رسیدگی به پرونده تهیه و برای موکل ارسال کند.  

روش‌های گرفتن وکالت از ایرانیان مقیم از خارج کشور

با سه روش زیر می‌توان با ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند، قرارداد وکالت را تنظیم کرد:

ثنا سامانه‌ی رسمی قوه قضاییه است که امکان ثبت و دسترسی به ابلاغ‌های قضایی، شکوائیه و دادخواست‌ها را فراهم می‌کند. سامانه‌ی ثنا روش ساده و کم دردسر برای ایرانیان مقیم خارج است. چنانچه فرد قبلاً در سامانه‌ی ثنا ثبت‌نام و احراز هویت کرده و سیم کارت ثبت شده در سامانه را همراه خود دارد، می‌تواند اعطای وکالت خود را به وکیل رسمی دادگستری اعلام کرده و با او قرارداد وکالت را تنظیم کند. ناگفته نماند ثبت‌نام در ثنا به شرط داشتن مدارک هویتی جدید و سیم کارت ایرانی هنگام اقامت در خارج بلامانع است.

  • سامانه‌ی میخک وزارت امور خارجه

سامانه‌ی مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی mikhak.mfa.gov.ir که میخک نام دارد، خدماتی از قبیل تنظیم وکالت‌نامه برای ایرانیان خارج از کشور را تدارک دیده است. ایرانیان مقیم می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه و درج مشخصات خود و وکیل مدنظرشان، به یک شخص خبره وکالت دهند. پس از انتخاب وکیل و تنظیم قرارداد وکالت، به طور رسمی وکیل می‌تواند پیگیر پرونده‌ی موکل در دادگاه‌های ایران شود.

  • وکالت به بستگان و آشنایان 

روش دیگر گرفتن وکالت از فردی که خارج از ایران اقامت دارد، حق توکیل (وکالت در وکالت) است. باتوجه به این مورد اگر مقیم خارج از ایران سابقاً به یکی از بستگان یا آشنایان خود وکالت محضری داده و در وکالت‌نامه قائل به توکیل به وکیل دادگستری شده باشد، وکیل دادگستری می‌تواند پیگیر امور حقوقی شخص مقیم شود.

وکیل ایرانیان خارج از کشور چه وظایفی دارد؟

به‌طور کلی وکیل در برابر موکل خود موظف به رسیدگی به پرونده در حیطه‌ی اختیاراتی که به او داده شده می‌باشد. در صورتی که موکل خارج از ایران باشد، این وظایف باید با سخت‌گیری و دقت بیشتری انجام شود. در این شرایط موکل خارج از ایران نمی‌تواند اموری مانند جلب متهم، تنظیم استشهادیه و اخذ امضاء از شهود را که معمولاً برعهده‌ی خود موکل است، انجام دهد. 
بنابراین رسیدگی به این موارد نیز وظیفه‌ی وکیل تلقی می‌شود. همچنین وکیل ایرانیان خارج از کشور موظف است تمام اسناد و مدارک را با همکاری موکل جمع‌آوری و از آن‌ها جهت پیشبرد پرونده استفاده کند. گذاشتن وقت کافی از دیگر وظایف وکلای ایرانیان مقیم است. باتوجه به اینکه انجام تمام روال اداری نیز با وکیل است، باید برای این کار فرصت کافی داشته باشد و تمرکز خود را روی این پرونده بگذارد. صبر، دقت کافی و داشتن حوصله برای انجام پیگیری‌های لازم از جمله مواردی است که به عنوان وظیفه برای وکیل ایرانیان خارج از کشور محسوب می‌شود. 

وظایف وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور
Duties of lawyers for Iranians living abroad

 

انواع وکالت‌نامه ایرانیان مقیم خارج از کشور به وکیل دادگستری

نسبت به امور اداری و حقوقی، امور مالی، امور نظام وظیفه، خرید و فروش املاک، فروش سهام و اعتبارات، طلاق و ازدواج می‌توان بین فرد مقیم خارج و وکیل دادگستری در قالب وکالت‌نامه قراردادی را تنظیم کرد. با این وجود در یک دسته‌بندی کلی وکالت‌نامه میان وکیل ایرانی و شخص مقیم خارج از ایران، به شکل زیر است:

  • وکالت‌نامه‌ تنظیم شده در سامانه‌ی ثنا

وکالت‌نامه‌ای که از طریق سامانه‌ی ثنا تنظیم می‌شود، بهترین نوع وکالت‌نامه است. برای این کار می‌بایست پیش از خروج از ایران در این سامانه ثبت‌نام و احراز هویت کرده باشید. در این صورت می‌توانید به راحتی به وکیل خبره و متخصص دادگستری وکالت دهید. چنانچه در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اید اما کارت ملی هوشمند و سیم کارت ایرانی همراه خود دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت عدل ایران www.adliran.ir  در سامانه‌ی ثنا ثبت‌نام نمایید.

  • وکالت‌نامه‌ تنظیم شده در سامانه‌ی میخک

میخک سامانه‌ی وزارت امور خارجه است که از طریق آن نیز می‌توان وکالت‌نامه‌ بین وکیل و موکل تنظیم کرد. برای این کار ابتدا لازم است مراحل ثبت‌نام در این سامانه را پشت سر بگذارید. پس از اعطای وکالت به وکیل مورد نظر و ارسال وکالت‌نامه برای او، لازم است نسخه‌ی تصدیق شده از وکالت‌نامه را به اداره تصدیق اوراق و سجلات و نیز وزارت خارجه در تهران ارسال کنید. 

  • تنظیم وکالت‌نامه محضری

چنانچه موکل در زمان حضور در ایران به افراد مورد اعتماد خود در محضر اسناد رسمی وکالت داده باشد، در صورت تام بودن اختیارات، وکیل می‌تواند با وکیل پایه یک دادگستری وکالت‌نامه تنظیم کرده و وکالت را از جانب موکل که در حال حاضر خارج از ایران مقیم است، به او اعطا کند. 

مدارک و اطلاعات لازم جهت تنظیم وکالت‌نامه ایرانیان مقیم خارج از کشور

برای اعطای وکالت به یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران حتی اگر خارج از کشور نیز اقامت دارید، باید  وکالت‌نامه‌ی رسمی و معتبر تنظیم کنید. جهت تنظیم وکالت‌نامه ارائه‌ی مدارک زیر الزامی است:

  • شناسنامه یا گذرنامه‌ی جدید
  • کارت ملی جدید
  • سند اعطای وکالت به وکیل 
  • معرفی شماره تلفن روشن و دایر جهت ثبت‌نام در ثنا
  • معرفی آدرس ایمیل جهت ثبت‌نام سامانه‌ی میخک
  • ذکر آدرس، محل اقامت و مدت آن در خارج از کشور
  • ذکر آدرس و مشخصات دقیق وکیل در ایران
  • تکمیل پرسشنامه‌ی موجود در سایت میخک
  • امضاء وکالت‌نامه توسط موکل نزد مأمور کنسولی
  • تصدیق امضاء توسط مأمور کنسولگری

 

وکیل بین ‌الملل کیست؟

پیش از این نیز اشاره کردیم که در مفهوم خاص به وکلایی که فراتر از امور داخلی و در عرصه‌ی بین ‌الملل مهارت و تخصص دارند، وکیل بین ‌الملل گفته می‌شود. به عبارت ساده‌تر، وکیل بین ‌الملل متخصص حقوقی دعاوی بین‌ المللی و قوانین سایر کشورها است. تجارب و مهارت‌های وکلای بین الملل باعث شده تا جایگاه آنان به دلیل گسترش روابط خارجی دو کشور یا توسعه‌ی تجاری و بازرگانی میان کشورها اهمیت زیادی پیدا کند. 
رسیدگی به دعاوی تجاری و امور مالی بین دو کشور، تنظیم قراردادهای بین ‌المللی، داوری امور بین ‌الملل و دعاوی مربوط به تابعیت زوجین از جمله مسائلی است که یک وکیل بین الملل با تکیه بر تخصص خود می‌تواند به این دعاوی ورود کرده و آن‌ها را پیگیری کند. 

نکات مهم در خصوص وکالت بین ‌المللی

به دلیل اهمیت و حساسیت بالای دعاوی بین المللی توصیه می‌شود به نکات مهم زیر در این خصوص توجه کنید:

  • لازمه‌ی رسیدگی به پرونده‌های بین‌المللی و حضور در دادگاه‌ها و مجامع حقوقی، داشتن پروانه وکالت پایه یک از کانون وکلای دادگستری ایران است. 
  • تحقق وکالت مطابق با تعریف ماده 656 قانون مدنی (وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید) نیازمند قبول وکیل است. 
  • همان‌طور که در دعاوی داخلی وکیل باید بر قوانین حقوقی واقف باشد و در یک کلام آیین دادرسی را بداند، در دعاوی بین المللی نیز ضمن اشراف بر مواد و مقررات حقوق ایران، باید به همان اندازه از قوانین سایر کشورها اطلاع داشته باشد. 
  • اصولاً وکلای ایران نمی‌توانند بر قوانین و ضوابط تمام کشورها احاطه‌ی کامل داشته باشند. با این حال ورود وکیل متخصص داخلی به دعاوی تجاری، کنوانسیون‌های واحد و از این قبیل مسائل بلامانع و پذیرفته شده است.

وکیل آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

پیش از این نیز اشاره شد که رفت و آمد به کشور برای ایرانیان مقیم خارج دشوار است. از طرفی امکان حضور مداوم و پیگیری مستمر پرونده توسط این افراد وجود ندارد. چه بسا اینکه برای انتخاب وکیل داخلی و عقد قرارداد نیز نمی‌توانند شخصاً در دفتر وکیل حاضر شوند یا از مشاوره و خدمات حضوری استفاده کنند. وکیل آنلاین بهترین گزینه برای این افراد است. مشاوره و ارتباط آنلاین با یک وکیل رسمی متخصص فرصتی فراهم می‌کند تا ایرانیان مقیم خارج به راحتی از خدمات وکیل بهره‌مند شوند و بدون صرف هزینه‌ی سفر با وکیل خود ارتباط بگیرند. 

هزینه وکیل برای ایرانیان خارج کشور

حجم پرونده‌ها و پیچیدگی دعاوی ایرانیان خارج از کشور معمولاً چندین برابر دعاوی داخلی است و روال اداری آن نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. از سوی دیگر هرکدام از دعاوی خصوصیات خود را دارند و همین مسئله، باعث ایجاد تفاوت بین رسیدگی به انواع پرونده‌ها می‌شود. بنابراین نمی‌توان برای تمام دعاوی هزینه‌ و حق‌الوکاله‌ی یکسانی در نظر گرفت. 
وکیل ایرانیان خارج از کشور بسته به حجم پرونده و زمان لازم برای رسیدگی، میزان هزینه‌ها را تعیین می‌کند. موکل می‌تواند از طریق سایت یا به صورت حضوری از خدمات حقوقی وکیل خبره که در کم‌ترین زمان پرونده را به نتیجه می‌رساند آگاه شود. 
در این باره وکیل ایرانیان خارج از کشور موسی الرضا میر منصفانه‌ترین هزینه را به عنوان حق الوکاله برای شما در نظر خواهد گرفت.

کارهای دانشگاهی در ایران برای ایرانیان خارج از کشور

اصولاً کارهای دانشگاهی توسط خود دانشجو انجام می‌شود. در این بین برای افرادی که مقیم خارج از کشور هستند و شرایط حضور در ایران را ندارند، راهی وجود دارد تا به کمک اشخاص دیگر این امور را پیگیری کنند. یک وکیل در ایران می‌تواند از جانب ایرانیان خارج از کشور امور دانشگاهی آنان مانند دریافت مدارک دانشگاهی (سوابق تحصیلی، ریز نمرات و کارنامه‌)، پیگیری امور سربازی و نظام وظیفه، تعیین وثیقه جهت خروج از ایران، تسویه‌ی امور مالی دانشگاه‌، اخذ یا تمدید معافیت نظام وظیفه، تأیید گواهی تحصیلی و سایر مسائل مرتبط را انجام دهد. 
آشنایی مشاوران و وکلای ماهر با روال تشریفاتی و اداری فرصتی به افراد خارج از کشور می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان مدارک مورد نیاز خود را دریافت کنند. کافی است وکالت‌نامه‌ای رسمی بین وکیل و موکل تنظیم شود و موکل مدارکی که جهت انجام امور ضروری است را برای وکیل ارسال کند.  

امور ملکی و خرید فروش خانه برای ایرانیان خارج از کشور

شخص مقیم خارج برای انجام امور خود مانند خرید یا فروش خانه باید مدت نسبتاً طولانی در ایران حاضر شود و طی پروسه‌ی زمان‌بر مسئولیت این کار را برعهده بگیرد. در غیر این‌صورت می‌تواند به یک وکیل متخصص امور ملکی وکالت دهد و از او درخواست کمک کند. این وکیل متخصص می‌تواند تمامی امور مربوط به خرید یا فروش ملک، استعلام و تنظیم سند، تعیین وثیقه برای معاملات املاک، مسائل ارث از جمله تقسیم ارث بین ورثه، تک برگی کردن اسناد قدیمی املاک و نظیر آن‌ها را در زمان مناسب و به صورت کاملاً حرفه‌ای انجام دهد. 

انجام امور مربوط به نظام وظیفه و سربازی برای ایرانیان خارج از کشور

امور مربوط به سربازی و نظام وظیفه در عین حال که وقت‌گیر هستند، پیچیدگی خاص خود را دارند. از آن‌جا که پیگیری مداوم و ارتباط با ارگان‌های مختلف برای شخص خارج از کشور ممکن نیست، باید پیگیری در این زمینه را به وکیل خبره و پایه یک دادگستری واگذار کرد. 
وکیل به سادگی کارهای لازم مانند درخواست معافیت یا تمدید آن، ارسال نمرات دانشجو به سفارت، جا‌به‌جا کردن پول و ارز یا دریافت تأیید مدارک از وزرات علوم را انجام می‌دهد و به عنوان نماینده‌ی قانونی موکل خود، در نهادها و ادارات مرتبط حاضر می‌شود.  

امورات سجلی برای ایرانیان خارج از کشور

امورات سجلی امور مرتبط با تعویض و تغییر شناسنامه یا کارت ملی، صدور شناسنامه برای فرزندان خارج از ایران، تصدیق و ترجمه‌ی گواهی تولد، تصدیق و ترجمه‌ی گواهی فوت، دریافت شناسنامه‌ی المثنی، صدور شناسنامه برای زوجه‌ی غیر ایرانی و… را شامل می‌شود. 
صرف نظر از فرآیند اداری دشوار، بدون اشراف به تشریفات و مقررات نباید انتظار تسریع امور را داشت. از این رو ایرانیان خارج از کشور با اعطای وکالت به وکیل کاربلد می‌توانند بدون سفر به ایران این امور را انجام دهند.

جمع بندی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با موارد مربوط به وکیل ایرانیان خارج از کشور سخن گفتیم و در این باره جامع‌ترین مطلب حقوقی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

در ادامه به برخی از سوالات متداول شما همراهان گرامی پاسخ دادیم:

۱-چه نوع مسائلی توسط وکلای ایرانیان مقیم خارج از کشور قابل حل و فصل هستند؟

وکلا می‌توانند در زمینه‌های مختلفی به ایرانیان مقیم خارج از کشور یاری برسانند، از جمله:

  • مسائل مربوط به مهاجرت: اخذ ویزا، تمدید اقامت، تابعیت، پناهندگی و …
  • مسائل حقوقی خانواده: طلاق، حضانت فرزند، مهریه، ارثیه و …
  • مسائل مربوط به املاک و مستغلات: خرید، فروش، اجاره، واگذاری و …
  • مسائل مربوط به تجارت و بازرگانی: ثبت شرکت، تنظیم قرارداد، حل و فصل دعاوی تجاری و …
  • مسائل مربوط به مالیات: اظهارنامه مالیاتی، معافیت های مالیاتی و …
  • مسائل مربوط به حقوق کار: قرارداد کار، حقوق و مزایا، حل و فصل دعاوی کارگری و …

چگونه می‌توان یک وکیل ایرانی مقیم خارج از کشور را پیدا کرد؟

برای یافتن وکیل ایرانی مقیم خارج از کشور می‌توانید با جستجو در وب سایت‌های مربوط به وکلای ایرانی در خارج از کشور، وکلای مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین شما می توانید از دوستان و آشنایان خود که در خارج از کشور زندگی می کنند، برای معرفی وکیل کمک بگیرید. همچنین ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با سفارتخانه یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت خود تماس گرفته و لیستی از وکلای ایرانی را دریافت کنید.

هزینه‌ی وکیل ایرانی مقیم خارج از کشور چقدر است؟

هزینه‌ی وکیل ایرانی مقیم خارج از کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • پیچیدگی پرونده: پرونده‌های پیچیده‌تر معمولا به وکلای با تجربه‌تر و گران‌تر نیاز دارند.
  • محل اقامت وکیل: محل اقامت وکیل نیز در هزینه‌ی وکیل تاثیرگذار است.
  • نوع خدمات ارائه شده: برخی از وکلا فقط مشاوره ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر خدمات کامل‌تری مانند وکالت در دادگاه را ارائه می‌دهند.

قبل از انتخاب وکیل، حتما در مورد هزینه ها با او صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که از تعرفه های او راضی هستید.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

مشاوره

تلفن تماس :
09123829850
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات