وکیل کیفری

ادرس: بلوار صیاد شیرازی - جنب اورژانس قدیم -ساختمان اداری آوا - واحد یک - دفتر وکالت موسی الرضا میر

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ چه خدماتی را ارائه میدهد؟

صراحتا باید بگوییم وکیل پایه یک دادگستری فردی است که دارای پروانه وکالت بوده و در شاخه حقوق تحصیل کرده است. این شخص بعد از اینکه در آزمون وکالت نمره قبولی را کسب کرد به مدت ۱۸ ماه در دوره کارآموزی شرکت می‌کند و سپس می‌تواند در کلیه پرونده‌های حقوقی وکالت کند.

به بیان دقیق‌تر وکیل شخصی است که بر اساس عقد قرارداد وکالت، از طرف موکل حدود و اختیاراتی به او داده می‌شود و باید از طرف موکل مامور انجام کاری شود. در واقع وکیل پایه یک دادگستری باید به پرونده قضایی موکل خود را رسیدگی کند و تمام فعالیت‌هایی که برای پیگیری پرونده لازم است را انجام دهد.

وکیل می‌تواند پرونده‌های قضایی با موضوعات مختلفی را رسیدگی کند و تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا عدالت را ایجاد کند و از حق و حقوق موکل خود دفاع ‌نماید. وکیل پایه یک دادگستری باید با صداقت و وجدان فعالیت‌های لازم را برای پیگیری پرونده انجام دهد.

مشاوره با وکیل

قبول وکالت توسط وکیل متخصص

پیگیری وکیل تا مرحله نهایی

وکیل پایه یک دادگستری

خدمات تخصصی وکیل پایه یک دادگستری

وکیل کیفری

وکیل مواد مخدر

وکیل تعزیرات حکومتی

وکیل ایرانی

وکلای متخصص ما

‎⁨وکلای متخصص ما

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری

میزان صلاحیت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو دادگستری متفاوت است. و این مورد می‌تواند تفاوت اصلی بین وکیل پایه یک و پایه دو باشد. وکیل پایه یک تمام پرونده‌های قضایی با موضوعات مختلف را می‌‌تواند رسیدگی کند و صلاحیت مطلق دارد؛ ولی وکیل پایه دو فقط امور حقوقی و دعاوی که در دفترچه آزمون وکالت نام برده‌ شده‌اند را می‌تواند رسیدگی و پیگیری کند.‌

علاوه‌بر میزان صلاحیت، وکیل پایه یک و پایه دوم با یکدیگر تفاوت‌های دیگری هم دارند. به طور مثال معمولا وکیل پایه یک حق الوکاله بیشتری نسبت به وکیل پایه دو دریافت می‌کند و طبیعتا وکیل پایه یک نسبت به وکیل پایه دو تجربه و سابقه کاری بیشتری دارد.

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری چه کمکی به شما می‌کند؟

وکیل پایه یک دادگستری در تمام جلسات دادگاه حاضر می‌شود تا از حق و حقوق موکل خود دفاع کند. این وکیل، مدارک و شواهد لازم و محکمه پسند را جمع‌آوری می‌کند تا بتواند از موکل خود دفاع کند.

وکیل پایه یک دادگستری در رابطه با موضوع پرونده قضایی، مشاوره حقوقی را به موکل خود ارائه می‌دهد و توضیحات لازم را در مورد حق و حقوق موکل خود ارائه می‌دهد و توصیه‌های لازم را به موکل خود می‌کند. وکیل نماینده قانونی موکل خود است و به طور صحیح و به نحوه احسن دلایل خود را بیان می‌کند و در جلسه‌های دادگاه باید تعلیمات و دستورالعمل‌های مربوط به موکل خود را اجرا کند.

وکیل باید دفاعیه‌ای قوی و موثر را با دقت و به صورت حرفه‌ایی برای موکل خود تدوین کند. بر اساس قوانین و مقررات قضایی، مدافعه باید انجام شود و بتواند به خوبی ضعف‌ها و مزایا دعوا موکل را برای دادگاه ارائه دهد. همچنین وکیل پایه یک دادگستری مدارک و شواهد صحیح و مرتبط با پرونده را جمع‌آوری می‌کند و پیگیری امورات حقوقی را به خوبی انجام می‌دهد.

وکیل متخصص دادگستری

بهترین وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

بهترین وکیل پایه یک دادگستری قبل از طرح دعوا و حتی بعد از آن باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا بین طرفین دعوا صلح و سازش ایجاد کند او باید به طور دقیق و بدون ابهام متن قرارداد وکالت‌نامه را بنویسد و حق الوکاله خود را به طور صحیح و دقیق در وکالت‌نامه درج کند.

در رابطه با معرفی بهترین وکیل پایه یک دادگستری باید بگوییم موسی الرضا میر یکی از بهترین وکلای حال حاضر در امورات حقوقی بوده که سابقه درخشانی دارد و پرونده‌های بسیاری را با موفقیت گذرانده است. ایشان می‌تواند به عنوان وکیلی خبره و متخصص در پرونده شما ایفای نقش کند و حتی موجب پیروزی در پرونده شما شود.

ویژگی‌های یک وکیل خوب پایه یک دادگستری

داشتن پروانه وکالت برای یک وکیل خوب کافی نیست! یک وکیل خوب باید تخصص لازم را در زمینه حل پرونده قضایی موردنظر داشته باشد. در این باره باید بگوییم موضوعات حقوقی به دلیل پیچیدگی‌های زیادی که دارند بهتر است توسط وکیلی متخصص و مجرب حل شوند و وکلایی که به صورت تخصصی در حوزه‌ای خاص فعالیت می‌کنند معمولا به دلیل تجربه بالا برای پرونده‌های پیچیده مناسب‌تر هستند.  

علاوه‌بر موارد بالا یک وکیل خوب باید سابقه فعالیت بالایی داشته باشد و پرونده‌های زیادی را پیگیری و رسیدگی کرده باشد و دارای اخلاق حرفه‌ای کاری باشد.

پنج نکته مهم درباره انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری

  1. اولین نکته برای انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری مهارت ارتباطی خوب است. یک وکیل خوب باید بتواند با قاضی، موکل و دیگر افراد ارتباط خوبی برقرار کند و مسائل و موضوعات حقوقی را با تسلط کامل بیان کند.
  2. یک وکیل خوب باید روی قوانین و مقررات حقوقی تسلط کاملی داشته باشد و در قراردادهای خصوصی بتواند داوری کند و با توجه به قوانین و مقررات بتواند مشکلات مابین دو فرد را به عنوان داور مرضی الطرفین حل و فصل کند.
  3. مهارت تحلیلی یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام انتخاب وکیل باید به آن توجه کرد. یک وکیل خوب باید بتواند وقایع پیش‌آمده را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.
  4. مهارت تحقیقی، یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام انتخاب بهترین وکیل دادگستری باید به آن توجه کرد. یک وکیل خوب باید بتواند در مورد مسائل مربوط به پرونده به خوبی تحقیق کند.
  5. استقامت و پایداری وکیل یکی دیگر از ویژگی‌های یک وکیل خوب است. برخی از پرونده‌های قضایی مانند پرونده‌های کیفری و ملکی به دلیل اینکه پیچیده هستند، زمان رسیدگی به آن‌ها طولانی است به همین دلیل وکیل باید در این زمینه‌ها استقامت و پشتکار قوی داشته باشد.

وکیل مجرب در ایران

آیا وکیل پایه یک دادگستری رایگان وجود دارد؟

اگر به دنبال واقعیت هستید باید بگوییم عملا چیزی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری رایگان وجود ندارد. و در ایران وکیل پایه یک دادگستری رایگان یک پدیده رایج نیست! اما در برخی موارد مثل جرایم کیفری همچون قتل، متهم باید برای دفاع از خود وکیل بگیرد و اگر توانایی مالی برای اخذ وکیل را نداشته باشد می‌تواند به دادگاه درخواست بدهد تا از طرف دادگاه وکیل تسخیری وکالت او را به عهده بگیرد.

این نوع وکیل حق الوکاله خود را از موکل نمی‌گیرد بلکه از بودجه سازمان قوه‌قضاییه دستمزد او پرداخت می‌شود. همچنین وکیل معاضدتی از طرف دادگاه وکالت موکل را بر عهده می‌گیرد و این نوع وکیل برای افرادی است که توانایی مالی برای اخذ وکیل را ندارند و حق الوکاله آن‌ها از طرف دادگاه پرداخت می‌شود‌.

دریافت مشاوره حقوقی از وکیل ملکی

مزایای دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

وکلای متخصص و مجرب به دلیل تسلط بر قوانین و مقررات مربوطه و دانش حقوقی بالا می‌توانند به افراد کمک کنند تا با طرز درستی در جلسه‌های دادگاه صحبت کنند و از حق و حقوق خود مطلع شوند.

وکیل به دلیل اینکه سالانه پرونده‌های مختلفی را رسیدگی می‌کند برای ارائه مشاوره حقوقی، توانایی بالایی را کسب کرده است. اخذ وکیل به ویژه در پرونده‌هایی که رسیدگی به آن‌ها سخت و پیچیده است لازم بوده و معمولا حق الوکاله وکیل برای رسیدگی به این نوع پرونده‌ها زیاد است.

افزایش آگاهی، کاهش استرس، پی بردن به حقوق خود و برخی از موارد دیگر از جمله مزایایی است که می‌تواند یک مشاوره حقوقی خوب برای شما در پی داشته باشد.

معایب عدم مشاوره و راهنمایی وکیل پایه یک دادگستری:

عدم استفاده از مشاوره و راهنمایی وکیل پایه یک دادگستری باعث می‌شود رسیدگی به پرونده طولانی شود. همچنین عدم مشاوره حقوقی موجب می‌شود افراد نتوانند در جلسه‌های دادگاه از خود به خوبی دفاع کنند و حقوق خود را بدست آورند. همچنین گاها در برخی پرونده‌ها دیده شده است که ناآگاهی فرد باعث زیان‌های مالی و حتی جانی شده و این در صورتی است که فرد می‌توانست در جلسه‌ای با وکیل بسیاری از مشکلات خود را رفع کند

سامانه وکلای پایه یک دادگستری کدامند؟

افرادی که به دنبال وکیل در بانک اطلاعات وکلا قوه‌قضاییه هستند باید به سایت مرکز وکلا قوه‌قضاییه به آدرس www.23055.ir بروند. در مرحله دوم می‌توانند بر اساس مشخصات شخصی، شهر، استان و شماره پروانه، وکیل موردنظر خود را در قسمت جستجو پیدا کنند.

همچنین شما می‌توانید با جستجوی عبارات ” پورتال کانون وکلای دادگستری ” وارد سایت مربوطه شوید و از هر شهری که هستید لیست وکلای آن شهر را همراه با اطلاعات پیدا کنید!

نحوه استعلام برای انتخاب وکیل پایه یک دادگستری:

برای استعلام وکیل قوه‌‌‌قضاییه می‌توانید به نشانی hub.23055.ir مراجعه و مشخصات وکیل را وارد کنید تا اطلاعات شخص مورد نظر شما نمایش داده شود و شما از صحت اطلاعات اعلامی به خودتان آگاه شوید!

آدرس و شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری:

اگر به دنبال یک وکیل پایه یک دادگستری مناسب هستید وکیل ما آقای موسی الرضا میر می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. دفتر ایشان واقع در بلوار صیاد شیرازی، جنب اورژانس قدیم، ساختمان اداری آوا، واحد یک بوده و برای ارتباط با ایشان شما عزیزان می‌توانید با شماره تماس 09123829850 در ارتباط باشید.

جمع‌بندی:
وکیل پایه یک دادگستری تمام تلاش خود را برای احقاق حق موکل انجام می‌دهد تا پرونده را رسیدگی کند. مشاوره با بهترین وکلای پایه یک دادگستری از جمله موسی الرضا میر باعث می‌شود تا شما بتوانید از حق و حقوق خود مطلع شوید و به درستی در جلسه‌های دادگاه از خود دفاع کنید.

مشاوره با وکیل دادگستری

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

مشاوره با وکیل دادگستری

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده