اثبات بی‌ گناهی در جرایم مواد مخدر

اثبات بی گناهی در جرایم مواد مخدر

اثبات بی‌ گناهی در جرایم مواد مخدر؛ با توجه به آمار‌های به دست آمده، امروزه یکی از پر بحث‌ترین مسائل در دادگاه‌های قضایی مربوط به جرایم مواد مخدر است. با توجه به حساسیت بالای جرایم مواد مخدر برای رسیدگی به پرونده و اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر، باید از وکیلی مجرب کمک بگیرید. وکیل مواد مخدر کسی است که بتواند با آگاهی کامل نسبت به انواع جرایم مواد مخدر پرونده موکلش را بررسی کند و با ارائه مدارک در دادگاه از موکل خود دفاع کند تا بتواند بی‌گناهی او را اثبات کند. اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر فقط در صورتی ممکن است که مدارک کافی برای اثبات بی‌گناهی فرد وجود داشته باشد.

نحوه اثبات بی‌ گناهی در جرایم حمل مواد مخدر

برای اثبات بی‌گناهی در حمل مواد مخدر باید مدارک محکمه پسندی را به دادگاه ارائه دهید. یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند در اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر تأثیر مستقیم بگذارد، نداشتن سوء سابقه در حمل مواد مخدر است. اگر شما را با مواد مخدر دستگیر کرده‌اند که مواد مخدر متعلق به شما نیست می‌توانید با همکاری با نیروی انتظامی در دستگیری افراد اصلی بی‌گناهی خود را در این جرم اثبات کنید. برای اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر باید به کمک یک وکیل مواد مخدر، مدارک کافی برای اثبات پاپوش و شهادت شهود جمع‌آوری کنید تا بتوانید در دادگاه‌های قضایی بی‌گناهی خود را اثبات کنید. متهم می‌تواند برای اثبات بی‌گناهی خود از شاهدان عینی کمک بگیرد، بطوری که شاهدین شهادت بدهند که متهم از این کار بی خبر بوده و بدون اطلاع او این جرم صورت گرفته.

مقاله مرتبط: وکیل دیوان عالی کشور

اثبات بی‌ گناهی در جرایم حمل مواد مخدر با ماشین

اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر مخصوصاً حمل مواد مخدر با ماشین فرآیند بسیار پیچیده و نسبتاً سختی است؛ زیرا کسی که مواد مخدر را در ماشین متهم جایگذاری کرده قطعاً ردی از خود بجا نمی‌گذارد، به همین دلیل پیدا کردن شاهدی که بتواند شهادت دهد جرم انجام شده از طرف متهم نبوده و پای فرد دیگری در میان است، عملاً کاری مشکل و غیر ممکن است. متهم می‌تواند برای اثبات بی‌گناهی حمل مواد مخدر، جرم را گردن نگیرد و با اخذ وکیل مواد مخدر و جمع‌آوری اطلاعاتی که ثابت کند بی‌گناه بوده و از جایگذاری مواد ماشین اطلاعی نداشته است از محکوم شدنش جلوگیری کند.

مقاله مرتبط: مجازات حمل شیشه

آیا اعتراض به جرایم مواد مخدر امکان‌پذیر می‌باشد؟

هنگامی که در نخستین جلسه دادگاه مجرم بودن متهم از طرف قاضی ثابت می‌شود و برای وی حکم صادر می‌شود، عنوان حکم بدوی است. اگر مجرم همچنان به بی‌گناهی خود اصرار داشته باشد، این حکم قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی می‌باشد و مجرم می‌تواند نسبت به حکم صادر شده برای اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر اعتراض کند. با اعتراض مجرم به حکمی که برایش صادر شده، پرونده برای رسیدگی مجدد در مرحله تجدیدنظر قرار خواهد گرفت. مجرم برای اعتراض به حکمی که برایش صادر شده باید اطلاعات حقوقی و دقیقی را به دادگاه ارائه دهد تا نتیجه مطلوبی را به دست بیاورد.

ویژگی وکیل کیفری خوب

چگونه در جرایم مواد مخدر تخفیف بگیریم؟

اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر و اخذ تخفیف در مجازات اینگونه جرایم عمل دشواری است. اگر متهمی در دادگاه قضایی محکوم به جرایم مواد مخدر شود، وکیل مواد مخدر می‌تواند با توجه به شرایطی در اجرای مجازاتش تخفیف بگیرد. این شرایط عبارتند از:

  • همکاری با سیستم قضایی : یکی از تأثیرگذارترین شرایطی که موجب اعمال تخفیف بر مجازات مجرم می‌شود، همکاری او با سیستم قضایی و پلیس است. مجرم با این کار باعث می‌شود که روند مراحل پرونده سریع‌تر پیش برود و اگر افرادی دیگر در این جرم شریک باشند، عواقبشان تعیین شود و عدالت میان آن‌ها برقرار باشد.
  • نداشتن سابقه قبلی : اگر متهم سوء پیشینه در جرایم مواد مخدر نداشته باشد، می‌تواند در مجازاتش تخفیف بگیر و حکمش را سبک‌تر کند. نداشتن سابقه قبلی برای اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر نیز عامل بسیار مهمی است.
  • داشتن انگیزه شرأفت‌مندانه : وجود انگیزه شرأفت‌مندانه یکی از عواملی است که می‌تواند به متهمین در گرفتن تخفیف کمک کنند.

به طور کلی متهمین می‌توانند برای اثبات بی‌گناهی در پرونده مواد مخدر و گرفتن تخفیف، مدارکی را به دادگاه ارائه دهند تا بتوانند مجازاتشان را سبک‌تر کنند.

مقاله مرتبط: مجازات حمل هروئین

میزان وثیقه برای جرم مواد مخدر

میزان وثیقه‌ای که برای مجرم مشخص می‌شود، به نسبت جرمی که مرتکب شده محاسبه شده و برای همه جرایم مواد مخدر یکسان نیست. قانون تعیین وثیقه بر این مبنا است که متهم مرتکب به چه جرمی شده و مجازاتش چیست. طبق این مبنا قانونی مقامات قضایی مانند بازپرس جرم و مجازات تعیین شده را در قانون آیین دادرسی کیفری مورد نگارش قرار می‌دهد و میزان وثیقه را مشخص می‌کنند.

نمونه پرونده های کار شده وکیل مواد مخدر
Examples of worked cases of a drug lawyer


خلاصه مطلب

به طور کلی جرایم مواد مخدر، جزو جرایمی هستند که مجازات نسبتاً سنگینی دارند. اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر و یا تخفیف گرفتن در مجازاتشان کار آسانی نیست. اگر شما محکوم به هر یک از جرایم مواد مخدر شده‌اید و می‌خواهید بی‌گناهی خود را ثابت کنید، ابتدا باید با یک وکیل مجرب مواد مخدر مشورت کنید، سپس با جمع‌آوری مدارک محکمه پسند که بتواند در دادگاه قاضی را مجاب کند که شما مرتکب به جرمی نشده‌اید، بی‌گناهی خود را ثابت کنید و خود را از این مخمصه نجات دهید. چنانچه سؤال دیگری درباره جرایم مواد مخدر و نحوه اثبات بی‌گناهی در جرایم مواد مخدر ذهن شما را مشغول کرده، می‌توانید از ما کمک بگیرید.

سؤالات متداول

هزینه اخذ وکیل مواد مخدر چقدر است؟

هزینه اخذ وکیل سنگینی پرونده و زمانی که برای بررسی پرونده نیاز است بستگی دارد و برای هر پرونده متفاوت است.

آیا مجازات حمل مواد مخدر اعدام است؟

مجازات حمل مواد مخدر به نوع مواد و مقدار آن بستگی دارد. اگر مواد مخدر بیشتر از 20 کیلوگرم باشد حکم اعدام است.

آیا خودرویی که حامل مواد مخدر است، مصادره می‌شود؟

بله، اگر داخل خودرو مواد مخدر قرار گرفته باشد، آن خودرو به نفع دولت مصادره می‌شود.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده