وکیل امور حسبی کیست؟ در چه زمینه های فعالیت میکند؟

وکیل امور حسبی

دعاوی حسبی یکی از دعاوی مهم می باشند که روزانه افراد زیادی درگیر این دعاوی می شوند. دعاوی به طور کلی در علم حقوق به دو شاخه اصلی حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند. دعاوی امور حسبی در زیر شاخه دعاوی حقوقی قرار می گیرند. بر اساس ماده 1 قانون امور حسبی، امور حسبی اموری می باشند

که که دادگاه ها موظف اند نسبت به آن امور اقدام نمایند و تصمیمی اتخاذ کنند بدون این که رسیدگی به آن ها متوقف شود. امور حسبی به شاخه های مختلفی من جمله دعاوی انحصار وراثت، ترکه، رد و قبول ترکه، تحریر ترکه، مهر و موم ترکه، امور راجع به امین و … تقسیم بندی می شوند. اگر در این دعاوی به مشکل برخوردید حتما از وکیل امور حسبی مشاوره حقوقی دریافت کنید.

مرجع صلاحیت دار در امور حسبی کدام است؟

در حال حاضر با توجه به این که وظایف و اختیارات تبیین ‌شده در قوانین، چهار مرجع حق دخالت و رسیدگی را در امور حسبی دارند. دادسراها، شوراهای حل اختلاف، دادگاه‌های خانواده (با این باور که با عنایت به قانون حمایت خانواده مصوب سال 91 دادگاه‌های خانواده از جمله دادگاه‌های اختصاصی می باشند)

و دادگاه‌ های عمومی حقوقی این مراجع را تشکیل می‌ دهند. البته بهتر است بدانید که هرکدام از این مراجع بر اساس صلاحیت تعریف‌شده حق دخالت دارند. در گام نخست شایسته است که برای تسهیل در امور مردم رسیدگی به این امور در یک مرجع واحد و متمرکز باشد.

ویژگی وکیل کیفری خوب

برداشتن مهر و موم ترکه:

هدف از مهر و موم ترکه توسط قانون جلوگیری از تصرف هر یک از ورثه و دیگران در اموالی است که از متوفی باقی مانده و تعیین و تکلیف نشده اند. تا وقتی که رفع مهر و موم ترکه صورت نگرفته باشد امکان تقسیم ماترک وجود نخواهد داشت. افرادی که می توانند درخواست رفع مهر و موم ترکه را بدهند عبارت اند از ورثه، وصی یا موصی له و در مال مشاع و طلبکاران متوفی که سند های کافی مبتنی بر بدهکار بودن متوفی را ارائه داده اند.

قبول و رد ترکه:

هر کدام از وارث ها حق دارند ترکه را قبول و یا رد کنند. پذیرش ورثه در اداره ترکه و تصفیه آن را قبول ترکه می گویند و آن درصورتی می باشد که ورثه به اختیار خود اداره و تصفیه ترکه را عهده دار شوند.

اگر که ورثه در ظرف مدت یک ماه از اطلاع از فوت متوفی ترکه را رد نکنند به منزله قبولی ترکه می باشد. خودداری کردن ورثه از اداره و تصفیه ترکه را رد ترکه گفته می شود. چنانچه ورثه قصد داشته باشند که ترکه را رد کنند، باید ظرف مهلت یک ماه از تاریخ اطلاع از فوت مورث خود، رد ترکه را به دادگاه اطلاع دهند.

تصفیه ترکه چیست؟

بر اساس ماده 260 قانون امور حسبی منظور از تصفیه ترکه، تعیین دیون و حقوق بر عهده متوفی و پرداخت آن ها و خارج کردن مورد وصیت از ماترک می باشد.

اگر که متوفی وصی به جهت اداره اموال خویش داشته باشد، امر تصفیه به وصی واگذار خواهد شد. لازم است بدانید که دعاوی حسبی از پیچیدگی و شرایط خاصی برخوردارند و میتوانید برای سرعت بخشیدن به امور دادگاه با مشاوره امور حسبی مشورت کنید.

تقسیم ترکه چیست؟

بعد از فوت فرد و پرداخت دیون وی اموالی که از او به جای مانده است متعلق به ورثه می باشند و باید بر اساس قانون میان آن ها تقسیم شوند. هر کدام از وراث می‌ توانند به دادگاه درخواست تقسیم ترکه بدهند. افزون بر این اگر  یکی از وراث محجور باشد،‌ قیم او می‌ تواند برای تقسیم ترکه از طرف او درخواست بدهد. در مواردی به خصوص که تقسیم ترکه ممکن نمی باشد باید درخواست فروش مال مشاع داده بشود.

وکیل امور حسبی در تهران:

وکیل امور حسبی در تهران، یک وکیل است که در زمینه امور حسبی فعالیت حقوقی می‌کند. امور حسبی شامل مواردی مانند ترکه متوفی، قیومیت، مشکلات مربوط به افراد محجور و افراد مفقودالاثر است. وکیل امور حسبی در تهران به مشاوره و راهنمایی موکل در امور حسبی می‌پردازد و می‌تواند به خوبی از عهده حل و فصل امور و مشکلات حقوقی موکلان خود برآید.

نگهداری و مدیریت اموال متوفی، تحریر ترکه و تعیین دیون و حقوق متوفی، تصفیه ترکه و تقسیم اموال متوفی بین وراث نیز از جمله وظایف یک وکیل امور حسبی متخصص است. بهتر است بدانید وکیل امور حسبی به خوبی می‌تواند به دعاوی حسبی در دادگاه‌های حقوقی و دادگاه‌‍‌های خانواده رسیدگی کند. ارتباط با بهترین وکیل امور حسبی می‌تواند پرونده شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برساند.

نحوه دریافت مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل امور حسبی:

برای دریافت مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل امور حسبی، می توانید به یکی از وکلا و مشاوران حقوقی متخصص در این زمینه مراجعه کنید. برای این منظور، می توانید از مراجع حقوقی مختلف استفاده کنید و با توجه به نیاز خود، وکیل مناسب را انتخاب کنید. همچنین، می توانید

با جستجوی اینترنتی و یا از طریق سایت کانون وکلای دادگستری، به دنبال وکیل متخصص در امور حسبی باشید و با او مشاوره کنید. در هر صورت، مهم است که وکیلی که انتخاب می کنید، تجربه کافی و دانش لازم در زمینه امور حسبی داشته باشد و بتواند به شما در رسیدگی به مسائل مربوط به امور حسبی کمک کند.

همچنین دریافت مشاوره از وکیل امور حسبی به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بهترین راهکارهای حقوقی و رویکردهای دفاعی مشکلات خود را به صورت قانونی حل کنید.

شماره وکیل امور حسبی و آدرس دفتر وکالت جهت مراجعه حضوری

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به وکیل موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850 تلفن دفتر: 46224091

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده