مجازات مصرف مشروبات الکلی برای بار اول چیست؟

مجازات مصرف مشروبات الکلی برای بار اول چیست؟

همانطور که می‌دانید مصرف مشروبات الکلی در اسلام و شرع حرام است پس در نتیجه استفاده از آن بنا به هر دلیلی جرم محسوب می‌شود و مجازات مصرف مشروبات الکلی را به دنبال دارد. مجازات اینگونه جر‌م‌ها به میزان الکل موجود در نوشیدنی بستگی دارد ولی اگر بار اولی است که مرتکب جرم مصرف مشروبات الکل شده‌اید، مجازات شما 80 ضربه شلاق حدی است. در ادامه می‌خواهیم به طور دقیق‌تر و جزئی‌تر مجازات این جرم را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی مجازات‌ مصرف مشروبات الکلی

به طور کلی مجازات مصرف مشروبات الکلی به میزان الکل موجود در مشروب و دفعات تکرار جرم بستگی دارد. مجازات این جرم مطابق ماده 256 قانون مجازات اسلامی در اولین بار 80 ضربه شلاق حدی است.

طبق ماده 136 قانون مجازات اسلامی، اگر سه بار مرتکب به جرم مصرف مشروبات الکلی شوید، در هر بار تکرار جرم مجازات شما همان شلاق است ولی اگر برای بار چهارم تکرار شود مجازت شما اعدام است.

طبق ماده 701 قانون مجازات اسلامی، مجازات مصرف مشروبات الکلی در ملا عام علاوه بر 80 ضربه شلاق حدی، حبس تعزیزی از 2 الی 6 ماه را به دنبال دارد. همچنین جزم مصرف نوشیدنی الکلی هنگام رانندگی نیز به جز 80 شلاق حدی، حبس تعزیزی نیز است.

ویژگی وکیل کیفری خوب


مجازات مصرف مشروبات الکلی برای بار اول چیست؟

طبق ماده 256 قانون مجازات اسلامی کشور ایران، مجازات مصرف نوشیدنی‌های الکلی برای کسانی که اولین بار است مرتکب این جرم شده‌اند، 80 ضربه شلاق حدی است.

مقاله مرتبط: جرم حمل مشروبات الکلی

آیا مجازات مصرف مشروبات الکلی دارای تخفیف است؟

تنها تخفیف ممکن برای مجازات جرم مصرف مشروبات الکلی، توبه مجرم یا عفو عمومی است که البته از آنجایی که جرم مصرف مشروبات الکلی جز جرایم حدی شرعی محسوب می‌شود، طبق قانون دادگاه اسلامی هیچ تخفیف و تغییری در مجازاتش امکان‌پذیر نیست و مجازات باید به طور کامل انجام شود. حتی اگر غیر مسلمانی مرتکب این جرم شود همانند مسلمانان مجازات برایش اعمال می‌شود. البته با استفاده از تجربیات وکیل شرب خمر می‌توانید به صوررت تخصصی‌تر پیگیر دریافت تخفیف در مجازات چنین پرونده‌هایی باشید.

استفاده از وکیل شرب خمر در پرونده مجازات مصرف مشروب

هنگامی که مرتکب جرم مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌شوید نیاز است برا دانستن روندکاری دادگاه و مجازات مصرف مشروبات الکلی نیاز است از وکیل شرب خمر کمک بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهد و اگر امکان عفو و تعلیق در حکم وجود داشت به شما کمک کند. استفاده از وکیل پایه یک دادگستری و با تجربه شرب خمر باعث می‌شود بتوانید مجازاتتان را در صورت امکان به حداقل ممکن برسانید و روند پیش‌روی پرونده شما در دادگاه سریع‌تر پیش برود؛ همچنین اگر امکان تبرعه از مجازات در جرم مصرف مشروبات الکلی وجود داشته باشد با برنامه‌ریزی دقیق شما را از اجرا حکم نجات دهد.

خلاصه مطلب:
همانطور که خواندید مصرف نوشیدنی‌های الکلی (مسلمان و غیر برای مسلمان) در کشور ایران جرم محسوب می‌شود. مجازات این جرم در اولین بار 80 ضربه شلاق حدی است ولی اگر بیشتر از یک بار انجام شود و همچنین در مکان‌های عمومی باشد به همراه 80 ضربه شلاق، حبس را نیز به دنبال دارد. باید بدانید برای کسی که سه بار مرتکب این جرم شود، مجازات مصرف مشروبات الکلی برای بار چهارم اعدام بوده و قابل تخفیف و بخشش نیست. برای اطلاع دقیق از جزئیات جرم مصرف مشروبات الکلی و راه‌های تبرعه از این جرم نیاز است از وکلا مجرب شرب خمر کمک بگیرید.

نمونه پرونده های کار شده وکیل

سؤالات متداول درباره مجازات مصرف مشروبات الکلی:

هزینه اخذ وکیل شرب خمر چقدر است؟

هزینه وکلا شرب خمر به حق الوکاله و میزان زمانی که پرونده نیاز به بررسی و رسیدگی دارد بستگی دارد که تمامی این هزینه‌ها طبق آیین‌نامه حق الوکاله تعیین می‌شود.

آیا مجازات مصرف مشروبات الکلی اعدام است؟

اگر جرم مصرف مشروبات الکلی برای بار چهارم تکرار شود، مجازاتش اعدام است.

آیا می‌توان مجازات شرب خمر را خرید؟

از آنجایی که مصرف مشروبات الکلی جز جرایم حدی است پس قابل تخفیف و خریداری نیست.

اگر کسی در اماکن عمومی مشروبات الکلی مصرف کند جرمش چیست؟

مجازات اینگونه افراد 80 ضربه شلاق حدی و 2 الی 6 ماه حبس تعزیزی است.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده