وکیل اداره کار کیست؟ چه خدماتی را ارائه میدهد؟!

وکیل اداره کار

نام سازمان و یا اداره کار را باید تمام افرادی که به نحوی با کارفرما سروکار دارند و یا در سازمان های اداری مشغول کار می باشند را باید شنیده باشند. به طور کلی اداره کار مرجع حل تمام اختلافات فی مابین کارگر و کارفرما است و دو طرف می توانند 

در صورتی که هر کدام از طرفین وظایف خود را در قبال طرف دیگر انجام نداده باشند به اداره کار مراجعه کرده و براساس حق و حقوق قانونی خود با کمک وکیل اداره کار در این رابطه اقدام کنند. 

بر اساس قانون کارفرما نسبت به کارگر خود وظایفی دارد. کارفرما موظف است که بر اساس تعرفه‌ ها و قوانین حقوق، دستمزد، عیدی، پاداش، مرخصی، حق اولاد، حق مسکن و سایر موارد را به موقع پرداخت کند. کارگر نیز در این زمینه وظیفه دارد که مطابق با قانون و قرار داد وظایف خود را در مهلت و تایم اداری انجام دهد.

وکیل اداره کار کیست؟

وکیل اداره کار یا وکیل دعاوی کار، فردی است که به نمایندگی از کارگر و یا کارفرما می‌تواند برای آن‌ها و در جهت حل مشکلات حقوقی مربوط به کار، دادخواست‌های حقوقی تهیه و تنظیم کند. 

وکیل اداره کار با توانایی و اطلاعات کافی درباره قوانین اداره کار، بیمه و تمامی بخش نامه ها، به تمامی شعب اداره کار دسترسی و آشنایی دارد و می‌تواند به اختلافات مربوط به حقوق کارگران و کارفرمایان، بیمه و بخش‌نامه‌های مرتبط رسیدگی کند. 

چنین وکیلی به عنوان مشاور حقوقی در امور کاری و حقوقی نقش دارد و می‌تواند به کارگران و کارفرمایان در مسائل مختلفی از جمله دعاوی حقوقی، بیمه، سنوات و… مشاوره دهد. بهترین وکیل اداره کار فردی است که به جزئیات نزدیک توجه می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که هیچ اطلاعات مهم یا نکات قانونی اصلی‌ای از دیدگاهش نادیده گرفته نشود. 

او باید دانش کاملی از قوانین کاری، از جمله قراردادهای استخدامی، بیمه و تمام مقررات مربوطه داشته باشد. باید بدانید بهترین وکیل اداره کار تجربه گسترده‌ای در حل و فصل اختلافات کاری و همچنین، رزومه موفقیت‌آمیزی دارد. 

وکیل خوب اداره کار یک ارتباط‌گر موثر است و قادر به شفاف سازی مفاهیم و راهبردهای قانونی برای مشتریان خود می‌باشد. وکیل متخصص اداره کار، یک فکر کننده تحلیلی است که می‌تواند به سرعت مسائل قانونی کلیدی را شناسایی کرده و راهبردهای موثری برای حل آن‌ها ارائه دهد.

به طور خلاصه، بهترین وکلای اداره کار دارای ترکیبی از توجه به جزئیات، دانش قوانین کاری، تجربه، مهارت‌های ارتباطی و تحلیلی هستند.

وکیل اداره کار در تهران کیست؟

وکیل وزارت کار در تهران، شخصی حقوقی است که دارای توانایی و اطلاعات کافی در خصوص قوانین اداره کار، بیمه و تمامی بخشنامه‌های اداره کار است و به تمامی شعب و دفاتر اداره کار در کشور کمک حقوقی ارائه می‌دهد. 

بهترین وکیل اداره کار در تهران وظایف متعددی دارد که شامل مشاوره حقوقی، نظارت بر اجرای قوانین کاری، حل و فصل اختلافات کاری، تنظیم قراردادهای کاری و بیمه‌ای و دفاع در دادگاه‌های کاری می‌شود. 

او می‌تواند به خوبی از حقوق کارمندان و کارگران یا بیمه‌گران در نقش موکلان خود دفاع کند. برای ارتباط با بهترین وکیل اداره کار در تهران می‌توانید از طریق شماره تماس 09123829850 با وکیل فاطمه میر، در ارتباط باشید.

قرارداد کار چیست؟

قرارداد کار به رابطه‌ای گفته می‌شود که بین کارفرما و کارمند یا کارگر بسته می‌شود و شامل شرایط و مقرراتی است که در آن برای انجام کار، حقوق و مزایایی برای کارمند تعیین شده است. این قرارداد می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی بوده و باید شامل شرایطی مانند نوع کار، مدت زمان قرارداد، حقوق و مزایا، شرایط انتقال قرارداد و شرایط پایان قرارداد باشد.

قرارداد کار برای کارفرما و کارمند یا کارگر حقوق و تعهداتی را تعیین می‌کند که باید برای هر دو طرف قابل قبول باشد. اگر به دنبال تهیه و تنظیم یک قرارداد کاری قانونی هستید می‌توانید از خدمات وکیل وزارت کار استفاده کنید.

چرا باید از یک وکیل اداره کار کمک بگیریم؟

بهتر است بدانید که یک وکیل پایه یک دادگستری اداره کار چگونه و با چه خدماتی می‌تواند به شما کمک کند.

وکیل اداره کار می‌تواند به شما در مورد حقوق و تعهدات شما به عنوان کارمند یا کارفرما و اجرای قوانین کاری مشاوره دهد و از حقوق شما در برابر کارفرما محفاظت کند.

شما می‌توانید برای حل و فصل اختلافات کاری با کارفرما یا کارمندان دیگر، از وکیل اداره کار کمک بگیرید. همچنین، وکیل برای اداره کار می‌تواند به شما در تنظیم قراردادهای کاری کمک کند و از حقوق شما در قراردادهای کاری حفاظت کند.

به طور کلی، از یک وکیل متخصص در دعاوی کار برای حفاظت از حقوق و تعهدات شما به عنوان کارمند یا کارفرما و در صورت بروز اختلافات کاری، به شما در حل و فصل آن‌ها کمک می‌کند.

بهترین وکیل اداره کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی‌های بهترین وکیل اداره کار در تهران به شرح زیر است:

  1. توجه به جزئیات
  2. دانش قوانین کاری
  3. تجربه
  4. مهارت‌های ارتباطی
  5. مهارت‌های تحلیلی

بهترین وکیل اداره کار فردی است که به تعهدات خود نسبت به حرفه و موکلانش پایبند باشد و با مسئولیت‌پذیری تمامی وظایف خود را انجام دهد. چنین فردی باید از امانت‌داری و صداقت در کار برخوردار باشد.

پرونده های دعوی وزارت کار

اداره کار به عنوان یکی از ادارات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که مسئولیت رسیدگی به مسائل مربوط به روابط کاری و حقوق کارگران و کارفرمایان را بر عهده دارد. پرونده‌هایی که این اداره به آن‌ها رسیدگی می‌کند شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. رسیدگی به شکایات کارگران در مورد مسائل مربوط به حقوق کاری، مزایا، شرایط کاری و سایر مسائل مرتبط با روابط کاری
  2. رسیدگی به شکایات کارفرمایان در مورد مسائل مربوط به عدم پایبندی به تعهدات کاری از سوی کارگران و کارمندان و مسائلی از این دست.
  3. رسیدگی به مسائل مربوط به بیمه اجتماعی، بازنشستگی و سایر مسائل مرتبط با حقوق و مزایای کارگران
  4. رسیدگی به مسائل مربوط به قوانین کاری و مشاغل غیررسمی

در صورت نیاز به رسیدگی به این موارد، کارگران و کارفرمایان می توانند با مراجعه به اداره کار و تکمیل فرم دادخواست، شکایت خود را به این اداره ارائه کنند. وکلای حقوقی نیز می توانند در صورت نیاز به رسیدگی به پرونده های اداره کار، به عنوان وکیل متخصص در دعاوی کار فعالیت کنند.

وکیل وزارت کار برای کارگر

وکیل اداره کار برای کارگر، یک وکیل پایه یک دادگستری است که به دنبال دفاع از حقوق و زحمات کارگران است و برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق آن‌ها به دفاع از آن‌ها در اختلافات کاری می‌پردازد. او می‌تواند به کارگر در مورد حقوق و تعهداتش مشاوره دهد و به او در مورد راه‌های حفاظت از حقوقش کمک کند.

وکیل خوب اداره کار فردی است که می‌تواند به کارگر در مورد اجرای قوانین کاری کمک کند و از حقوق او در برابر کارفرما حفاظت کند. چنین وکیلی در حل و فصل اختلافات کاری کارگر همواره در کنار اوست و به نمایندگی از او به مذاکره با طرف دیگر اختلاف می‌پردازد. 

بهتر است بدانید وکیل برای اداره کار به خوبی در تمامی جلسات دادرسی پرونده‌های اختلافات کارگران و کارفرمایان از حقوق کارگران دفاع می‌کند.

هزینه وکیل اداره کار چقدر است؟

هزینه وکیل اداره کار به عنوان یکی از دغدغه‌های کارگران برای ارتباط با وکیل محسوب می‌شود. از این رو باید بدانید هزینه‌های وکالت یک وکیل اداره کار به موارد زیر وابسته است:

  1. نوع مشاوره:
    هزینه وکیل اداره کار بسته به نوع مشاوره متفاوت است. برای مثال، هزینه مشاوره در مورد قرارداد کاری متفاوت از هزینه مشاوره در مورد اختلافات کاری می‌باشد.
  2. سطح تجربه و مهارت وکیل:
    وکلای با سابقه و مهارت بیشتر معمولاً هزینه بیشتری دارند.
  3. محل کار وکیل:
    محل کار وکیل متخصص اداره کار نیز می‌تواند بر روی هزینه وکالت او تاثیرگذار باشد. معمولا در شهرهای بزرگ هزینه بیشتر است.
  4. میزان زمان مورد نیاز:
    بسته به زمانی که صرف حل و فصل اختلافات کاری می‌شود، حق الوکاله وکیل وزرات کار در تهران متفاوت است.

به طور کلی، هزینه وکیل وزارت کار بسته به عواملی مانند نوع مشاوره، سطح تجربه و مهارت وکیل، محل کار وکیل و میزان زمان مورد نیاز متفاوت است و نمی‌توان به طور کلی در مورد هزینه آن تعیین قیمت کرد. همچنین باید بدانید این هزینه به صورت توافقی میان وکیل و موکلان مشخص می‌شود.

وکیل متخصص اداره کار کیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

وکیل متخصص اداره کار شخصی حقوقی است که دارای توانایی و اطلاعات کافی در خصوص قوانین اداره کار، بیمه و تمامی بخشنامه‌های اداره کار است و به تمامی شعب و دفاتر اداره کار در کشور کمک حقوقی ارائه می‌دهد. 

وکیل اداره کار وظایف متعددی دارد که شامل مشاوره حقوقی، نظارت بر اجرای قوانین کاری، حل و فصل اختلافات کاری، تنظیم قراردادهای کاری و بیمه‌ای و دفاع در دادگاه‌های کاری می‌شود. وکیل اداره کار برای کارگران نیز می‌تواند

در مواردی که نیاز به مشاوره حقوقی، حفاظت از حقوق کاری و حل و فصل اختلافات کاری با کارفرما و دفاع در دادگاه‌های کاری است، به کار گرفته شود.

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از کارفرما کدامند؟!

برای طرح شکایت از کارفرما، مدارک زیر ممکن است مورد نیاز باشد:

1- قرارداد کاری:

قرارداد کاری ممکن است شامل شرایط و مقرراتی باشد که در آن برای انجام کار، حقوق و مزایایی برای کارمند تعیین شده است. این قرارداد می‌تواند به عنوان مدرکی برای طرح شکایت از کارفرما مورد استفاده قرار گیرد. در زیرمجموعه قرارداد کاری مواردی مانند تمامی اطلاعات هویتی و شخصی کارگر قرار دارند.

2- مکاتبات و نامه‌های مربوط به اختلاف:

در صورتی که اختلافی بین کارفرما و کارمند وجود دارد، مکاتبات و نامه‌های مربوط به آن نیز می‌تواند مدرکی برای طرح شکایت باشد.

3- مدارک مربوط به حقوق و مزایا:

مدارکی مانند فیش حقوقی، پرینت حساب بانکی که حقوق به آن واریز می‌شود، بیمه‌نامه و سایر مدارک مربوط به حقوق و مزایای کارمند نیز به عنوان مدارکی محکمه پسند عنوان می‌شوند.

4- شواهد و مدارک مربوط به تخلفات کارفرما:

در صورتی که کارفرما در اجرای قوانین کاری تخلف کرده است، شواهد و مدارک مربوط به آن باید در شکواییه مطرح گردد. به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از کارفرما بسته به نوع اختلاف و شرایط کاری مختلف، نیز متفاوت است.

انجام مراحل قانونی طرح شکایت در اداره کار به شرح زیر:

مراحل قانونی طرح شکایت در اداره کار عبارتند از:

1- تهیه و تکمیل فرم دادخواست:

در ابتدا باید فرم دادخواست مربوط به شکایت را تهیه و تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی و جزئیات شکایت شما یا مطالبات کاری می‌باشد. در این مرحله می‌توانید از تخصص و تجربه یک وکیل اداره کار نیز کمک بگیرید.

2- تحویل فرم دادخواست به اداره کار:

پس از تکمیل فرم دادخواست، باید آن را به اداره کار تحویل دهید. در این مرحله، ممکن است بخواهید مدارک مربوط به شکایت خود را نیز به همراه فرم دادخواست تحویل دهید. البته باید در نظر داشته باشید که امروزه نیازی به تحویل حضوری دادخواست یا شکایت نامه نیست و از طریق سامانه اینترنتی اداره کار به راحتی می‌توانید شکایت و مدارک مورد نیاز خود را بارگذاری و برای اداره کار ارسال کنید.

3- بررسی شکایت:

پس از تحویل فرم دادخواست، اداره کار شکایت شما را بررسی می‌کند و در صورت لزوم، زمان رسیدگی به شکایت شما در دادگاه مربوطه از طریق پنل کاربردی در سامانه اینترنتی اداره کار یا تماس و پیامک، به شما اعلام می‌شود.

4- صدور حکم:

در صورتی که اداره کار به شکایت شما رسیدگی کرد و تصمیم گرفت که کارفرما باید به شما حقوق و مزایایی پرداخت کند، یک حکم به نام شما صادر می‌شود.

5- اجرای حکم:

اگر کارفرما به حکم اداره کار عمل نکرد، شما می‌توانید با ارائه حکم به دادگاه اجرایی، از طریق دادگاه اقدام به اجرای حکم کنید. در نظر داشته باشید که در تمامی مراحل شکایت از کارفرما می‌توانید با یک وکیل متخصص اداره کار در ارتباط باشید و از علم و تخصص او بهره ببرید.

6- مشاور حقوقی اداره کار

کارگر به جهت رسیدگی و دریافت حقوق خویش باید به اداره کار مراجعه نماید و در نتیجه برای رسیدگی به تمامی دعاوی مربوط به مزایا، حقوق، سنوات و غیره باید به اداره کار مراجعه نمایید اگر برای دعاوی ناشی از حیثیتی، آسیب جسمی و غیره مرجع رسیدگی این دعاوی دادسرا است. برای مشاوره حقوقی از یک وکیل خبره کمک بگیرید.

قرارداد کار چیست؟

در کشور ایران قرار دادهای کار به دو نوع قراردادها در ادارات دولتی و شرکت های خصوصی تقسیم بندی می شوند. در ادارات دولتی بر اساس قانون استخدام کشوری بر سه نوع رسمی، پیمانی و قرارداد کاری یا خدماتی می باشند. قرارداد های شرکت های خصوصی شامل دو دسته قرارداد می شوند که این قرار داد ها شامل موارد زیر اند:

  1. از نظر مدت قرارداد
  2. از نظر ساعت کار

مراحل شکایت از کارفرما چگونه است؟

لازم است بدانید که کارگر نمی‌ تواند همزمان دو یا چند مطالبه را به صورت هم‌ زمان داخل دادخواست خود به اداره کل تحویل بدهد و او تنها می‌ تواند یک مطالبه را داخل دادخواست خود قید کند. 

به عنوان مثال کارگری که به صورت غیر قانونی اخراج شده باشد نمی‌تواند به صورت همزمان درخواست مطالبه حق سنوات و بازگشت به کار را داشته باشد. در گذشته به جهت ثبت شکایت و دادخواست باید به صورت حضوری به اداره کار مراجعه کرده و سپس دادخواست خود را ثبت می ‌کردید

در صورتی که امروزه شما با ورود و ثبت نام به سایت سامانه اداره کار می‌توانید دادخواست خود را ثبت نمایید. البته باید مدارک مورد نیاز را اسکن و بارگذاری کنید و پس از اینکه مدارک مورد نیاز را ثبت کردید زمان رسیدگی در مراجع صالح رسیدگی کننده در اداره کار به فرد توسط پیامک ابلاغ می‌ شود.

مرجع صالح رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما کدام است؟

بر اساس ماده 157 قانون کار هر نوع اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کاراموزی، موافقت نامه های کار گاهی یا پیمان های دسته جمعی کار بوده باشد

در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آن ها در شورای اسلامی کار و اگر شورای اسلامی کار در کارگاهی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل می شود و در صورت عدم سازش از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل می شود.

نحوه رسیدگی اختلاف کارگر و کارفرما در اداره کار:

اگر هر یک از طرفین در اجرای هرکدام از مفاد قرارداد (موقت و یا دائم) بر اساس مقررات قانون کار و موافقت نامه های کارگاهی با مشکل و اختلاف نظر مواجه شده باشند هیأت تشخیص مسئول اخذ تصمیم می باشد. 

همچنین اگر کارگری در انجام وظایف خود قصور داشته باشد و با وجود تذکرات کتبی همچنان مقررات محل کار را نقض کند توسط کارفرما به هیأت تشخیص معرفی می شود. البته در این شرایط کارفرما حق فسخ قرارداد کار را نیز خواهد داشت

 اما به شرطی که شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی نظر مثبت داشته باشند و کار فرما مطالبات و حقوق معوقه کارگر را به عنوان حق سنوات به او پرداخت کند.

شماره وکیل اداره کار و ادرس دفتر جهت مراجعه حضوری

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850
تلفن دفتر: 46224091

خلاصه مطلب:
وکیل اداره کار فردی است که به تمامی تعهدات و حقوق و وظایف کارفرما  و کارگران تسلط دارد و با تخصص کافی نسبت به قوانین اداره کار، بیمه و تمامی بخشنامه‌های اداره کار، به خوبی می‌تواند در حل و فصل اختلافات کاری نقش ایفا کند. 

وکیل پایه یک دادگستری اداره کار وظایف متعددی دارد که شامل مشاوره حقوقی، نظارت بر اجرای قوانین کاری، حل و فصل اختلافات کاری، تنظیم قراردادهای کاری و بیمه‌ای و دفاع در دادگاه‌های کاری می‌شود. 

در این مقاله به صورت جامع به وظایف و ویژگی‌های یک وکیل خوب در اداره کار پرداختیم. با سپاس از همراهی شما، تجربیات خود را از ارتباط با چنین وکلایی با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

برای ثبت شکایت از کارفرما در اداره کار، باید فرم دادخواست مربوط به شکایت را تهیه و تکمیل کرده و آن را در سامانه اینترنتی اداره کار ثبت کنید. سپس اداره کار شکایت شما را بررسی کرده و در صورت لزوم، با شما تماس می‌گیرد تا اطلاعات بیشتری در مورد شکایت شما دریافت کند.

مواردی مانند قرارداد کاری، حقوق و مزایا، بیمه‌های اجتماعی، اختلافات کاری و مشکلات مربوط به صندوق های بازنشستگی می‌تواند به طور مشترک بین کارفرما و کارمندان پیش بیاید.

وکیل اداره کار فردی است که دارای توانایی و اطلاعات کافی در خصوص قوانین اداره کار، بیمه و تمامی بخشنامه‌های اداره کار است و به تمامی شعب و دفاتر اداره کار در کشور کمک حقوقی ارائه می‌دهد.

مقالات

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده