تجاوز به عنف چیست؟ مجازات تجاوز دختر باکره چیست؟

تجاوز به عنف

تجاوز به عنف یا به عبارت دیگر زنای به عنف به این معناست که مردی با زنی بدون رضایت و به زور رابطه‌ی جنسی برقرار کند. زنای به عنف در ایران در دسته وظایف وکیل کیفری قرار می گیرد که نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان مجازات شدیدی به دنبال دارد. طبق ماده 224 قانون مجازات اسلامی که در سال 1392، به تصویب رسید مجازات زنای به عنف اعدام منظور شده است.

مجازات تجاوز به عنف به زور و تهدید چیست؟

جرم زنای به عنف یا به نوعی نفوذ جنسی به دیگران با زور و تهدید، در قانون مجازات اسلامی به عنوان یکی از جرائم کیفری بر علیه تمامیت جسمی و روانی افراد به حساب می‌آید؛ علاوه بر این، چنین جرمی می‌تواند باعث برهم زدن نظم عمومی جامعه گردد. از این رو رسیدگی قانونی به این جرائم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ضمن اینکه باتوجه به شرایط عمومی شاکی یا فرد قربانی، چنین پرونده‌هایی در اولویت قرار می‌گیرند.

اما نکته مهم این است که در جریان رسیدگی حقوقی به جرم زنای به عنف، حضور یک وکیل تجاوز به عنف حائز اهمیت است. چنین وکیلی می‌تواند با ارائه بهترین خدمات حقوقی به موکلان خود به دنبال دفاع از حقوق آن‌ها و در پی اجرای حکم مجازات زنای به عنف برای مجرم باشد. قبل از ارتباط با این وکیل بهترین است با وظایف و ویژگی‌های حرفه‌ای او آشنا باشید.

شماره وکیل تجاوز به عنف و ادرس دفتر جهت مراجعه حضوری

تلفن همراه: 09123829850
تلفن تماس: 46224091
آدرس دفتر: بلوار صیاد شیرازی ،جنب اورژانس قدیم ، ساختمان اداری آوا طبقه اول ، واحد یک ، دفتر وکالت موسی الرضا میر

مصداق تجاوز به عنف چیست؟

از مصادیق و انواع زنای به عنف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زنای در هنگام بیهوشی
  2. خواب و مستی در هنگام ربوده شدن
  3. تهدید و یا ترساندن زن اگرچه به تسلیم شدن او ختم شود
  4. فریب دختر نابالغ یا مورد آزار قرار دادن کودکان
  5. تجاوز به عنف با خشونت یا استفاده از تقلید صدای دیگران

تمامی موارد بالا که با همراه با عدم رضایت، موجب نفوذ و آزار جنسی فرد شود، از مصادیق جرم تجاوز به عنف هستند.

مهمترین وظایف وکیل تجاوز به عنف کدامند؟!

از جمله وظایف وکیل زنای به عنف می‌توان اشاره کرد به مواردی از جمله:

ارائه مشاوره حقوقی:
وکیل تجاوز جنسی
می‌تواند به قربانیان این جرم مشاوره حقوقی ارائه دهد و آنها را در مورد حقوق و تعهدات قانونی خود آگاه کند.

نمایندگی در دادگاه:
یکی از بهترین خدمات این وکیل برای قربانیان جرم زنای به عنف، نمایندگی حقوقی در دادگاه ذی‌ربط و در حین جلسات دادرسی پرونده است. او باید از حقوق موکلان خود دفاع کند و در پی احقاق حق آن‌ها باشد.

حفظ حریم شخصی:
حفظ حریم شخصی قربانی و اجتناب از افشای اطلاعات شخصی آنها از دیگر وظایف یک وکیل تجاوز به عنف است.

ارائه حمایت روانی:
یکی از مهم‌ترین نیازهای قربانیان جرم تجاوز به عنف، دریافت حمایت روانی برای گذراندن چنین دوره سختی است و چه بهتر که یک فرد حقوقی بتواند با تسلط خود به اصول روانشناسی چنین حمایتی را به موکلان خود ارائه دهد.

کمک در اداره امور:
لازم است بدانید در چنین پرونده‌هایی به دلیل مشکلات روحی و روانی پیش آمده برای قربانیان، آن‌ها توانایی اداره امور حقوقی خود را ندارند و یک وکیل تجاوز به عنف با وکالت کامل از موکلان خود، می‌تواند تمامی امور آن‌ها را به راحتی و به صورت قانونی اداره کند.

ارائه پشتیبانی در مواجهه با متهم:
مواجه با متهم در چنین پرونده‌هایی یکی از سخت‌ترین لحظه‌ها را برای قربانیان رقم می‌زند و وکیل متخصص تجاوز به عنف به خوبی می‌تواند در این حوزه از موکلان خود حمایت کند.

4 ویژگی‌های وکیل تجاوز به عنف که باید بدانید:

لازم است علاوه بر وظایف وکیل تجاوز به عنف با ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی او نیز به خوبی آشنا باشید:

  1. توانایی در برقراری ارتباط با قربانیان به شیوه‌ای حساس و احترام‌آمیز
  2. مهارت ارائه مشاوره حقوقی و حمایت روانی به قربانیان به شیوه‌ای قابل درک و قابل اجرا
  3. امانت‌داری و صداقت در حفظ حریم شخصی قربانیان و جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی آنها
  4. ارائه پشتیبانی در مواجهه با متهم و حمایت از حقوق قربانیان

یک وکیل تجاوز به عنف با تخصص و تسلط خود در پیگیری قانونی پرونده موکلانش، به کرسی وکالت می‌نشیند و از فن بیان و قدرت کلام بالایی که دارد، برای ارائه بهترین دفاعیه‌ها در دادگاه استفاده می‌کند. او قدرت مذاکره خوبی دارد و همین امر می‌تواند به حل و فصل کردن مشکلات موکلانش با گفتگو و توافق کمک کند.

4 اقدامات قربانی پس از وقوع تجاوز چیست؟

  1. فرد قربانی باید به نزدیکترین کلانتری یا دادسرا مراجعه کند. دادسرا قربانی را برای معاینه به پزشکی قانونی معرفی خواهد کرد.
  2. فرد قربانی نباید به غریبه‌ها اعتماد کند؛ زیرا افرادی که در نظر فرد قربانی، مورد اعتماد هستند، ممکن است از شرایط روحی و جسمی فرد سوءاستفاده کنند.
  3. فرد قربانی نباید لباس‌های را تمیز یا تعویض و بدن خود را تا قبل از مراجعه به پزشکی قانونی پاک کند و آن ها را بشوید؛ زیرا آثار وقوع جرم مانند آثار خراشیدگی یا پوست و موی فرد متجاوز بر روی بدن قربانی باقی مانده است.
  4. به علاوه فرد قربانی می تواند هر نوع مدرکی که وجود دارد را از جمله پیام ‌های اینترنتی، پیامک، تماس و غیره جمع‌آوری کرده و به دادگاه ارائه دهد.

دشواری اثبات تجاوز به عنف چیست؟

اثبات جرم تجاوز به عنف در نظام دادرسی ایران را می توان در زمره ی پیچیده‌ترین مسائل کیفری قرار داد و  در دادگاه ادعای برخی را که مدعی قربانی تجاوز هستند یا به دلیل اینکه خود را در موقعیت خطر قرار داده‌اند، پذیرفته نمی شود. همواره بار اثبات تجاوز به عنف بر عهده شاکی است.

اثبات زنای به عنف را شاکی باید به جا بیاورد و وی باید رابطه‌ی جنسی به زور را در نزد محکمه ی قاضی به اثبات برساند در صورتیکه در اکثر پرونده‌های کیفری، حکم بر مبنای زنا و رابطه‌ی نامشروع داده می شود. برای این نوع پرونده ها وکیل کیفری بهترین شخصی است که می تواند به شخص متشاکی کمک کند.

ماده قانونی:
در قانون جمهوری اسلامی ایران در ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات تجاوز به عنف اعدام است.

روش‌های اثبات جرم تجاوز به عنف کدامند؟

درست است که قربانی جرم تجاوز راه پیچیده و دشواری برای اثبات زنای به عنف دارد ولی نباید چنین پنداشته شود که اثبات چنین جرمی غیرممکن است و منجر به دست کشیدن از هر اقدامی شود. زیرا با وکیل پایه یک دادگستری روش هایی برای اثبات این جرم وجود دارد.

یکی از روش‌های و موارد اثبات جرم زنای به عنف این است که متهم باید در دادگاه نزد قاضی 4 بار اقرار کند و اقرارهای وی در نزد پلیس تاثیری بر رای قاضی ندارد.

یکی دیگر از راه‌های اثبات زنای به عنف، شهادت 4 شاهد در دادگاه می باشد. از طرفی علم و آگاهی قاضی نیز راهی برای اثبات است، به گونه ای که قاضی با توجه به قرائن و امارات که نوعی بار علمی دارند، جرم متهم را زنای به عنف تشخیص داده و حکم مربوطه را صادر می کند.

مجازات تجاوز به عنف در قانون اسلامی چیست؟

همانطور که در ابتدا گفته شد براساس ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی، مجازاتی که برای فرد مرتکب زنای به عنف با اکراه یعنی همان زنای به عنف، حد زنا یعنی اعدام اعمال می‌گردد. علاوه بر این مجازات دیگری که در زیر آورده ایم شامل حال متجاوز می شود:

  1. چنانچه فرد قربانی دختر باکره باشد، مجرم باید به جهت ازاله بکارت، ارش البکاره و نیز مهرالمثل پرداخت نماید.
  2. چنانچه زن باکره نباشد، مهرالمثل به همراه اعدام اجرایی خواهد شد.
  3. همچنین، رسیدگی به پرونده زنای به عنف در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان قرار می گیرد و جلسه رسیدگی با حضور سه قاضی برگزار خواهد شد.

مبانی حقوقی تجاوز به عنف چیست؟

عنف در لغت به معنای زور و خشونت است. از این جهت اساس زنای به عنف به معنای انجام عمل نزدیکی و دخول مرد بدون رضایت زن و نیز همراه با اعمال خشونت در تجاوز است. این جرم، نوعی از زنا محسوب می‌گردد که براساس ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی، این عمل در زمره بدترین جرایم قرار می گیرد و مجازات این عمل قبیح در صورت اثبات، اعدام در نظر گرفته شده است.

طبق نصر صریح این ماده در قانون مجازات اسلامی علاوه بر زمان بیداری و هوشیاری، چنانچه فردی با زنی که رضایت به زنا با وی را ندارد، در حالت بیهوشی، خواب یا مستی به زنا بپردازد، این عمل نیز مصداق تجاوز به عنف را دارد. همچنین در مورد فریب دادن دختر نابالغ و اعمال زنا از طریق ربایش، تهدید و ترساندن، حتی در صورتی که زن یا دختر تسلیم گردد، همین مصداق را خواهد داشت.

در صورتی که درگیر چنین دعاوی هستید یا قصد اقدام به طرح شکایت دارید و امکان گرفتن وکیل ندارین می توانید از طریق وبسایت ما از خدمات مشاوره حقوقی ما بهره ببرید.

مشاوره حقوقی جرم تجاوز به عنف:

تجاوز به عنف یکی از جرائم جنسی است که مجازات شدیدی برای مرتکبین به همراه دارد. مشاوره حقوقی زنای به عنف به شما کمک می‌کند تا با دریافت مشاوره از وکیل، اطلاعات لازم درباره مجازات و جرم زنای به عنف را به دست آورید. برخی از مزایای مشاوره حقوقی تجاوز به عنف عبارتند از:

  1. ارائه مشاوره حقوقی فوری و همه جانبه به صورت شبانه روزی با پیگیری جرایم اعم از تجاوز
  2. ارائه مشاوره‌های حقوقی و کیفری لازم توسط بهترین وکیل تجاوز به عنف با استفاده از قوانین و تبصره‌های موجود
  3. کمک به قربانیان تجاوز با ارائه مشاوره حقوقی توسط وکیل تجاوز جنسی تا کمی از آثار سوء تجاوز بر رویشان کاسته شود
  4. ارائه مشاوره درباره عواقب و مجازات جرم تجاوز به عنف و ارائه بهترین راهکارهای حقوقی و رویکردهای دفاعی در این حوزه

در کل، مشاوره حقوقی تجاوز به عنف به شما کمک می‌کند تا با اطلاعات لازم درباره مجازات و جرم زنای به عنف، بهترین تصمیم را گرفته و حقوق خود را به صورت قانونی پیگیری کنید.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده