بهترین وکیل ماده 477

وکیل ماده ۴۷۷

وکیل ماده 477، وکیل کیفری است که در زمینه اعاده دادرسی از رای قطعی دادگاه در دیوان عالی کشور تخصص دارد و می‌تواند به موکلان خود در این زمینه کمک کند. وکیل ماده‌ 477 آیین دادرسی کیفری باید با شرایط قانونی مربوط به اعاده دادرسی آشنا بوده و بتواند به موکلان خود در تنظیم درخواست اعاده دادرسی و پیگیری موضوع کمک کند.

برای پیدا کردن وکیل اعمال ماده ۴۷۷، می‌توانید از روش‌هایی مانند مراجعه به سایت‌های حقوقی، کانون وکلای دادگستری، دفاتر وکالت و یا مشاوره با وکیل حقوقی از طریق موسسات استفاده کنید. در این مقاله به بررسی ماده 477 و درخواست اعمال آن توسط وکیل تضمینی ماده 477 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی اجمالی وکیل پایه یک ماده 477 موسی الرضا میر

وکیل جناب آقای موسی الرضا میر وکیل پایه یک دادگستری با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها کیفری را پیگیری می‌نماید.

ایشان با توجه به تخصص خاص خود در خصوص جرایم مالی و اقتصادی از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها اقتصادی

 را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از وکلای در دعاوی کیفری وکالت انجام می‌دهند .

کارشناس ارشد حقوقی گرایش خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری به شماره ۵۷۸۲۸

شماره وکیل ماده 477 و آدرس دفتر جهت مراجعه حضوری

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850

تلفن دفتر: 46224091

معرفی وکیل ماده 477

براي شناختن وکيل ماده 477 با تجربه ابتدا بايد با ماده 477 قانون آيين دادرسي کيفري آشنا شويم. اين ماده نشان دهنده شيوه اعتراض به آراي کيفري و حقوقي، تحت عنوان اعاده دادرسي خاص است. 

اگر با راي قطعي دادگاه مواجه شده‌ايد، بهترين وکيل ماده 477 راهنماي مناسبي براي کمک به شما است. ماده 477 يکي از راه‌هاي استثنايي شکايت از آراي قطعي مراجع قضايي است.

 يعني در صورت تشخيص رئيس قوه قضاييه مبني بر خلاف شرع بودن راي صادره از ديگر مراجع قضايي، با تجويز اعاده دادرسي پرونده به ديوان عالي کشور توسط خود او پرونده بررسي مي‌شود و راي نهايي اعلام مي‌گردد. 

وکيل پايه يک دادگستری به نمايندگي از موکل خود درخواست اعمال ماده 477 قانون آيين دادرسي کيفري مي‌دهد و از اين طريق مي‌تواند حکم صادره را به نفع موکل خود تغيير دهد. در ادامه با وظايف و شرايط استفاده از اين وکيل آشنا خواهيم شد.

بهترین وکیل ماده 477 چه ویژگی‌هایی دارد؟

وکيل ماده 477 نقش پررنگي دارد در نتيجه پرونده مي‌تواند داشته باشد زيرا وکيل ماده 477 خوب بايد بتواند مغايرت يک حکم با موازين شرعي و قانوني را تشخيص دهد و با استدلال در خواست رسيدگي به پرونده را به رئيس قوه قضاييه بفرستد. بهترين وکيل ماده 477 يک وکيل با تجربه در اين زمينه است يعني پرونده‌هاي مشابه را به نتيجه رسانده و روند آن را مي‌داند. براي اينکه وکيل بتواند ادعا ماده 477 قانون را ارائه کند بايد دانش بالايي داشته باشد و به تمام موازين شرعي و قوانين آن‌ها مسلط بوده تا بتواند ادعاي خود را ثابت کند. اين وکيل بايد با پشتکارو سخت کوش باشد تا دفاع تمام و کمالي را از موکل خود ارائه دهد. به جهت ارائه دادن اين دفاع او بايد مهارتش در مذاکره زياد باشد و به جزييات توجه بالايي نمايد. بهترين وکيل حقوقي از اخلاق حرفه‌اي و رازداري برخوردار مي‌باشد. او قدرت تحليل مسائل مناسبي دارد و به همين جهت به سرعت مي‌تواند راهکار عالي را پيشنهاد و ارائه دهد. همچنين او مانند ساير وکلا به صورت حرفه‌اي لايحه، دادخواست، اثبات ادله و غيره را تنظيم مي‌نمايد.

هزینه وکیل ماده 477 چقدر است؟

هزینه وکیل ماده 477 مقدار مشخص شده و ثابتی نیست. معمولاً هزینه وکالت بین وکیل تضمینی ماده 477 با تجربه و موکل به صورت توافقی تعیین می‌شود و عوامل متعددی در تعیین کردن آن دخیل است این عوامل شامل موارد زیر است:

  • حق الوکاله وکیل ماده 477 عالی در شهر‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد و به محلی که دفتر وکالت در آن قرار دارد نیز وابسته است.
  • دانش و تجربه وکیل هرچه بیشتر باشد هزینه اخذ وکیل نیز بیشتر می‌شود.
  • پیچیدگی پرونده و به نسبت آن زمانی که وکیل باید برای حل آن صرف کند در هزینه وکیل ماده 477 تأثیر‌گذار است.
  • هرچه شهرت وکیل و سابقه آن درخشان باشد می‌تواند هزینه بیشتری برای وکالت درخواست نماید.

قبل از اخذ وکیل ابتدا در مورد حق الوکاله با او به توافق برسید و در وکالت نامه مبلغ توافق شده را ذکر کنید تا بعداً دچار دردسر نشوید.

وظایف وکیل ماده 477 چیست؟

پس تنظیم حق الوکاله وکیل دارای مسئولیت و وظایفی در قبال موکل خود می‌شود که باید به آن‌ها عمل کند این وظایف شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارائه مشاوره حقوقی به موکل از اولین وظایفی که است که وکیل متخصص ماده 477 باید به آن عمل کند. در واقع وکیل باید تمامی قوانین را برای او شرح دهد و میزان موفقیتی که در درخواست ماده 477 به رئیس قوه قضاییه پیشبینی می‌کند را به طور صادقانه به موکل خود بگوید و اگر فکر می‌کند که اینکار نتیجه‌ای ندارد منافع خود را از جهت گرفتن حق الوکاله در نظر نگرفته و با موکلش نظر خود را در میان بگذارد.
  • وکیل باید به عنوان نماینده موکل به موقع در دادگاه حاضر شود و آمادگی کامل برای انجام دفاع از او را داشته باشد.
  • نگارش و تنظیم اسناد، مدارک و لوایح حقووقی برای ارائه به دادگاه از وظایف وکیل ماده 477 می‌باشد.
  • وکیل ماده 477 عالی در صورت لزوم باید از قدرت مذاکره و فن بیانی که دارد استفاده کند تا با طرف مقابل به توافق برسد یا بتواند قاضی را مجاب به دادن حقوق موکلش کند.
  • انجام حقیقات و بررسی‌های دقیق در پرونده از جمله مسئولیت‌هایی است که وکیل ماده 477 خوب دارد و برای حل مسائل و پیدا کردن بهترین سناریو برای دفاع به آن نیازمند است.
  • حفظ مدارک و اسرار موکل از دیگر وظایف وکیل ماده 477 است که باید به آن بپردازد.

این موارد از اصلی‌ترین وظایف دقیق یک وکیل است که در قبال موکل خود باید به آن‌ها عمل کند.

وکیل ماده 477 عالی چگونه پرونده را بررسی می‌کند؟

وکیل ابتذا مستندات را بررسی می‌کند تا ببیند این پرونده قابلیت اینکه در خواست تجدید نظر و ماده 477 قانون را بدهد دارد یا نه سپس پرونده را از نظر حقوقی مورد بررسی قرار می‌دهد و ارتباط این موارد را با قانون 477 مقایسه می‌نماید تا تحلیل کند چه مواردی را بر ضد قوانین مورد بررسی قرار دهد. سپس از وظایف وکیل ماده 477 این است که تمامی تحلیل و اطلاعاتی که از پرونده بدست آورده است را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. سپس اقدام به آماده‌سازی مدارک می‌نماید تا از حقوق خود دفاع کند. طی این مراحل می‌تواند زمان بر باشد و وکیل بسته به شرایط برا حفظ منافع موکل خود اقدامات حقوقی دیگری انجام دهد.

شماره وکیل ماده 477

امروزه اکثر مردم به دلیل سختی رفت و آمد، هزینه بر بودن آن و صرفه‌جویی در وقت به دنبال تماس تلفنی و برقرار ردن ارتباط با وکیل از راه دور هستند. معمولاً هزینه تماس تلفنی با وکیل و مشاوره حقوقی گرفتن از او هزینه کمتری را به دنبال دارد و در شرایط فوری می‌توانید از این طریق بلافاصله با وکیل خود تماس بگیرید. همچنین با گرفتن شماره وکیل متخصص ماده 477 می‌توانید با داشتن تماس تلفنی هویت خود را افشا نکنید. برای داشتن تماس تلفنی با وکیل ماده 477 عالی به شماره 09123829850 تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند و از گرفتن مشاوره حقوقی بهره‌مند شوید.

ماده 477 چیست؟

ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری که مصوب سال 1392 است، از اعاده دادرسی کیفری به عنوان یکی از روش‌های فوق العاده برای رسیدگی حقوقی به ارای قطعی صادر شده از دادگاه‌های کیفری، یاد می‌کند. در این ماده از قانون آیین دادرسی کیفری، رئیس قوه قضاییه به عنوان تنها فردی که می‌تواند مجوز اعاده دادرسی کیفری را برای آرای قطعی مراجع قضایی صادر کند، معرفی شده است. با این وجود افراد دیگری نیز توانایی ارائه دادخواست اعاده دادرسی به رئیس قوه قضایی را دارند.

با استناد بر ماده 477 آیین دادرسی کیفری، اگر رییس قوه قضاییه رای قطعی صادر شده را خلاف شرع تشخیص دهد، می‌تواند پرونده را جهت اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال کند. همچنین، شعب در صلاحیت برای رسیدگی به این دادخواست‌ها از سوی رئیس قوه قضاییه مشخص می‌شوند. در طی دستور رئیس قوه قضاییه برای دادرسی مجدد رای صادر شده از سوی مراجع قضایی در شعب دارای صلاحیت، رای صادره نقض گشته و پرونده با تمامی مدارک و ادله موجود دوباره به بررسی گذاشته می‌شود. در ماده 477 آیین دادرسی کیفری، مراجع قضایی شامل دادگاه‌های عمومی، حقوقی، کیفری، تجدید نظر و دادگاه‌های بدوی و دادسراها هستند؛ بنابراین رای صادره از سوی هر یک از این مراجع قضایی می‌تواند برای بررسی مجدد به دستور مقام صالحه به دیوان عالی کشور ارسال شود. علاوه بر این، اعمال این ماده نیازمند تایید و تصویب روسای دادگستری می‌باشد و آن‌ها نیز می‌توانند این اختیار را به معاونین خود تنفیذ کنند. با این وجود وکیل ماده 477 می‌تواند اعمال دادخواست موکلین خود را از طریق رئیس دادگستری کل استان پیگیری کند.

چه افرادی می توانند اقدام به اعمال ماده 477 نمایند؟

تبصره‌های ماده 477 آیین دادرسی کیفری، مشخص کننده افرادی هستند که می‌توانند اقدام به اعمال این ماده کنند. از این رو، می‌توان گفت علاوه بر رئیس قوه قضاییه که در صدر همه شخصیت‌های حقوقی، می‌تواند رای قطعی صادر شده را برای بررسی مجدد به دادگاه ارجاع دهد، افراد دیگی نیز حق اعاده دادرسی و ارجاع آرای باطل به رئیس قوه قضاییه را دارند. از جمله این افراد می‌توان به رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و رییس کل دادگستری استان، اشاره کرد. هر یک از این شخصیت‌های قضایی درصورتی که حکمی را با ادله محکمه‌پسند، باطل تشخیص دهند می‌توانند از رئیس قوه قضاییه درخواست اعاده دادرسی و پیگیری حقوقی مجدد داشته باشند. وکیل ماده‌ 477 آیین دادرسی کیفری می‌تواند از طریق هر یک از این مقامات قضایی، اعمال و پیشرفت درخواست شما را در دیوان عالی کشور پیگیری کند.

مهلت اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری

مهلت درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی به صورت مشخصی تعیین نشده است و این موضوع به رئیس قوه قضاییه بستگی دارد. هر زمانی که رئیس قوه قضاییه حکم قطعی صادر شده را مشاهده کند و باطل یا غیرشرعی بودن آن را تشخیص دهد، آنگاه می‌تواند حکم به ارجاع آن برای بررسی مجدد در دادگاه صالحه صادر کند. بنابراین مقامات قضایی که قادر به ارسال درخواست اعاده دادرسی به رئیس قوه قضاییه هستند، فارغ از زمان و قرار مشخص می‌توانند درخواست خود را مطرح کنند.  با این اوصاف شما نیز می‌توانید درخواست خود را از طریق وکیل ماده 477 بدون در نظر گرفتن مهلت زمانی خاصی مطرح کرده و برای دیوان عالی کشور ارسال کنید.

دلیل نیاز به وکیل ماده 477

آخرین امید و تنها شانس افراد برای احقاق حق و کسب رأی مطلوب از دادگاه اعمال ماده 477 آیین دادرسی کیفری است. این ماده در واقع یک روش اعتراض به رأی دادگاه می‌باشد. این ماده برای برخی از موارد حقوقی و کیفری حیاتی و پیچیده صدق می‌کند از این رو به عنوان آخرین و تنها راه باقی مانده بهتر است از یک متخصص برای ارائه این در خواست و ارائه دفاع از این پرونده‌ها کمک بگیرید. وکیل ماده 477 خوب یک متخصص با تجربه و دانش بالا در این زمینه است که احتمال گرفتن نتیجه مطلوب در پرونده پس از بازرسی مجدد بیشتر خواهد کرد؛ از این جهت استفاده از وکیل متخصص ماده 477 اهمیت دارد.

پیگیری ماده 477

برای پیگیری ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، می‌توانید به یک وکیل ماده‌ 477 آیین دادرسی کیفری مراجعه کنید. وکیل شما می‌تواند درخواست اعاده دادرسی را به نیابت از شما به دیوان عالی کشور ارسال کرده و پیگیری آن را به عهده بگیرد. وکیل ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری می‌تواند با ارائه مشاوره حقوقی به شما، پیچیدگی مسیر پیگیری ماده 477 را به صورت شفاف مشخص کرده و بهترین راهکارهای حقوقی را برای دفاع از شما ارائه دهد. پیگیری این ماده به دلیل پیچیدگی اعاده دادرسی و زمان‌بر بودن آن، پروسه‌ای است که باید توسط یک وکیل تضمینی ماده ۴۷۷ انجام شود.

تفاوت اعاده دادرسی و ماده 477

با وجود اینکه ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری مرتبط با اعاده دادرسی احکام قطعی صادر شده از سوی مراجع قضایی است، اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو مفهوم حقوقی وجود دارد، که به شرح زیر هستند:

اعاده دادرسی، روشی است که در آن برای بررسی حکم قطعی صادر شده از سوی دادگاه اولیه، پرونده مجددا به دادگاهی دیگر، هم تراز با دادگاه بدوی ارسال می‌شود. اعاده دادرسی، درخواستی است که طرفین پرونده متناسب با شرایط قانونی و بنا بر دلایلی مانند ادعای خلاف شرع بودن یا باطل بودن حکم دادگاه، پیدا شدن مدارک جدید مبنی بر بی‌گناهی آن‌ها یا ادعای جعلی بودن مدارک طرف مقابل مطرح کرده و برای مراجع قضایی صالح ارسال می‌کنند.

اما ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، اعاده دادرسی از رای قطعی دادگاه را به دستور رئیس قوه قضاییه یا درخواست برخی از مقامات قضایی به دیوان عالی کشور ،ارجاع می‌دهد. در صورتی که رئیس قوه قضاییه رای قطعی صادره را خلاف شرع تشخیص دهد، می‌تواند حکم اعاده دادرسی را تجویز کند. در واقع، ماده 477 به عنوان یک روش برای اعاده دادرسی در مواردی که رای قطعی صادر شده از سوی بالاترین مقام قضایی کشور خلاف شرع تشخیص داده شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این ماده تنها برخی از مقامات قضایی مانند رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و رییس کل دادگستری استان، توانایی ارائه دادخواست اعاده دادرسی به مقام رئیس قوه قضاییه را دارند.

تنطیم درخواست توسط وکیل تضمینی ماده ۴۷۷

برای تنظیم درخواست اعمال ماده 477، می‌توانید به وکیل ماده‌ 477 آیین دادرسی کیفری مراجعه کنید. وکیل شما می‌تواند درخواست اعاده دادرسی را به نیابت از شما به دیوان عالی کشور ارسال کرده و پیگیری لازم را بر عهده بگیرد. درخواست اعمال ماده 477 باید به شکلی تنظیم شود که شامل اطلاعاتی مانند نام و نشانی متقاضی، شماره پرونده، نام دادگاهی که حکم در آن صادر شده است، توضیحاتی در مورد خلاف شرع بودن حکم صادر شده و درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور، باشد.

یک وکیل ماده 477 باتوجه به تخصص و تسلط خود در این زمینه می‌تواند قوی‌ترین درخواست‌های قانونی را تهیه و تنظیم کرده و برای دیوان عالی کشور ارسال کند. همکاری با چنین وکیلی به شما تضمین می‌دهد که با احتمال زیادی برنده میدان خواهید بود.

چگونه وکیل متخصص ماده 477 را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن وکیل تضمینی ماده ۴۷۷، می‌توانید از روش‌هایی مانند مراجعه به کانون وکلای دادگستری در شهر خود برای دریافت اطلاعات لازم درباره وکلای متخصص ماده 477، مراجعه به سایت‌های حقوقی و دریافت اطلاعاتی درباره رزومه بهترین وکیل ماده 477 و نظرات مراجعان سابق او، مراجعه به دفاتر وکالت و دریافت مشاوره حقوقی از شخص بهترین وکیل در ماده ۴۷۷ برای سنجش اخلاق حرفه‌ای او و سازش دوطرفه در طول دادرسی پرونده و تجربیات دوستان و آشنایان خود که با وکلای متخصص ماده 477 آشنایی دارند، استفاده کنید. ارتباط با بهترین وکیل ماده 477 می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن منجر به مختومه شدن و به نتیجه رسیدن پرونده شما باشد.

مدارک لازم جهت اعمال ماده 477

برای پیگیری ماده 477، مدارک هویتی متقاضی، کپی برابر اصل دادنامه یا رای قطعی مورد اعتراض و شرح کامل در مورد خلاف شرع بودن حکم صادر شده، نیاز است. از سوی دیگر باید بدانید در صورتی که شما وکالت خود را به یک وکیل تضمینی ماده 477 سپرده‌اید و درخواست اعمال این ماده را از وکیل داشته‎اید، وکالت نامه وکیل شما نیز به عنوان یکی از مدارک مهم برای پیگیری این ماده موردنیاز می‌باشد.

دقت داشته باشید که درخواست شما نیز باید شامل اطلاعاتی مانند نام و نشانی متقاضی، شماره پرونده، نام دادگاهی که حکم قطعی را صادر کرده، توضیحاتی مبنی بر خلاف شرع دانستن حکم و اعتراض نسبت به آن باشد. مدارک و درخواست شما باید مستند و مستدل نوشته شده و از طریق یکی از مقامات صالحه در دادگاه یا مراجع قضایی استان شما به رئیس قوه قضاییه ارجاع داده شود. بهترین وکیل در ماده ۴۷۷ در جمع‌آوری مدارک موردنیاز و تهیه این درخواست‌ها، می‌تواند همواره در کنار شما بوده و متناسب با قوانین حقوقی کشور شما را یاری کند.

خلاصه مطلب

به طور کلی، ماده 477 به رئیس قوه قضاییه اجازه می‌دهد که در صورتی که رای قطعی صادر شده را خلاف شرع تشخیص می‌دهد، پرونده را جهت اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال کند. در این مقاله به بررسی ماده 477 و جزئیات حقوقی آن پرداختیم. همچنین وکیل ماده 477 و وظایف او و راه ارتباطی با بهترین وکیل ماده 477 در تهران را معرفی کردیم. برای ارتباط با چنین وکیلی می‌توانید از راه‌های معرفی شده در این مقاله استفاده کنید. بهتر است بدانید وکیل موسی الرضا میر برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی در این باره از طریق شماره 09123829850 در خدمت شماست. با سپاس از همراهی شما، نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و رییس کل دادگستری، می‌توانند درخواست اعمال ماده 477 آیین دادرسی کیفری را به رئیس قوه قضاییه ارجاع دهند.

مدارک هویتی متقاضی، کپی برابر اصل دادنامه یا رای قطعی مورد اعتراض و شرح کامل در مورد خلاف شرع بودن حکم صادر شده، از جمله مدارک لازم هستند که بهترین وکیل ماده 477 می‌تواند در جمع‌آوری آن‌ها به شما کمک می‌کند.

کمک به موکلان برای تنظیم درخواست در دیوان عالی کشور، پیگیری موضوع از طریق مقامات قضایی صالح و مراجع قضایی استان، نمایندگی حقوقی موکلان در دیوان عالی کشور و مشاوره حقوقی از جمله وظایف یک وکیل اعمال ماده 477 هستند.

مهلت تجدید نظر خواهی برای افراد مقیم ایران 20 روز و برای خارج از ایران دو ماه در نظر گرفته شده است.

رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مصلح، رئییس کل دادسگستری استان، رئییس قوه قضاییه

 دیوان عالی کشور، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، دادگاه‌های تجدیدنظرو بدوی، دادسرا‌ها و شورای حل اختلاف

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده