وکیل جرایم پزشکی — مراحل شکایت از پزشک متخلف

ادرس: بلوار صیاد شیرازی - جنب اورژانس قدیم -ساختمان اداری آوا - واحد یک - دفتر وکالت موسی الرضا میر

وکیل جرایم پزشکی — مراحل شکایت از پزشک متخلف

شاید برای شما عزیزان هم اتفاق افتاده باشد یا شنیده باشید که کسی حرف از تقصیر یا قصور پزشک و اشتباه پزشک در درمان و وارد آمدن آسیب جسمی به او و اطرافیانش زده باشد.

جرائم پزشکی یکی از مواردی می باشند که اثبات آن بسیار سخت و پیچیده است. زمانی که پزشک با تقصیر یا قصوری که انجام می دهد باعث وارد آمدن آسیب به بیمار بشود مسئول خسارت وارد شده می باشد.

مشاوره با وکیل جرایم پزشکی

قبول وکالت توسط وکیل متخصص

پیگیری وکیل تا مرحله نهایی

وکیل پایه یک جرایم پزشکی

دفتر موسی الرضا میر

جرایم پزشکی چیست؟

جرایم پزشکی به مجموعه‌ای از افعال و اعمال پزشکان، پرستاران و کادر درمانی اشاره دارد که طبق قوانین جرم شناخته می‌شوند. جرائم پزشکی می‌توانند عمدی یا غیرعمدی باشند و در دسته‌بندی جرایم غیرعمدی و جنایات قرار می‌گیرند.

وکیل جرایم پزشکی در تشخیص سالم هر یک از جرائم و مصادیق قصور پزشکی از تخصص کافی برخوردار است و می‌تواند همواره به موکلان خود نیز کمک کند. اما برخی از مواردی که به عنوان جرم پزشکی شناخته می‌شوند عبارتند از:

  1. اشتباهات پزشکی که منجر به آسیب به بیمار یا فوت او می‌شود.
  2. ایراد صدمه بدنی غیرعمدی توسط پزشک به بیمار.
  3. تخلفات پزشکی مانند تشخیص نادرست، عدم اطلاع‌رسانی صحیح به بیمار و استفاده نادرست از داروها.
  4. نقض قوانین و مقررات حاکم بر حرفه پزشکی مانند عدم رعایت حریم شخصی بیماران و نقض اصول اخلاقی.
  5. استفاده از نسخه‌های رمزی یا برخورداری از روابط مالی غیرقانونی بین پزشک و داروخانه
  6. کلاهبرداری پزشکی شامل فروختن داروهای غیرقانونی با تبلیغ

وکیل جرایم پزشکی کیست؟

وکیل جرایم پزشکی، فردی است که باید نسبت به تمامی قوانین جزایی و کیفری؛ به ویژه در حوزه پزشکی اطلاعات و دانش بسیاری داشته باشد

او با مسائل پیش آمده در امور پزشکی، مابین پزشک معالج و بیمار، آشناست و می‌تواند در رسیدگی به این موارد تخصصی به خوبی عمل کند. وکیل پایه یک دادگستری برای شکایت از پزشک باید بتواند پرونده‌های پزشکی را به صورت دقیق و دقیقه‌ای بررسی کند تا موفق به شناسایی مشکلات و قصورهای پزشکی شود.

مشاوره حقوقی با بیماران و آشنایان آن‌ها و ارائه راهنمایی‌های لازم از دیگر وظایف یک وکیل جرایم پزشکی می‌باشد. وکیل برای جرایم پزشکی از توانایی مذاکره و دفاع از موکلان خود در دادگاه‌های صالح برخوردارند. 

آن‌ها به دنبال کسب بهترین نتیجه‌ها در جریان دادرسی پرونده‌های جرائم پزشکی هستند. وکیل برای جرایم پزشکی باید بتواند دلایل و شواهد قوی را برای اثبات قصور پزشکی و حقوق بیماران ارائه کرده و در دادگاه به خوبی از آن‌ها استفاده کند

اثبات قصور پزشکی چطور انجام میشه؟

اثبات قصور پزشکی توسط دادگاه صالح و به کمک وکیل جرائم پزشکی به چندین روش انجام می‌شود که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از:

در هنگام مطرح شدن پرونده‌های قضایی در حوزه قصور و جرائم پزشکی، دادگاه صالح برای احراز شرایط قصور پزشکی و اثبات آن، ابتدا به بررسی تمامی مدارک و شواهد موجود بر روی پرونده شاکی به عنوان قربانی جرائم پزشکی می‌پردازد. 

سپس با تشکیل کمیسیون پزشکی شامل پزشکان خبره در تخصص مورد نظر به بررسی پرونده و تمامی ادله موجود بر آن مشغول می‌شوند. 

ادله و مدارک مورد بررسی در این بخش شامل پرونده پزشکی، داروهای تجویز شده، رسید پرداخت به پزشک، آثار و عوارض آسیب وارد شده به قربانی و شواهد این حادثه هستند. 

در نهایت تیم کمیسیون پزشکی و کارشناسان رای خود را نسبت به قصور پزشکی صادر می‌کنند. اما نکته دیگر این است که در این میان از نظرات وکیل جرائم پزشکی در تهران نیز استفاده می‌شود.

خدمات تخصصی وکیل جرایم پزشکی

وکیل مجرب ملکی

جرایم سقط جنین

وکیل سرقفلی

تاسیس موسسات پزشکی غیرمجاز

وکیل امور اراضی

صدمه به بیمار

وکیل مشارکت در ساخت

صدور گواهی دورغین

وکلای متخصص ما

‎⁨وکلای متخصص ما

بررسی اجمالی وکیل پایه یک جرایم پزشکی موسی الرضا میر

آقای موسی الرضا میر وکیل پایه یک دادگستری با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها پزشکی را پیگیری می‌نماید.
ایشان با توجه به تخصص خاص خود در خصوص جرایم پزشکی از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها پزشکی را تا حد ممکن و توانایی موجود، 

هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از وکلای در دعاوی کیفری وکالت انجام می‌دهند.

کارشناس ارشد حقوقی گرایش خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری به شماره ۵۷۸۲۸

ویژگی وکیل جرایم پزشکی خوب
Characteristics of a good medical crime lawyer

شماره وکیل جرایم پزشکی و ادرس دفتر جهت مراجعه حضوری

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850 تلفن دفتر: 46224091

انواع قصور پزشکی در قانون کدامند؟

قصور پزشکی به معنی هر اتفاق ناگوار در جریان درمان بیمار است و انواع قصور پزشکی را می‌توان به شرح زیر دسته‌بندی کرد:

  1. جرم عمدی: شامل افعالی است که با سوء نیت، قصد فعلی و قصد جرم همراه است و مجازات آن قصاص می‌باشد.
  2. جرم غیر عمدی یا شبه عمد: شامل افعالی است که ناشی از بی‌مبالاتی، بی‌احتیاطی، عدم مهارت و رعایت نکردن مقررات دولتی است. بر خلاف بی‌مبالاتی، بی‌احتیاطی جنبه مثبت و وجودی دارد یعنی اینکه فعلی انجام گرفته که از نظر علمی و اصول پزشکی نباید انجام می‌شد.
  3. نقض قوانین و مقررات حاکم بر حرفه پزشکی: تخلفات پزشکی مانند تشخیص نادرست، عدم اطلاع‌رسانی صحیح به بیمار و استفاده نادرست از داروها یا حتی نقض قوانین به منظور جلوگیری از هر پاندمی، جزو این دسته از جرائم پزشکی هستند.
  4. عدم مهارت: مهارت یک پزشک، کارایی و توانایی او در انجام وظیفه‌ای است که بر عهده می‌گیرد و عدم مهارتش به معنی ناتوانی او یا فقدان کارایی برای انجام امور تخصصی پزشکی یا جراحی می‌باشد. عدم مهارت ممکن است از نوع عملی باشد و ناشی از تازه‌کار بودن یا بی‌تجربگی، یا از نوع علمی باشد و حاکی از بی‌سوادی و عدم بهره‌وری کافی از دانش پزشکی. در هر دو صورت به منزله جرم پزشکی خطاب می‌شوند و شامل مجازاتی نیز هستند.

هر یک از این موارد متناسب با قانون نظام پزشکی و تشخیص در دادگاه‌های صالح، مشمول مجازاتی می‌شوند. بیمارانی که از قربانیان قصور پزشکی هستند؛ با سپردن پرونده خود به دست یک بهترین وکیل جرائم پزشکی در تهران می‌توانند به خوبی از حقوق خود دفاع کرده و در پی احقاق آن برآیند.

5 مراحل مهم شکایت برای جرایم یا قصور پزشکی؟

جرایم پزشکی در هر سطحی که باشند توسط قانون پیگیری می شود. مراحل شکایت برای قصور پزشکی به شرح زیر می باشد:

مرحله اول:
در ابتدایی ترین مرحله فرد باید به وکیل جرایم پزشکی مراجعه کند تا وکیل با علم به توانایی های خود و جمع آوری مدارک بتواند شکواییه اصولی تنظیم کند.

مرحله دوم:
بعد از تنظیم شکواییه توسط وکیل متخصص جرائم پزشکی  وکیل آن را در دفتر خدمات الکترونیکی و در سامانه ثنا ثبت میکند. در نتیجه شکواییه به دادسرای انتظامی پزشکان ارسال می شود و زمانی برای رسیدگی به آن تعیین می کنند.

مرحله سوم:
سپس بازپرس پرونده تحقیقات اولیه را روی پرونده انجام می دهد. و در صورتی که فرد متهم به آن جرم مرتکب شده باشد قرار جلب دادرسی را صادر می کنند.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم بازپرس دادستان پرونده را از موضوع آگاه می کند. و دادستان بعد از آگاهی کیفر خواست را صادر می کند و فرد را مجرم اعلام می کند.

مرحله پنجم:
بعد از اثبات متهم بودن فرد دادسرا وظیفه دارد پرونده را برای رسیدگی های تکمیلی و برای صادر کردن رای نهایی پرونده را به دادگاه کیفری دو ارسال کند

مراجع رسیدگی به جرایم پزشکی کدامند؟

با توجه به نوع موضوع جرایم پزشکی در چند مراجع قضایی قابل رسیدگی می باشد.

دادگاه عمومی جرایم پزشکی

زمانی که جرمی در کشور رخ می دهد توسط دادگاه های عمومی رسیدگی می شود.جرایم پزشکی هم جز همین جرایم هستند اما چون این جرائم از حساسیت خاصی برخوردارند دادسرایی به اسم دادسرای ویژه جرایم پزشکی وجود دارد که به قصور پزشکی رسیدگی می کنند.

سازمان نظام پزشکی

در این سازمان به جرایم پزشکی رسیدگی می شود. اینگونه که بعد از شکایت فرد بیمار یا سرپرست فرد بیمار و حتی از طریق شکایت توسط وکیل جرایم پزشکی ، دادسرای جرایم پزشکی به پرونده مربوطه رسیدگی می کند.

مزایای مشاوره با وکیل پایه یک جرایم پزشکی

مشاوره با وکیل پایه یک جرایم پزشکی می‌تواند به بیماران و خانواده‌های آن‌ها در مواردی که شکایت یا اقدامات قانونی لازم است، کمک کند. مزایای مشاوره حقوقی با وکیل متخصص جرایم پزشکی عبارتند از:

  1. شناسایی حقوق بیماران: وکیل برای جرایم پزشکی می‌تواند به بیماران و خانواده‌های آن‌ها در شناسایی حقوقشان کمک کند و راهنمایی‌های لازم را در مورد شکایت و اقدامات قانونی به آن‌ها ارائه دهد.
  2. ارائه راهکارهای حقوقی: یکی دیگر از مزایای مشاوره با وکیل برای جرایم پزشکی ارائه راهکارهای حقوقی مختلف به بیماران و خانواده‌های آن‌ها می‌باشد.

به طور کلی، مشاوره حقوقی با وکیل برای شکایت از پزشک یکی از بهترین خدمات حقوقی وکلا به موکلانشان می‌باشد. در این زمینه وکیل می‌تواند با درک نگران‌ها و شرایط موکلان، آن‌ها را به آرامش دعوت کرده و بهترین رویکردهای دفاعی را در خصوص احقاق حقوق آن‌ها در پی بگیرند.

روش رسیدگی به جرایم پزشکی به چه صورت هست؟

این تصور که تمامی جرائم در یک دادگاه یا راگان به دادرسی گذاشته می‌شوند، کاملا غلط است؛ بلکه تخلفات انتظامی رخ داده شده توسط پزشکان، در سازمان نظام پزشکی و جرائم و قصورات پزشکی آن‌ها نیز، در دادگاه ذی‌ربط بررسی خواهد شود. 

امروزه مطابق با قوانین و بخشنامه های جدید تلاش بر این است که به عنوان مجازات مربوط به جرائم و قصور پزشکی، از مجازات های جایگزین به جای حبس استفاده شود و هدف از آن، این است که جامعه از خدمات افراد با سواد و تحصیل کرده خود محروم نشود.

دعاوی قصور پزشکی

هنگامی که یک پزشک در مرحله های درمان بیمار مرتکب رفتار و اعمالی می شود که منجر به بروز صدمه ای برای بیمار است و این صدمه در اثر خطای پزشک می باشد؛ آنگاه این رفتار برای پزشک مسئولیت های زیادی در پی دارد.

فرد بزه دیده یا بیمار، این حق را دارد که افزون بر این که جبران ضرر خویش را از مراجع قضایی مطالبه کند، به سازمان نظام پزشک نیز برای اعلام تخلف پزشک مراجعه نماید. در تمامی این مراحل برای رسیدگی قانونی به خطای پزشکی، افراد می‌توانند با یک وکیل جرایم پزشکی نیز در ارتباط باشند.

قبول وکالت در دعاوی جرایم پزشکی:

سقط جنین — خودکشی با همکاری پزشک — تاسیس موسسات پزشکی غیر مجاز — افشای اسرار بیمار —صدمه به بیمار — صدور گواهی دروغین

و دیگر موارد مربوط به دعاوی جرایم پزشکی….

حق الوکاله و دستمزد وکیل برای جرایم پزشکی

حق الوکاله وکیل برای بهترین جرایم پزشکی در تهران به عوامل مختلفی مانند میزان سختی پرونده و مدت زمان رسیدگی به آن، تخصص و تجربه وکیل در حوزه جرایم پزشکی

میزان هزینه‌هایی که برای پرونده پرداخت می‌شود و حتی مکان دفتر وکالت وکیل جرائم پزشکی در تهران بستگی دارد. در نهایت وکیل و موکلان با توافق و به عنوان یکی از مفاد قرارداد وکالت، حق الوکاله و نحوه پرداخت آن را مشخص می‌کنند.

تخلفات جرایم پزشکی چگونه صورت میگیرد؟

تخلفات یا قصور پزشکی و جرائم پزشکی می توانند اشکال مختلف و متنوعی داشته باشند؛ مانند این که پزشک با رفتار عمدی خود باعث بروز آسیب بدنی یا مرگ بیمار شود، گواهی پزشکی خلاف واقعیت صادر نماید، اسرار بیمار را افشا نماید

یا در انجام وظایف پزشکی خود کوتاهی کرده باشد، برای بیمار تجویز اشتباه داشته باشد، پزشک عمومی باشد اما خود را متخصص معرفی کرده باشد. تمامی این موارد از مصادیق جرائم پزشکی هستند 

و در رسیدگی حقوقی به هر یک از این موارد ملزم به ارتباط با مشاور حقوقی جرائم پزشکی هستید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که با تکیه بر تخصص و تجربه یک فرد آگاه در زمینه جرائم پزشکی به تشخیص جرم رخ داده شده علیه خود پرداخته

و در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از مدارک وادله لازم و با کمک وکیل متخصص جرایم پزشکی نسبت به طرح شکایت اقدام کنید.

مشاوره با وکیل جرایم پزشکی

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

2 نظرات بسته است

  • ملیکا

    7 آبان 1402

    سلام مشاوره با آقای میر عالی بود اطلاعات خیلی خوبی راجی جرایم پزشکی بهم دادن.

    پاسخ
    • sarah saeed

      14 آبان 1402

      سلام و درود. ممنون از لطف شما

      پاسخ

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی جرایم پزشکی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده