مراحل شکایت کلاهبرداری در پلیس فتا چگونه است؟

مراحل شکایت کلاهبرداری در پلیس فتا چگونه است؟

این سایت هیچ گونه خدماتی جهت ثبت شکایت در پلیس فتا ندارد ، از تماس تلفنی جدا خوداری فرمائید

شکایت کلاهبرداری در پلیس فتا: پلیس فتا امنیت و سلامت فضای اینترنتی کشور را تامین می‌کند و در صورتی که از شما در این فضا کلاهبرداری شده باید طی مراحلی نسبت به شکایت از کلاهبرداران فضای سایبری، نزد پلیس فتا اقداماتی انجام دهید.

مختصر و مفید، ما در مطالب این صفحه در رابطه با مراحل شکایت کلاهبرداری از طریق پلیس فتا را مورد بررسی قرار می‌دهیم و راه‌های شکایت از کلاهبرداران اینترنتی را برای شما بازگو می‌کنیم و اینک به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این صفحه همراه ما باشید.

روش‌های مختلف شکایت به پلیس فتا

شکایت به پلیس فتا از روش‌های مختلفی امکان پذیر است. در این باره شما برای شکایت به پلیس فتا می‌توانید از سه طریق پر کردن فرم آنلاین، مراجعه حضوری و تماس تلفنی نسبت به شکایت از کلاهبرداران به پلیس فتا اقدام کنید که در ادامه توضيحات مختصر و مفیدی در رابطه با هر یک از روش‌های مذکور خواهیم داد:

  1. پر کردن فرم آنلاین:
    عزیزانی که درگیر کلاهبرداری اینترنتی شده‌اند می‌توانند برای ثبت شکایت خود به سامانه csirc.cyberpolice.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام در این سامانه، در بخش ثبت تخلفات نسبت به پر کردن فرم قرار داده شده در این صفحه اقدام کرده و سپس از طریق مراجع قضایی مربوطه نیز پیگیر شکایت خود باشند.
  2. مراجعه حضوری:
    یکی دیگر از روش‌های ثبت شکایت مراجعه حضوری است. برای این مورد تنها کافیست به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کنید و نسبت به ثبت شکایت خود اقدامات لازم را انجام دهید. در این باره گفتن این نکته حائز اهمیت است که پیش از مراجعه به دادگاه ثبت شکایت در دفتر خدمات قضایی امری لازم و ضروری بوده چرا که باید در نخستین گام برای شما پرونده‌ای با موضوع مربوطه تشکیل شود و شما پیامک تاییدی نسبت به این موضوع دریافت کنید که این یعنی شکایت شما در حوزه پلیس فتا خواهد بود.
  3. تماس تلفنی:
    یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای شکایت به پلیس فتا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بوده که در این روش تنها کافیست شما با شماره‌ی 096380 تماس بگیرید و با کارشناسان پلیس فتا موضوع خود را در میان بگذارید و راهنمایی‌های لازمه را نیز از این کارشناسان دریافت کنید. گزارش کلیه تخلفات اینترنتی به صورت تلفنی با شماره‌ی مذکور قابل انجام بوده و پشتیبانان این مرکز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما خواهند بود.

 

پر کردن فرم اینترنتی چگونه است؟

در رابطه با تکمیل فرم آنلاین برای شکایت به پلیس فتا شما باید چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید. بدین منظور پس از مراجعه به سایت پلیس فتا و ثبت نام در این سامانه و پر کردن فرم اطلاعات شخصی و احراز هویت، تنها کافیست از طریق نوار خدمات الکترونیکیِ موجود

در بالای صفحه با کلیک روی گزینه ثبت گزارش مردمی فرم ارائه شده از این سامانه رو به صورت کامل تکمیل کرده و توضیحات مورد نیاز را ذکر کنید و سپس گزارش خود را به صورت آنلاین برای این مرکز ارسال نمایید.

بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که شما در این سامانه می‌توانید کلیه مدارک و مستندات مربوط به موضوع خود را ضمیمه کرده تا به صورت دقیق نسبت به بیان درخواست خود اقدام کرده باشید.

پلیس فتا چه نوع کلاهبرداری‌ها را پیگیری می‌کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم پیگیری کلیه کلاهبرداری‌های صورت گرفته در فضای سایبری ایران به عهده پلیس سایبری یا همان پلیس فتا بوده و این مجموعه پیگیری مواردی چون هک، نفوذ، جعل و سرقت اینترنتی، جرایم سازمان یافته و بزرگ رایانه‌ای و… را به عهده دارد.

طبق گفته رئیس پلیس فتای پایتخت، کلیه کلاهبرداری‌ و سوءاستفاده‌ از هر فردی در فضای اینترنتی با پیگیری و برخورد قاطع پلیس فتا همراه بوده و مجرمین فضای اینترنتی باید همواره بدانند که پلیس فتا در این فضا از آمادگی حداکثری برای پیگیری به امورات مردم برخوردار است!

چقدر زمان نیاز هست برای بررسی شکایات به پلیس فتا؟!

در پاسخ به این سوال که بررسی شکایات به پلیس فتا چقدر طول می‌کشد باید بگوییم در کلیه مراحل تحقیقاتی مربوط به پرونده و موضوع شما اگر نیاز به حضور شما باشد، شما به مراکز مربوطه احضار خواهید شد و در غیر این صورت در دادسرا اطلاع رسانی‌های مربوطه به شما صورت خواهد گرفت و باتوجه به موضوع شکایت، مدت زمان رسیدگی به شکایت در پلیس فتا نیز متفاوت خواهد بود و نمی‌توان عدد دقیقی برای این موضوع اعلام کرد.

شکایت به پلیس فتا چگونه مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

پس از اقدامات شما نسبت به شکایت در مراجع مربوطه، مطابق روال قانونی رسیدگی به پرونده‌ی شما سریعا صورت خواهد گرفت و شکایت شما در دادسرای جرائم رایانه‌ای توسط متخصصان حوزه سایبری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به ارائه توضیحات، شما به مراکز مربوطه احضار خواهید شد و توضیحاتی مبنی بر شکایت صورت گرفته به کارشناس بخش مربوطه خواهید داد و اینگونه پرونده شما مورد بررسیقرار می‌گیرد.

آیا طرح شکایت در پلیس فتا هزینه دارد یا رایگان هست؟

یکی از سوالات رایجی که بسیاری از کاربران در رابطه با طرح شکایت در پلیس فتا برای کاربران پیش می‌آید، هزینه طرح شکایت در پلیس فتاست. در این رابطه باید بگوییم باتوجه به نحوه شکایت شما هزینه دادرسی به موضوع شما مشخص می‌شود و برخلاف باور عموم، این هزینه عدد بالایی نخواهد بود!

به‌طور کلی هزینه‌های وکیل (در صورت اخذ وکیل) و هزینه‌های معمول دادرسی، کارشناسی و ثبت شکوائیه از جمله هزینه‌های شما برای طرح شکایت در پلیس فتا خواهد بود که این هزینه‌ها نیز همه ساله به وسیله سازمان برنامه و بودجه به نهادهای مربوطه اعلام می‌شود که شما برای کسب اطلاع در رابطه با تعرفه‌ها می‌توانید به قانون بودجه کشور در سال جدید مراجعه نمایید.

آدرس پلیس فتا برای مراجعه حضوری؟

آدرس مراکز پلیس فتا در استان‌های پرجمعیتی چون تهران، اصفهان، مشهد و… به شرح ذیل است:

  1. آدرس پلیس فتا تهران: انتهای خیابان مطهری، بعد از تقاطع شریعتی، نبش خیابان سروش (سلیمی)
  2. آدرس پلیس فتا اصفهان: اصفهان، بلوار کشاورز – خیابان قائمیه – ساختمان آگاهی – ساختمان پلیس فت
  3. آدرس پلیس فتا مشهد: مشهد – قاسم آباد – طبقه فوقانی کلانتری قاسم آباد
  4. آدرس پلیس فتا شیراز: شیراز، بلوار رحمت – پانصد دستگاه ارتش – آخر خیابان شهید آذر پیکان – پشت کالای قاچاق
  5. آدرس پلیس فتا تبریز: تبریز، خیابان صائب، جنب پلیس امنیت اخلاقی
  6. آدرس پلیس فتا کرج: کرج، میدان طالقانی – شهرک اداری ساختمان پلیس فتا استان البرز
  7. آدرس پلیس فتا رشت: رشت، تقاطع غیر هم‌سطح انتظام – روبروی مجموعه ورزشی ۶۰۰۰ نفری شهدای رشت – جنب ستاد سابق فرماندهی انتظامی استان گیلان

کلاهبرداری اینترنتی حقوقی است یا کیفری؟

کلاهبرداری اینترنتی مسئله‌ای حقوقی است که در دسته جرایم کیفری قرار می‌گیرد. اگر گرفتار کلاهبرداری اینترنتی شده‌اید، بهترین راه، مراجعه به یک وکیل کیفری مجرب و متخصص است چرا که این وکیل به بهترین نحو ممکن می‌تواند موضوع شما را مورد بررسی قرار دهد و علاوه‌بر مشاوره صحیح در رابطه با این موضوع و ارائه راهنمایی‌های مفید، پرونده شما را به بهترین نحو ممکن در دادسرای جرایم رایانه‌ای پیگیری کند.

سریعترین راه برای شکایت و پیگیری کلاهبرداری اینترنتی؟

همان‌طور که در مطالب این صفحه اشاره کردیم شما می‌توانید برای شکایت و پیگیری کلاهبرداری اینترنتی شخصا اقدامات لازم را انجام دهید. اما اگر نگران فرار مجرمین هستید و یا می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به شکایت شما رسیدگی شود

باید از یک وکیل کلاهبرداری مجرب و متخصص یاری بجویید. چرا که این وکیل با دانش خود به رویه‌های قضایی آشناست و سریع‌تر از شما می‌تواند نسبت به شکایت و پیگیری پرونده شما اقدامات لازم را انجام دهد و به تسریع روند رسیدگیِ پرونده شما کمک نماید.

جمع بندی:
ما در مطالب این صفحه در رابطه با مراحل شکایت کلاهبرداری از پلیس فتا سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه نمودیم. در آخر اگر برای شکایت از کلاهبرداری‌های اینترنتی نیازمند وکیلی خبره و باتجربه هستید

می‌توانید از آقای موسی الرضا میر، وکیل پایه یک دادگستری یاری بجویید. ایشان در بسیاری از پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری در فضای مجازی موفق بوده و سوابق ایشان در این حوزه درخشان است.

سوالات متداول

در این قسمت به برخی از سوالات متداول شما عزیزان پاسخ دادیم:

از چه طرقی می‌توان نسبت به شکایت کلاهبرداری به پلیس فتا اقدام نمود؟
شما عزیزان می‌توانید به سه صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری نسبت به شکایت از جرایم اینترنتی اقدامات لازمه را انجام دهید.

حق‌الوکاله وکیل برای پیگیری پرونده کلاهبرداری اینترنتی چقدر است؟
پرونده‌های مرتبط به این موضوع ابعاد بسیار گسترده‌ای دارند. به همین دلیل نمی‌توان عدد ثابتی را برای اینگونه پرونده‌های در نظر گرفت و حق‌الوکاله وکیل برای این گونه پرونده‌ها تعرفه ثابتی نداشته و عدد آن متفاوت خواهد بود.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

11 نظرات بسته است

  • فرشته رمضانی

    6 تیر 1403

    باسلام ما یک آگهی داخل دیوار هست که کلاهبرداری میکنه اقا
    به فتا زنگ میزنیم اعلام می‌کنیم انگار ن انگار سه شبانه روز داریم دنبال ماشین میگردیم . آگهی این آقا رو همین طور می‌بینیم با شماره های مختلف با تغییردادن مدل و قیمت ولی متن آگهی تغییری نداده . شکایت حضوری به خدمات قضایی هم شد. بخاطر پرداخت بیعانه .

    پاسخ
    • موسی الرضا میر

      12 تیر 1403

      سلام عرض ادب
      در چنین مواقع پلیس فتا تمام اگهی ها را نمیتواند بررسی کند اما اون شماره که گزارش دادین بررسی میشود
      تنها کاری اینکه با گزارش پی در پی و گزارش شماره و یا اسکرین شات از اگهی میتوانین به روند رسیدن به کلاهبردار با پلیس فتا همکاری کنین تا سریعتر اقدامات انجام شود
      اگر هم در خصوص شکایتتون و پرداخت بیعانه که فرمودین هنوز نتیجه دریافت نکردین پیشنهاد میکنم با خانم میر صحبت کنین و مشاوره بگیرین ایشون تخصص ویژه در جرایم کلاهبرداری اینترنتی دارد

      پاسخ
  • منصوره

    19 تیر 1403

    چند روز پیش من در یک سایت تلگرامی یک مقدار دلار گزاشتم برای فروش، آقایی تماس گرفت برای خرید
    دوستشون رو فرستادند درب منزل، پول رو واریز کردن من هم دلار رو تحویل دادم
    فردای اونروز حساب ما مسدود شد و اعلام گردند، پول واریز شده پول حک شده بوده، و میبایست پول برگشت داده شود
    و من هم هیچ نام و نشونی از خریدار ندارم
    چه میشه کرد؟

    پاسخ
  • کامبیزخسروی

    22 مرداد 1403

    50000000ریال از حساب من برداشت کردن مراجعه حضوری انجام دادم و بعد شکایت رو به افسر پرونده تحویل دادم الان یکماه گذشته دریغ از حتی یک تماس پولی که رفت دیگه رفته بی وجدانی بیداد میکنه دزدهایی که به این راحتی پول یکماه زحمت کشی یکی رو میدزدن

    پاسخ
    • موسی الرضا میر

      28 مرداد 1403

      از طریق پلیس فتا پیگیری کنید و ادامه بدید اما در کل بهتره که امنیت حسابتون رو بیشتر کنید و هر نرم افزاری رو گوشی نصب نکنید و هر لینکی رو باز نکنید

      پاسخ
  • مهدیه میرزایان

    29 مرداد 1403

    سلام وقت تون بخیر ببخشین چندین ماه پیش یه نفر حساب ایتای من رو هک کرده و برنمیگردونه واسه همین من ازشون شکایت دارم چطور میتونم اون مشکلم رو حلش کنم

    پاسخ
    • موسی الرضا میر

      30 مرداد 1403

      سلام و وقت بخیر
      شما میتونید از طریق مراجعه به پلیس فتا اقدام به طرح شکایت علیه اون شخص کنید.

      پاسخ
  • محمد حسن فیضی زاده

    29 مرداد 1403

    من از طریق تلگرام میخواستم مدرکی بگیرم که هر روز میگویند اینقدر بده برای مثلاً بایگانی و بازر سی و،،، آیا میتوانم شکایت کنم واینکه آیا پای خودم هم گیر است یا نه

    پاسخ
    • موسی الرضا میر

      30 مرداد 1403

      سلام و وقت بخیر
      بله میتونید شکایت کنید و توجه داشته باشید که مدارکی که میگید اکثرا جعلی هستن و خود این اقدام مجرمانه است مدارک رو باید از طریق مراجع قانونی و مورد تایید سازمان ها و نهادهای علمی کشور تهیه کنید و از طریق روش رایج و مورد قبول قانون

      پاسخ
  • فهیمه

    30 مرداد 1403

    تهمت زدن و تهدید

    پاسخ
    • موسی الرضا میر

      30 مرداد 1403

      سلام و وقت بخیر
      میتونید به مراجع قضایی طرح شکایت کنید و یا از طریق پلیس فتا اقدام کنید

      پاسخ

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده