وکیل دادگاه تجدید نظر کیفری—مشاوره امور تجدید نظر خواهی

بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر

دادگاه تجدید نظر برای رسیدگی دوباره به رأی صادر شده از سوی دادگاه بدوی می باشد. بر اساس قانون کشور، پس از صادر شدن حکم از سوی دادگاه بدوی اگر محکوم علیه اعتراضی نسبت به رأی صادر شده داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را در دادگاه تجدید نظر مطرح نماید.

قانون دادرسی دادگاه‌ های انقلاب و عمومی در امور کیفری از ماده 232 تا 260 و قانون دادرسی مدنی از ماده 330 تا 365 مربوط به موضوع تجدید نظر می باشند. شایان ذکر است که آرای شورای حل اختلاف نیز را می توان به دادگاه تجدیدنظر برد.

شما دوستان میتوانید برای مشاوره با وکیل حقوقی با وکیل دادگاه تجدیدنظر تماس بگیرید. همچنین تجدید نظر آرای شورای حل اختلاف هر شهرستان به دادگاه عمومی همان شهرستان فرستاده می ‌شود.

تعریفی از دادگاه تجدید نظر:

تجدید نظر در لغت به معنای دوبراه بررسی کردن است. از نظر حقوقی نیز به این معناست که امری که قبلا در مورد آن قضاوت شده است دوباره بررسی شود که این کار در دادگاه تجدیدنظر انجام می شود. در واقع در این مرحله عملکرد و حکم قاضی در مرحله اول و دوم توسط دادگاه مربوطه به طور کامل بررسی می شود.

مراحل رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر به چه صورت هست؟

بعد از درخواست تجدید نظر خواهی برای رای صادره اگر تحقیقات انجام شده روی پرونده کامل انجام نشده باشد، دادگاه قراری را برای تحقیقات بیشتر و رفع نقض پرونده می‌ گذارد. پس از آن پرونده به دادسرای صادر کننده رای یا کیفرخواست ارسال می شود. برای طی کردن این مراحل بهتر است از همان ابتدای راه از افراد آگاه کمک بگیرید.

ویژگی وکیل کیفری خوب

وکیل دادگاه تجدید نظر کیفری کیست؟

وکیل حقوقی بهترین راه حل را برای دادخواهی و تجدید نظر پیدا می کند. دادگاه های تجدید نظر حساسیت زیادی نسب به سایر دادگاه ها دارند. به همین دلیل باید در انتخاب وکیل در این زمینه دقت کافی داشته باشید. لازم به ذکر است که وکیل تجدید نظر و وکیل پرونده اصلی کاملا باهم فرق می کنند.

مهلت و هزینه تجدید نظر خواهی چقدر است؟

مهلت تجدید نظر خواهی برای اشخاص مقیم کشور ایران ۲۰ روز و نسبت به اشخاص مقیم خارج از کشور دو ماه از تاریخ ابلاغ رای خواهد بود. هزینه دادرسی در مرحله تجدیدنظرخواهی در دعاوی غیر مالی بسته به نوع دعوا از ۴۰ هزارتومان تا ۱۸۰ هزارتومان می باشد.

نحوه تنظیم لایحه تجدید نظر خواهی چگونه است؟

لایحه تجدیدنظر خواهی باید با نهایت دقت تنظیم شود. در لایحه تجدیدنظر خواهی شماره و تاریخ حکم یا دادنامه صادره، نام و نام خانوادگی کامل و ادله تجدیدنظر خواهی به وضوح باید نوشته شود و همچنین بهتر است که جهت تنظیم لایحه تجدیدنظر خواهی از افراد با دانش کمک بگیرید.

نکاتی مهم در مورد وکیل دادگاه تجدید نظر:

امیدواریم تا به الان درمورد حساسیت دادگاه تجدید نظر آگاه باشید. تجدید نظر یکی از مهم ترین راه ها برای گرفتن حق می باشد. طبق قانون 35 ماده مدنی وکیلی که در دعوای بدوی است در مرحله تجدید نظر  هیچ حقی نسبت به طرح دعوا ندارد. مگر اینکه در  وکالت نامه تصحیح شده باشد.

دعاوی خانواده نیز از همین اصل پیروی می کند. نکته اینجاست که در وکالت نامه باید حتما درج شود که وکیل تجدیدنظر حق دارد در مرحله تجدیدنظر فعالیت داشته باشد.

شماره وکیل دادگاه تجدیدنظر و ادرس دفتر جهت مراجعه حضوری:

خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850 تلفن دفتر: 46224091

آیا می توان در دادگاه تجدید نظر تامین قرار کرد؟

تعداد زیادی از زندانیان که بنا به دلایل مختلفی که نتوانسته اند وثیقه یا کفالت خود را در مرحله دادسرا و دادگاه تودیع کنند. چنانچه در مرحله تجدید نظر موفق به تامین قرار (تهیه وثیقه یا فیش حقوقی) شوند، می توانند آزادی خود را تا زمان صدور حکم تجدیدنظر و اجرای حکم به دست آورند.

همچنین بر اساس ماده ۴۵۶ قانون آیین دادرسی کیفری اگر از متهم تامین اخذ نشده باشد و یا قرارش متناسب نباشد، دادگاه تجدیدنظر استان می تواند رأسا نسبت به اخذ تامین متناسب اقدام و قرار سابق الصدور را افزایش یا کاهش بدهد. در نتیجه دادگاه تجدید نظر اختیار تشدید یا تقلیل یا صدور یا پذیرش قرار تامین کیفری را دارد.

چرا در دادگاه تجدید نظر وکیل نیاز دارید؟

یک وکیل دادگاه تجدیدنظر به دلیل تجربه زیاد در این زمینه می تواند به شما کمک زیادی بکند.  حتما در این زمینه برای تنظیم لایحه و دفاع خوب از وکیل کمک بگیرید. برای مثال در برخی از پرونده ها ماند پرونده های مربوط به حیطه های مواد مخدر که توسط وکیل مواد مخدر رسیدگی می شود نیاز به حکم تجدید نظر دارید.

وکیل دادگاه تجدید نظر باید پرونده شما را از تمام جوانب بررسی کند و پس از به دست اوردن اطلاعات کافی یک لایجه تجدید نظر خواهی طرح کند. اهمیت این مورد بسیار زیاد است به همین دلیل باید به وکیلی مراجعه کنید که در این زمینه پرونده های زیادی را حل و فصل کرده است.

نمونه پرونده های کار شده وکیل

کاهش مجازات در دادگاه تجدید نظر

محکوم پس از صدور دادنامه بدوی در زمان مقرر قانونی ۲۰ روزه می تواند که به جای اعتراض به دادنامه صادر شده حق تجدیدنظر خواهی خود را اسقاط کند و به تجویز ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری تقاضای تخفیف مجازات و تسلیم به حکم خود را به دادگاه بدوی شخصا یا به وسیله وکیل پایه یک دادگستری تقدیم کرده، تا دادگاه در وقت فوق العاده تشکیل جلسه بدهد

و با حضور دادستان تا یک چهارم مجازات مندرج در دادنامه را کاهش بدهد. این حکم قطعی می باشد و لایحه تخفیف مجازات در این مورد تنها وقتی می تواند از ناحیه محکوم علیه طرح شود که اولا، دادستان به رای اعتراض نکرده باشد ثانیا، محکوم علیه یا وکیل وی حق تجدید نظر خواهی را از خود ساقط و یا از تجدید نظر خواهی انصراف داده باشند.

چه کسانی حق تجدید نظر دارند؟

تجدیدنظر به عنوان راهی برای اعتراض به حکم اولیه صادر شده از سوی دادگاه محسوب می‌شود؛ در واقع افراد با ارائه دادخواست تجدیدنظر به مراجع قضایی به دنبال ایجاد راهی برای بررسی مجدد پرونده و فرصت دوباره دفاع از حق خود می‌باشند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها در برخی از شرایط خاص، امکان طرح دادخواست تجدیدنظر وجود دارد و تنها برخی از افراد به عنوان تجدیدنظرخواه می‌توانند چنین درخواستی را به دادگاه ارائه کنند. با استناد بر ماده 335 قانون آیین دادرسی تنها طرفین دعوی یا نمایندگان قانونی آن‌ها و مقامات قضایی مانند:

دادستان کل کشور—رئیس دیوان عالی کشور و قاضی—حق ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی را دارند. همچنین درصورتی که یکی از طرفین پرونده فوت شده باشد، همسر یا وراث قانونی او بعد از وکیل، این حق را به عهده دارند. به این نکته توجه داشته باشید که بالاتر از هر مقام قضایی، یعنی رئیس قوه قضاییه نیز در صورتی که حکم صادر شده را برخلاف شرع و قانون بداند

حکم تجدیدنظر را مطرح کرده و به دادگاه ذی‌ربط ارسال می‌کند. طرفین پرونده، بعد از اعتراض به حکم دادگاه می‌توانند منتظر جلسه دادرسی دوباره پرونده خود در دادگاه تجدیدنظر بوده و با ارائه مدارک جدید یا ادله‌ای مبنی بر اعتراض به حکم از حق خود دفاع کنند.

سخن آخر:

اگربرای دادگاه تجدید نظر به وکیل احتیاج دارید می توانید با شماره های تماس در وب سایت تماس بگیرید تا به شما عزیزان مشاوره کامل داده شود.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده