وکیل کمسیون ماده ۱۰۰

ادرس: بلوار صیاد شیرازی - جنب اورژانس قدیم -ساختمان اداری آوا - واحد یک - دفتر وکالت موسی الرضا میر

وکیل کمسیون ماده 100

مالکان املاک واقع در محدوده شهر برای انجام هر نوع از عملیات‌های ساختمانی باید اقدام به دریافت پروانه ساخت کنند و در صورت عدم وجود آن، ماموران شهرداری می‌توانند از ادامه فعالیت جلوگیری کنند. در مواردی که مأموران شهرداری به دلیل نبود پروانه از ادامه فعالیت ساختمانی جلوگیری می‌کنند باید موضوع را ظرف حداکثر یک هفته از زمان جلوگیری از فعالیت ساختمانی، در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح نمایند؛ تا شخص خاطی را به پرداخت جریمه محکوم کند این جاست که داشتن یک وکیل کمیسیون ماده 100 بسیار سودمند است زیرا وکیل کمیسیون ماده صد می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش ضرر‌های مالی داشته باشد.

 

 

 

 

مشاوره با وکیل

قبول وکالت توسط وکیل متخصص

پیگیری وکیل تا مرحله نهایی

وکیل پایه یک دادگستری

همکاران ما

کمیسیون ماده 100 چیست؟

کمیسیون ماده 100 تنها مرجع برای رسیدگی به امور ساختمانی از نظر شهرسازی و ایمن‌سازی است. در تمامی دنیا ساخت و ساز قوانین مخصوص به خود را دارد. در کشور ما ایران کمیسیون ماده 100 وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد. بر اساس قانون ماده 100 شهرداری مالکان اراضی باید پیش از شروع به ساختن ساختمان از شهرداری پروانه ساخت و ساز دریافت کنند. اگر مالک اراضی بدون داشتن پروانه ساختمانی شروع به ساخت و ساز کند عمل او غیر قانونی تلقی می‌شود. کمیسیون ماده 100 نبز به همین هدف تشکیل شده که از ساخت و ساز غیر قانونی جلوگیری کند و در صورت مواجه با ساختمان‌سازی بدون پروانه ساخت، دستور توقف داده و در مواردی اختیار تخریب و یا جریمه فرد خاطی را دارد. وکیل کمیسیون ماده 100 در این راستا می‌تواند کمک کند تا تخلفات دقیق‌تر بررسی شوند و مالک اراضی به مشکل برنخورد.

وکیل متخصص کمیسیون ماده 100 کیست؟

وکیل کمیسیون ماده 100 از دانش حقوقی بالایی بر خوردار است و به تمامی قوانین و مقررات کمیسیون ماده 100 اشراف کامل دارد. بهترین وکیل کمیسیون ماده صد اطلاعاتش همیشه در مورد ننظریه‌های مشورتی و رأی متفق‌القول کمیسیون، بروز و جدید است. وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰ همواره برای بهبود جریان پرونده و تنظیم شرایط موکلش نهایت تلاش خود را می‌کند. وکیل شهرداری وظیفه دارد اطلاعات حقوقی را به طورکامل در اختیار موکلش قرار دهد و به وی مشاوره تمام و کمالی ارائه دهد.

اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100

در صورتی که رأی کمیسیون ماده 100 تخریب بنا باشد یا فرد خاطی را ملزوم به پرداخت جریمه کند فرد در صورت داشتن اعتراض می‌تواند به یکی از شعب دیوان عدالت عالی مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کند بعد از نقض شدن رأی کمیسیون ماده 100 این کمیسیون وظیفه دارد بار دیگر موضوع را بررسی کرده و با در نظر گرفتن رأی دیوان عدالت اداری به آن رسیدگی کرده و تعیین تکلیف کند. با داشتن وکیل کمیسیون ماده 100 می‌توانید امور دادگاهی را به او بسپارید.

خدمات تخصصی اصل 49

وکلای متخصص ما

شماره تماس وکلای مجرب

وکیل جناب آقای موسی الرضا میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها کیفری را پیگیری می‌نماید. ایشان با توجه به تخصص خاص خود در خصوص جرایم مالی و اقتصادی از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها اقتصادی را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از وکلای در دعاوی کیفری وکالت انجام می‌دهند .

کارشناس ارشد حقوقی گرایش خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری به شماره ۵۷۸۲۸

تخصص و‌ مهارت:

  • وکالت در دادسرا و دادگاه انقلاب

  • وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور و دادگاه های تجدید نظر

  • وکالت تخصصی در سازمان تعزیرات حکومتی(قاچاق کالا و ارز ، دعاوی رفع تعهد‌ ارزی ، دعاوی تعزیرات در امور پزشکی ، بهداشتی ، دارویی‌ و دعاوی گمرکی‌ )
  • وکالت در دعاوی ارز دیجیتال‌ (معاملات فیوچر و آتی کریپتو کارنسی معاملات کریپتوکارنسی)
  • وکالت تخصصی در جرایم کارکنان دولت
  • وکالت در دعاوی شرکت ها و ورشکستگی
  • وکالت در دعاوی اصل ۴۹

  • وکالت در دعاوی کلاهبرداری ، اختلاس ،ارتشا ،جرایم سایبری ،جرایم مالیاتی ،پول شویی‌ ، قاچاق کالا و ارز ، جرایم بانکی ، جرایم بیمه ، اخلال در نظام صادراتی کشور ،جرایم گمرکی ، جرایم بورسی ، اخلال در نظام پولی و بانکی ، اخلال در نظام تولیدی کشور ،ربا و ربا خواری

برخی از پرونده های مهم:

  • وکالت در پرونده های کلان‌ اقتصادی (از قبیل پرونده میلاد حاتمی)

  • وکالت در پرونده کلاهبرداری بزرگ فروش خودرو های لیزینگی

  • وکالت در پرونده های قاچاق کالا و ارز

  • وکالت در پرونده های کلان کلاهبرداری های رایانه ای و سایبری

  • وکالت تخصصی در بیش از صد پرونده جرایم مواد مخدر – ۷۰۱ کیلو شیشه -۵۴۹ کیلو شیشه- ۱۴۸ کیلو هروئین -وکالت در پرونده بزرگ تولید مواد مخدر صنعتی در کشور – وکالت حمل گسترده کوکایین‌ در کشور و صد ها پرونده کلان دیگر ..

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850 تلفن دفتر: 46224091

نحوه دفاع در کمیسیون ماده 100

دفاع در کمیسیون ماده صد می‌تواند توسط خود فرد مالک یا وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری انجام شود در کمیسیون باید از عدم تحقق تخلف در ساخت وساز دفاع کرد. ابتدا بهتر است با وکیل کمیسیون ماده صد مشورت کرده و راه و چاه را از او بپرسید. رأی صادر شده از کمیسیون ماده 100 رأی نهایی نمی‌باشد و می‌توانید اگر رأی صادر شده به ضرر شما بود نسبت به رأی صادر شده شکایتی تنظیم کنید؛اما تصمیم نهایی که توسط کمیسیون تجدید نظر گرفته می‌شود دیگر قابل برگشت نیست. مرحله بدوی و مرحله تجدید نظر مهم‌ترین مراحلی هستند که لایحه را در آن‌ها می‌توانید تشکیل دهید. برای تنظیم لایحه بهتر است با بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 مشورت کنید و از او بخواهید در تنظیم لایحه به شما کمک کند تا تأثیر‌گذار‌تر واقع شود. نقص در پرونده و لایحه دفاع باعث برگشت خوردن آن می‌شود پس در تنظیم لایحه دقت کافی را به عمل رسانید و بهتر است تنظیم آن را به وکیل کمیسیون ماده 100 بسپارید .

انواع تخلفات موضوع ماده ۱۰۰

تخلف‌های ساختمانی موارد خاصی را دارند که به هریک از موارد به طور مجزا رسیدگی می‌شوند. این نکته ضروری است که ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها صرفاً در مور تخلفات ناشی از ساخت و ساز‌های درون شهری است و به ساخت و ساز‌های حومه و برون شهری تخصیص نمی‌یابد. با مشورت با وکیل کمیسیون ماده 100 این موارد به شما تذکر داده می‌شود تخلفاتی که در کمیسیون ماده 100 بررسی می‌شوند به شرح زیر است:
  • احداث نکردن پارکینگ یا ساخت پارکینگ به نحوه‌ای که نتوان از آن استفاده کرد.
  • عدم رعایت اصول فنی، ایمنی، بهداشتی و شهرسازی
  • تجاوز به حریم معابر شهری
  • استحکام نداشتن بنا
  • تغییر کاربری بصورت غیر مجاز
  • نداشتن مجوز یا پروانه ساخت و ساز
  • تراکم داشتن اراضی
  • تخلف داشتن مهندس ناظر ساختمان
  • عدم رعایت عقب نشینی
  • ساخت بنا با ارتفاع بیشتر از مقدار مشخص شده
  • احداث بنا در زمین‌های کشاورزی

مرجع صالح نقض و ابطال رأی کمیسیون ماده 100

مرجع صالح برای نقض و ابطال رأی کمیسیون ماده 100 دیوان عدالت اداری است مالک اراضی می‌تواند شکایت خود را در دیوان عدالت اداری ثبت کند و کمیسیون از تصمیم آن پیروی خواهد کرد. داشتن بهترین وکیل کمیسیون ماده صد می‌تواند بسیاری از این مشکلات پیچیده دادگاهی را برای شما آسان کند.

شیوه رسیدگی به آرای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری

بعد از صدور رأی در مرحله تجدید نظر کمیسیون ماده ١٠٠ شهرداری رأی قطعی و قابل اجرا می‌باشد. اما بر اساس بند ٢ ماده ١٠ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، می‌توان به تصمیم قطعی کمیسیون در دیوان عدالت اداری اعتراض نمود. رأی قطعی کمیسیون قابل اجرا می‌باشد و می‌توان دستور موقت مبنی بر توقف اجرای حکم قطعی را نیز هم زمان با اعتراض به رأی از دیوان مطالبه نمایید.رسیدگی در دیوان عدالت اداری دو مرحله‌ای و به صورت و غیر حضوری می‌باشد. اعتراض به رأی کمیسیون ابتدا در مرحله بدوی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و بعد از صدور رأی در مدت ٢٠ روز از تاریخ ابلاغ، قابل اعتراض در مرحله تجدید نظر می‌باشد. در مرحله بدوی فقط اشخاص حقوقی و حقیقی می‌توانند شکایت کنند. اما در تجدید نظر، افزون بر اشخاص حقیقی و حقوقی، شهرداری‌ها نیز می‌توانند نسبت به این رأی صادر شده اعتراض کنند. بعد از اینکه کمسیون 100 تشکیل شد فرد 10 روز فرصت دارد تا توضیحات خود را به صورت کتبی نوشته و ارائه دهد بهتر است در نوشتن توضیحات خود بصورت کتبی از وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری کمک بخواهید.

تغییر کاربری ساختمان

چنین تخلفی وقتی تحقق پیدا می‌کند که برخلاف مندرجات پروانه ساختمانی، در منطقه غیر تجاری محل کسب یا پیشه و یا تجارت دائر شود. در مورد این تخلف شهرداری بعد از اطلاع مورد را در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌کند و کمیسیون پس از احراز تخلف در مهلت مناسب که نباید از دو ماه تجاوز کند.

روش رسیدگی به پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری چگونه است؟

شهرداری‌ها وظیفه تشخیص تخلف از سوی سازندگان را بر عهده دارند که در این بین در صورت تشخیص تخلف، مامور‌های شهرداری مانع از ادامه روند ساخت و ساز خواهند شد و سپس پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌دهند. رأی صادره از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به دو دسته تقسیم می‌شوند در رابطه با آرای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می‌توان گفت که رأی اولیه صادر شده از این کمسیون که با استناد به مدارک موجود انجام می‌گیرد رأی بدوی نام دارد. لازم به ذکر است که رأی بدوی قطعی نمی‌باشد و قابل اعتراض و پیگیری در کمیسیون تجدید نظر است.

خلاصه مطلب

اگر در طی ساخت ساختمان تخلفی صورت بگیرد، رسیدگی به تخلفات بر عهده کمیسیون ماده 100 شهرداری است. رأی صادر شده از این کمیسیون نخ‌هایی نیست و قابل اعتراض است و با اوردن مدارک لازم طبق گفته‌های وکیل کمیسیون ماده 100 می‌توانید حقانیت خود را ثابت کنید.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس :
09123829850
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده