معرفی انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی ⚖️

معرفی انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی

یکی از خطراتی که امروزه جوانان و نوجوانان همه کشور‌ها را تهدید می‌کند، اعتیاد به مواد مخدر است. با معرفی انواع مواد مخدر و آگاهی از میزان مضر بودن انواع مواد مخدر و روانگردان‌های غیر دارویی می‌توان تا حد زیادی از ابتلا جوانان به مواد مخدر جلوگیری کرد.

امروزه افراد بنا به دلایل مختلفی به مصرف مواد روی می‌آورند و در اکثر موارد از اعتیاد‌آور بودن انواع مخدر ها اطلاع و آگاهی کامل ندارند. اعتیاد و مصرف مواد در دراز مدت اثرات و آثار مخربی بر مصرف‌کننده خواهد گذاشت؛

به طوری که این آثار بعد از ترک اعتیاد نیز در فرد قابل مشاهده است. در قوانین جاری کشور با توجه به آثار سوء بسیار مواد مخدر، مجازات‌های سنگینی برای جرایم مواد مخدر تعیین شده است؛ از این رو افرادی که درگیر پرونده‌های قضای مواد مخدر هستند باید در اسرع وقت به بهترین وکیل مواد مخدر مراجعه کنند. در این مطلب ضمن معرفی انواع مواد مخدر، شما را با اثرات آن‌ها نیز آشنا خواهیم کرد؛ پس پیشنهاد می‌کینم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

به چه چیزی مواد مخدر گفته می‌شود؟

به ترکیباتی که ذهن افراد را از حالت عادی و طبیعی خود خارج کرده و در فرآیند‌های طبیعی مغز دچار اختلال کند را مواد مخدر می‌گویند. به طور کلی مواد مخدر به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

  1. مواد مخدرصنعتی
  2. مواد مخدرسنتی
  3. روان گردان‌ها یا مواد مخدر جدید

مواد مخدر ترکیبات شیمیایی هستند که مصرف آن‌ها تغییراتی شیمیایی بر روی سیستم عصبی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد لذت، تغییر هوشیاری، وابستگی می‌شود؛ بنابراین پتانسیل ایجاد اعتیاد و سوءمصرف در آن‌ها وجود دارد ولی شدت آن بسته به نوع ماده و اثرش متفاوت است.

متأسفانه این روز‌ها انواع مواد مخدر جدید با اسم‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند و با تبلیغات زیاد این شایعه که مواد مخدر‌های جدید و روان گردان‌ها مضر نبوده و هیچ گونه اعتیادی در فرد به وجود نمی‌آورد، در بین جوانان پخش می‌شوند؛ اما باید توجه داشته باشید که هر روزه ترکیبات خطرناک‌تری از مواد مخدر تولید و عرضه می‌شوند.

این نوع مواد مخدر‌های جدید نسبت به انواع مواد مخدر سنتی، اثرات مخرب‌تر و میزان اعتیاد‌آوری بالاتری دارند. اگر شما از جمله افرادی هستید که درگیر جرم اعتیاد و مصرف مواد شده، بهتر است به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید. وکیل با تجربه و متبحر ضمن معرفی انواع مواد مخدر‌ها، شما را از آسیب‌های جدی که ممکن است در آینده متحمل شوید نیز آگاه می‌کند.

بررسی انواع مواد مخدر سنتی

همه مواد مخدر‌هایی که به صورت مستقیم از برگ و گل گیاهان طبیعی تولید یا از مشتقات آن ساخته می‌شوند، جزو مواد مخدر سنتی دسته‌بندی می‌شوند. انواع مواد مخدر سنتی در اکثر موارد مستقیماً از گیاه ساخته می‌شوند و فرآیند‌های شیمیایی بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود؛ از این رو آسیب و اعتیاد کم‌تری نسبت به سایر انواع مخدر ها دارند. در ادامه به معرفی انواع مواد مخدر‌های سنتی بارز در جامعه پرداخته‌ایم.

تریاک:
به مخلوط هروئین، کوکائین و فن تیل استیک اسید، تریاک گفته می‌شود که از گیاه خشخاش و کوکنار به دست می‌آید.

شیره تریاک:
هنگامی که سوخته‌های تریاک را ذوب کرده و از صافی رد کنند، شیره تریاک به دست می‌آید.

ماری جوانا:
نوعی گیاه بوده که در ترکیبات خود تتراهیدروکانابینول و کانابیدیول را دارا است. این دو ترکیب، ماده‌های روان گردانی هستند که در فرد ایجاد اعتیاد می‌کنند.

ماشروم و قارچ:
در برخی قارچ‌ها به علت وجود سایلوسین و سایلوسیبین، خاصیت توهم زایی وجود دارد و مصرف آن‌ها باعث ایجاد اختلال در فرآیند‌های مغزی می‌شود.

ناس: از مخلوط مشتقات گیاه تنباکو با آهک به دست می‌آید.

گل: به برگ و گل خشک شده شاهدانه گفته می‌شود.

کوکائین: این ماده از خانواده آلکالوئید‌ها بوده و از برگ گیاه کوکائوبه صورت پودری سفید تولید و عرضه می‌شود.

کانابیش: یکی از مشتقات بسیار خطرناک گیاه ماری جوانا است.

حشیش: از گیاه ماری جوانا و شاهدانه تولید و ساخته می‌شود؛ همچنین نام‌هایی همانند: علف، گل، گراس، بنگ و… نیز دارد.

هروئین: ماده‌ای به شدت اعتیاد‌آور که از گیاه خشخاش تولید می‌شود و به صورت پودر قهوه‌ای یا سفید در بازار عرضه می‌شود.

اثرات انواع مواد مخدر‌های سنتی فوق الذکر، برای بدن و ذهن مصرف‌کنندگان به شدت مضر است؛ از این رو افراد مصرف‌کننده می‌بایست در اسرع وقت به یک وکیل مراجعه کنند. بهترین وکیل کیفری در تهران مشاوره‌های مورد نیاز جهت ترک اعتیاد را به افراد ارائه می‌دهد؛ علاوه برآن با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارد توضیح کاملی جهت معرفی انواع مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن نیز را می‌تواند در اختیار مراجعه‌کننده خود بگذارد.

مجازات حمل مواد مخدر سنتی

انواع مواد مخدر صنعتی کدام‌اند؟

هنگامی که بر روی گیاهان و مواد اعتیاد‌آور طبیعی یک سری تغییرات شیمیایی اعمال شود، مواد مخدری نیمه مصنوعی یا مصنوعی به وجود می‌آید. انواع مواد مخدر صنعتی، به علت ساختار شیمیایی جدید‌شان نسبت به انواع مواد مخدر سنتی اعتیاد‌آور‌تر و خطر‌ناک‌تر هستند.

شیشه:
از مخلوط کردن آمفتامین، مت آمفتامین با قرص اکستاسی و اعمال واکنش‌های شمیایی، کریستال‌های ریز سفید رنگی به وجود می‌آید که به آن شیشه می‌گویند.و اگر مایل به خواندن مقاله مجازات حمل شیشه را دارین به صورت کامل مورد بررسی کردیم.

کراک:
هنگامی که درصد خلوص کوکائین بالا می‌رود، ماده‌ای جامد شکل و بسیار خطرناک تولید می‌شود که با نام کراک شناخته می‌شود. کراک از ترکیبات شیمیایی روی کوکائین همراه با جوش شیرین در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شود.

ال سی دی:
از ادغام و اعمال ترکیبیات شیمیایی بر مواد مخدر مصنوعی و طبیعی در آزمایشگاه ساخته می‌شود که جزو مخدر‌های تهوم‌زا دسته‌بندی می‌شود.

متادون:
به شبه افیون‌های مصنوعی که در آزمایش‌ها با اعمال واکنش‌های شیمیایی تولید شده و اثرات آن از افیون‌های طبیعی بیشتر است، متادون گفته می‌شود.

ترامادول:
یکی از دارو‌های مسکن بوده؛ اما مصرف بی رویه و غیر داروی آن مضرات زیادی به همراه دارد.

کوکائین:
از اعمال ترکیبات شیمیایی بر روی برگ‌های خشک شده گیاه کوکا ساخته شده و جزء مواد مخدر‌های محرک کنند به حساب می‌آید. کوکائین به صورت پودری سفید رنگ در بسته‌های کوچک تولید و عرضه می‌شود.

مورفین:
از مشتقات گیاه خشخاش و غلیظ شده برگ و گل این گیاه، تحت واکنش‌های شیمیایی در آزمایشگاه تولید می‌شود.

موارد گفته شده از مهم‌ترین مواد مخدر‌های رایج صنعتی در کشور هستند. اثرات انواع مواد مخدر‌ها در اکثر موارد غیر قابل جبران بوده؛ از همین جهت قوانین و مجازات‌های سنگینی برای جرایم مواد مخدر در نظر گرفته شده است؛

لذا افراد متهم به مواد می‌بایست برای دریافت مشاوره‌های حقوقی لازم به وکیل خوب برای دیوان عالی کشور مراجعه کنند. وکیل متبحر ضمن معرفی انواع مواد مخدر، راه حل‌های قانونی را نیز به شما خواهد گفت.

ویژگی وکیل کیفری خوب

آشنایی با مواد مخدر جدید

مواد مخدر جدید، ترکیبات شیمیایی زیاد‌تر و مخرب‌تری نسبت به سایر انواع مخدر ها دارند. معروف‌ترین انواع مواد مخدر جدید عبارت‌اند از:

  1. کروکدیل
  2. غبار می‌مون
  3. فلاکا
  4. کمیکال
  5. پنسی کلاپدین
  6. مس کالین
  7. اکستازی
  8. کتامین
  9. پی سی پی
  10. اکسی کنتین
  11. تمجیزک
  12. فن سیکلیدین
  13. مسکالین
  14. پان پراگ
  15. آمفتامین
  16. اسپایس
  17. پینک
  18. ایبوگین

موارد فوق الذکر از جمله مرگ بار‌ترین نوع مواد مخدر در جهان هستند. برخی از این نوع مواد مخدر اثرات فوق‌العاده مخربی بر سلامت و مغز مصرف‌کننده می‌گذارد؛ حتی یک بار مصرف انواع مواد مخدر جدید، در افراد باعث ایجاد اعتیاد خواهد شد؛ قابل ذکر است ترک اعتیاد این نوع مواد هم جزء سخت‌ترین و طاقت‌فرسا‌ترین ترک اعتیاد‌ها به حساب می‌آید.
آثار سوء این نوع مواد مخدر جدید به شدت مخرب بوده به صورتی که در مدت زمان کوتاهی پس از مصرف این اثرات بروز کرده و اطرافیان فرد مصرف‌کننده به راحتی متوجه آن خواهند شد.

اثرات انواع مواد مخدر چیست؟

همه انواع مواد مخدر در افراد باعث ایجاد حس لذت و سرخوشی می‌شود و همین علت اعتیاد افراد به مواد مخدر است؛ اما باید توجه کرد که انواع مختلف مواد تأثیرات متفاوتی بر بدن انسان می‌توانند بگذارند.

این تأثیرات مخرب با گذشت زمان آسیب‌های جدی ای به سلامت مصرف‌کننده می‌گذارند؛ به طوری که در مواد متعددی، با ترک اعتیاد افراد، این آثار سوء کماکان در بدن آن‌ها قابل مشاهده است.

با معرفی انواع مواد مخدر و اثرات مخرب آن‌ها، تا حد زیادی از ابتلای جوانان به مواد می‌توان جلوگیری کرد. در ادامه مهم‌ترین اثرات انواع مواد مخدر صنعتی، سنتی، و جدید را برایتان شرح داده‌ایم.

در جدول زیر اسم ها مواد مخدر و اثرات مصرف آن اورده شده

 اسم ماده مخدر اثرات بارز مصرف آن
 حشیشافزایش اشتها، ایجاد سرمستی و آرامش مقطعی، ایجاد مشکلات ریوی و قلبی، افزایش اعتماد به نفس و…
 ماری جواناخشکی دهان، اختلال تمرکز و حافظه، اختلال در تکلم، توهم، عدم تشخیص رویا و واقعیت و…
 هروئینکاهش درد، آرام بخش بودن، ایجاد احساس سرخوشی و سر مستی، اختلالات فکری و جسمی، بی خوابی و…
 کوکائینکاهش درد‌های شدید، کاهش اشتها، مشکلات جسمی و روحی، اظطراب و…
 ال سی دیافسردگی، گیجی، توهمات شدید، جنون، تشنج، مرگ نا گهانی و…
 اکستازیعدم تعادل در سیستم سدیم خون، متورم شدن اعضای بدن، افسردگی، آسیب به کبد، مغز و کلیه، ایجاد توهم و…
 تریاکافسرگی، نشعگی، کاهش ضربان قلب و تنفس، کاهش اشتها، یبوست، خماری، کاهش وزن و…
 کروکدیلعفونت و مشکلات پوستی، زخم‌های باز، اختلالات ذهنی، قطع عضو و…
 تمجیزکشل‌کننده عضلات، وابستگی و اعتیاد شدید، ایجاد مشکلات کلیوی، افزایش وزن،فشار خون بالا، نقص در سیستم ایمنی بدن، مشکلات کبدی، ایجاد کرم وگندیدگی اعضای بدن، کنده شدن اعضای بدن و…
 فلاکاحس سرخوشی و سر مستی، افزایش انرژی، توهمات شدید و غیر واقعی، رفتار‌های پر خطر، رفتار‌های غیر طبیعی، تخریب سلول‌های مغزی و…
 پی سی پیایجاد آرامش کاذب، عدم تمرکز، گیجی، رفتار‌های خشونت‌آمیز، آسیب به خود یا دیگران، مرگ و…
 کتامیناختلالات بینایی، توهم‌های زیاد و شدید، اختلال در تمرکز و…
 غبار می‌موناختلال در واکنش‌های مغزی، افزایش تمرکز و هوشیاری، ایجاد توهم‌های شدید، اختلالات حرکتی، اختلال در گفتار و…
 ایبوگینایجاد مشکلات قلبی و گرفتگی رگ‌ها، سکته نا گهانی، اظطراب، حس نا امنی، تهوع و…
 پان پراگایجاد شادی و سرخوشی، قدرت توهم زایی بالا، ایجاد مشکلات دهان و دندان، اختلال در عملکرد مغز و ریه، تخریب سلول‌های مغزی، ایجاد عفونت‌های شدید و..
 مورفینضد درد، اختلال در سیستم عصبی مغز، ایجاد وابستگی فیزیکی، آرام بخش بودن، درد عضلانی، اظطراب و بی قراری، آبریزش بینی، سرگیجه، افزایش فشارخون، استفراغ و..
 متادونخواب آلودگی، رفتن به کما، مرگ و..
 کراکمحرک ذهنی و روانی، افزایش فشارخون، سرخوشی، کاهش اشتها، اختلال در خواب، آسیب‌های مغزی و…
 حشیشضد درد، مشکلات جسمی و حرکتی، اختلال‌های روانی، توهم، واکنش‌های غیر طبیعی، توهمات شدید و عجیب، جنون و دیوانگی و…
 گلکاهش سرعت رسیدن پیام‌های مغزی، آرام بخش، عدم هماهنگی بین مغز و اعضای بدن، توهم، گیجی و…
 ناسسردرد، سرگیجه، تهوع، توهم، سرطان لثه، سرطان روده بزرگ و حنجره و…
 آمفتامینخشکی دهان، اختلال دید، توهم، کاهش وزن، اختلال حافظه، تشنج، مرگ ناگهانی و…
 بونزایاعمال خشونت‌آمیز، توهم، سردرد مزمن، تعریق، افزایش گردش خون و فشار خون و…
 شیشهمحرک‌کننده، ایجاد سرخوشی و سرمستی شدید، کاهش خواب و اشتها، اختلال در مغز، پرخاشگری، توهم، عدم تمرکز و حافظه، عدم یادگیری و…

افرادی که بنا به هر دلیلی و به اشتباه درگیر مواد مخدر شده‌اند، ضروری است در اسرع وقت به یک وکیل در دادگاه انقلاب تهران مراجعه کنند. وکیل خوب، علاوه بر معرفی انواع مواد مخدر، شما را از جرایم مواد مخدر نیز آگاه می‌کند؛

همچنین اگر به علت‌های مختلفی امکان مراجعه و ملاقات حضوری با یک وکیل متخصص برایتان فراهم نبود، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل ارتباط برقرار کنید.

نمونه پرونده های کار شده وکیل

سخن پایانی در مورد مواد مخدر:
به بررسی انواع مواد مخدر و اثرات سوء آن بر سلامت افراد پرداختیم. مواد مخدر یکی از مشکلات بزرگی بوده که اکثر کشور‌ها با آن درگیر هستند. با افزایش مصرف و اعتیاد به مواد مخدر، کشور دچار بحران اقتصادی و عدم امنیت داخلی می‌شود؛ علاوه بر آن با افزایش اعتیاد آسیب‌های جدی ای به زندگی شخصی فرد و خانواده‌ها وارد می‌شود؛

از این رو مجازات‌های سنگینی برای مواد مخدر تعبیه شده است. افرادی که درگیر مصرف مواد یا یکی از جرایم مرتبط با مواد مخدر شده‌اند؛ می‌بایست در کم‌ترین زمان ممکن به یک وکیل مراجعه کنند تا مشاوره‌های تخصصی مورد نیاز را از ایشان دریافت کنند.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده