وکیل طلاق توافقی ایرانیان خارج کشور

وکیل طلاق توافقی ایرانیان خارج کشور

اگر قصد مطالعه کردن این مقاله را دارید یعنی با مشکل مهمی مانند طلاق درگیر شده اید و درباره آن اطلاعات کافی را ندارید و اگر می خواهید این کار را در خارج از کشور انجام دهید لازم است که اطلاعات کاملی داشته باشید. 

طلاق ایرانیان خارج از کشور یا طلاق ایرانیان مقیم خارج یکی از مهم ترین دغدغه های این افراد می باشد و باید بدانند که برای طلاق توافقی باید مطابق با قوانین کدام کشور اقدام کنند. 

شما باید بر اساس قوانین و مقررات کشور و ماده 6 قانون مدنی طلاق همه ایرانی های اتباع خارجی از کشور باید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. 

ایرانی های غیر شیعه که دین و مذهب دیگری را دارند که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، طلاق بر اساس مقررات مذهب خودشان خواهد بود.

تلفن همراه: 09123829850 تلفن دفتر: 46224091

شرایط و مراحل طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از کشور کدام است؟

همان طور که در قسمت قبلی هم گفته شد اگر که زن و شوهر هر دو مقیم خارج از کشور باشند مطابق ماده 6 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، قوانین مربوط به احوال شخصیه مانند نكاح، طلاق و اهلیت اشخاص در مورد تمامی اتباع ایران ولو اینكه مقیم خارج باشند مجری می باشد. 

بعد از دادخواست طلاق در محاکم محل زندگی و دریافت حکم طلاق از طرف دادگاه مربوطه می توانند به یکی از مراکز اسلامی واقع در کشور محل اقامت صیغه طلاق را جاری نمایند. در مرحله بعدی باید این طلاق را به تایید یکی از مقامات ایرانی در آن کشور برسانند. 

مقامات ایرانی شامل سفارت ایران، دفتر حفاظت از منافع و یا کنسولگری ایران در آن کشور می باشد و در نهایت بعد از تائید مقامات ایرانی تائید وزارت امور خارجه نیز مورد نیاز است.

لزوم ثبت طلاق ایرانیان خارج کشور چیست؟

ایرانی ها در هر نقطه از دنیا که حضور داشته باشند، در امور ازدواج، طلاق و ارث و… تابع قوانین کشور خود می باشند.

پس در نتیجه در این مورد ها باید بر اساس قوانین و مقررات کشور ایران عمل نمایند و این وقایع را وفق با قانون کشور خود به ثبت برسانند. 

به عنوان نمونه در موضوع مهم طلاق، اگر زن و شوهری خارج از ایران تصمیم به جدایی و طلاق بگیرند، باید طلاق را بر اساس قانون کشور ایران ثبت نمایند. در غیر این صورت از لحاظ قانون ایران، طلاق به رسمیت شناخته نخواهد شد. 

در بسیاری از موارد به دلیل عدم ثبت طلاق مطابق با سیستم قانونی ایران آقا یا خانم در خروج از کشور دچار مشکل ممنوع الخروجی از طرف همسر می شوند یا در ثبت ازدواج دوم با مانع مواجه خواهند شد.

وکیل طلاق توافقی ایرانیان خارج کشور

محدودیت های طلاق توافقی در خارج از کشور چیست؟

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، زوجه در نکاح زوج خواهد ماند تا طلاق رسماً در دادگاه های کشور ثبت و پذیرفته بشود. اگر زن به اعتبار طلاقی که در دادگاه های خارج از کشور گرفته است با مرد دیگری ازدواج کند، مطابق قانون ایران مجرم شناخته می شود و اقدام وی در حکم زنا می باشد و دارای مجازات بسیار سنگینی می باشد.

توافق نامه طلاق توافقی چه شرایطی دارد؟

باید بدانید که توافقنامه طلاق توافقی یکی از مهم‌ ترین و اساسی ترین مدارکی می باشد که باید در هنگام رسیدگی به دادگاه خانواده ارائه بشود. لازم است بدانید که توافق نامه طلاق سندی است که در آن نسبت به کلیه حقوق مالی و غیر مالی مانند حضانت فرزند، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و مهریه و … 

تصمیم گیری و توافق شده و این توافق را تحت عنوان سند امضا شده به دادگاه ارائه خواهند داد. یکی از پیچیده ترین و سخت ترین مراحل طلاق توافقی تنظیم توافقنامه طلاق می باشد.

مهریه در طلاق توافقی خارج از کشور چگونه است؟

بر اساس این موضوع که مطالبه کردن مهریه یک دعوای مالی می باشد و رسیدگی به آن در هر کشوری تفاوت دارد، پس توصیه می شود 

که این مطالبه مهر نیز توسط یک وکیل طلاق توافقی در ایران اقدام بشود. اگر شما نیز یکی از هموطنان مقیم خارج از کشور می باشید و به دلیل عدم سازش تمایل به طلاق توافقی دارید می توانید از وکیل خانواده کمک بگیرید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزارم.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده