وکیل طلاق توافقی

ادرس: بلوار صیاد شیرازی - جنب اورژانس قدیم -ساختمان اداری آوا - واحد یک - دفتر وکالت موسی الرضا میر

وکیل طلاق توافقی

طلاق از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خویش برای زندگی مشترک خود می‌گیرد و به معنای پایان راه زندگی مشترک است. هر ازدواجی ممکن است به جدایی ختم شود. از این رو نهاد طلاق بوجود آمده است تا زوجین بتوانند بصورت شرعی و رسمی از هم طلاق گرفته و به زندگی مشترک خود پایان دهند. طلاق یکی از حقوق مرد در اسلام شناخته می‌شود اما بر اساس قوانین، امروزه زنان هم می‌توانند درخواست طلاق بدهند. در مواردی هم، زن و مرد باهم به تفاهم می‌رسند که طلاق بگیرند که به این نوع از طلاق؛ طلاق توافقی می‌گوییم. روند طلاق توافقی در صورت داشتن وکیل طلاق توافقی سریع‌تر از سایر طلاق‌ها صورت می‌گیرد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد چیستی طلاق توافقی و روند آن توضیح دهیم با ما همراه باشید.

 

 

 

مشاوره با وکیل

قبول وکالت توسط وکیل متخصص

پیگیری وکیل تا مرحله نهایی

وکیل پایه یک دادگستری

همکاران ما

وکیل طلاق توافقی کیست؟

طلاق از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خویش برای زندگی مشترک خود می‌گیرد و به معنای پایان راه زندگی مشترک است. هر ازدواجی ممکن است به جدایی ختم شود. از این رو نهاد طلاق بوجود آمده است تا زوجین بتوانند بصورت شرعی و رسمی از هم طلاق گرفته و به زندگی مشترک خود پایان دهند. طلاق یکی از حقوق مرد در اسلام شناخته می‌شود اما بر اساس قوانین، امروزه زنان هم می‌توانند درخواست طلاق بدهند. در مواردی هم، زن و مرد باهم به تفاهم می‌رسند که طلاق بگیرند که به این نوع از طلاق؛ طلاق توافقی می‌گوییم. روند طلاق توافقی در صورت داشتن وکیل طلاق توافقی سریع‌تر از سایر طلاق‌ها صورت می‌گیرد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد چیستی طلاق توافقی و روند آن توضیح دهیم با ما همراه باشید.

طلاق توافقی چه مدت طول میکشد؟

 قبل آذر ماه سال 1397 طلاق توافقی حتی یک روزه هم انجام می‌شد اما پس از آن با تصویب قانون جدید طلاق توافقی بخاطر اینکه طرفین زمان بیشتری برای فکر کردن و تصمیم‌گیری راجع به ادامه دادن زندگی مشترک خود داشته باشند و کانون خانواده ازهم نپاشد، مشاوره در مراکز بهزیستی و ارجاع پرونده طلاق توافقی به شورای حل اختلاف جهت برقراری صلح میان زوجین و منصرف کردن آن‌ها از جدایی اجباری شد و و طی کردن این پروسه زمان بر و طولانی شد. بدون وکیل متخصص طلاق توافقی این روند را برای زوجین 3 تا 5 ماه تا اخذ رأی قطعی طلاق توافقی تخمین می‌زنیم اما با حضور وکیل طلاق توافقی این پروسه 20الی 45 روز طول می‌کشد. این نوع از طلاق نسبت به مدل‌های دیگر طلاق رویه سریع‌تری دارد، چونکه بر سر تمامی مسائل توافق وجود دارد و دادگاه خانواده نیز تا حد امکان برای دادن حکم وسواس به خرج نمی‌دهد.

مراحل طلاق توافقی در دوران عقد و نامزدی

مهریه زن باکره نصف مهریه توافق شده بین زوجین پرداخت می‌شود. بنابراین اگر در دوران عقد زوجین قصد جدایی داشته باشند، مرد باید نیمی از مهریه معین شده را به زن بپردازد؛ اما در صورتی که طرفین در دوران عقد رابطه زناشویی داشته باشند، زن می‌تواند کل مهریه خودش را از همسرش طلب کند.

در طلاق توافقی دوران عقد زوج و زوجه برای پرداخت مهریه باهم به توافق می‌رسند. در این شرایط، ممکن است زن مهریه را به همسرش ببخشد و از هم جدا شوند، یا اینکه مرد بخشی از مهریه یا تمام آن را برای جدایی بپردازد. در دوران عقد به زن نفقه و اجرت‌المثل تعلق نمی‌گیرد؛ چون زن وارد زندگی مشترک نشده وهنوز فعالیتی مانند خانه‌داری انجام نداده است.

خدمات تخصصی اصل 49

وکلای متخصص ما

شماره تماس وکلای مجرب

وکیل جناب آقای موسی الرضا میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها کیفری را پیگیری می‌نماید. ایشان با توجه به تخصص خاص خود در خصوص جرایم مالی و اقتصادی از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها اقتصادی را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از وکلای در دعاوی کیفری وکالت انجام می‌دهند .

کارشناس ارشد حقوقی گرایش خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری به شماره ۵۷۸۲۸

تخصص و‌ مهارت:

  • وکالت در دادسرا و دادگاه انقلاب

  • وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور و دادگاه های تجدید نظر

  • وکالت تخصصی در سازمان تعزیرات حکومتی(قاچاق کالا و ارز ، دعاوی رفع تعهد‌ ارزی ، دعاوی تعزیرات در امور پزشکی ، بهداشتی ، دارویی‌ و دعاوی گمرکی‌ )
  • وکالت در دعاوی ارز دیجیتال‌ (معاملات فیوچر و آتی کریپتو کارنسی معاملات کریپتوکارنسی)
  • وکالت تخصصی در جرایم کارکنان دولت
  • وکالت در دعاوی شرکت ها و ورشکستگی
  • وکالت در دعاوی اصل ۴۹

  • وکالت در دعاوی کلاهبرداری ، اختلاس ،ارتشا ،جرایم سایبری ،جرایم مالیاتی ،پول شویی‌ ، قاچاق کالا و ارز ، جرایم بانکی ، جرایم بیمه ، اخلال در نظام صادراتی کشور ،جرایم گمرکی ، جرایم بورسی ، اخلال در نظام پولی و بانکی ، اخلال در نظام تولیدی کشور ،ربا و ربا خواری

برخی از پرونده های مهم:

  • وکالت در پرونده های کلان‌ اقتصادی (از قبیل پرونده میلاد حاتمی)

  • وکالت در پرونده کلاهبرداری بزرگ فروش خودرو های لیزینگی

  • وکالت در پرونده های قاچاق کالا و ارز

  • وکالت در پرونده های کلان کلاهبرداری های رایانه ای و سایبری

  • وکالت تخصصی در بیش از صد پرونده جرایم مواد مخدر – ۷۰۱ کیلو شیشه -۵۴۹ کیلو شیشه- ۱۴۸ کیلو هروئین -وکالت در پرونده بزرگ تولید مواد مخدر صنعتی در کشور – وکالت حمل گسترده کوکایین‌ در کشور و صد ها پرونده کلان دیگر ..

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850 تلفن دفتر: 46224091

طلاق توافقی به چه معنا است ؟

طلاق به 3 صورت انجام می‌شود؛ یا به درخواست مرد صورت می‌گیرد که همانطور که گفته‌شد در فقه طلاق از حقوق مرد محسوب می‌شود و مرد نیاز به آوردن دلیل و مدرک برای جدایی ندارد برخی دیگر از طلاق‌ها به درخواست زن صورت می‌گیرد که تنها دو حالت دارد؛ یکی اینکه زن وکالت طلاق یا حق طلاق داشته باشد و دیگری اینکه به استناد داشتن شرایط عسر، حرج و… دادگاه به او حکم طلاق بدهد. نوع سوم از طلاق‌ها، طلاق توافقی است. همانطور که در مقدمه اشاره شد طلاق توافقی یعنی طرفین باهم به نتیجه برسند که به زندگی مشترک خود بنابر دلالیل مختلف خاتمه دهند، که روند آن با اخذ وکیل طلاق توافقی معمولاً از روش‌های دیگر کم دردسر‌تر و ساده‌تر است. زوج‌هایی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند و در خصوص تمامی حقوق مالی مانند مهریه، جهیزیه و حقوق غیر مالی از جمله حضانت فرزند مشترک و نفقه فرزند توافق دارند؛ می‌توانند طلاق توافقی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند. زوجین باید بر سر حضانت فرزند، نفقه، مهریه، اموال مشترک و… به توافق برسند و به دادگاه مراجعه نمایند دادگاه نیز درخواست آن‌ها را بررسی کرده و اگر خلاف مقررات کشور نبود گواهی عدم سازش را صادر کرده و به طلاق توافقی طرفین رأی می‌دهد. مراحل طلاق توافقی بدون درگیری طرفین انجام می‌شود.

وکیل طلاق توافقی چه کار‌هایی را انجام می‌دهد؟

آن دسته از دانشجویان حقوق ، که پس از فارغ التحصیلی و قبولی در آزمون وکالت روی پرونده‌های مهریه ، نفقه ، حضانت فرزند و… فعالیت می‌کنند و در موارد امور حقوقی خانواده به کسب تجربه می‌پردازند و بطور تخصصی به این نوع از دعاوی مشغول می‌شوند را متخصص دعاوی خانواده یا وکیل طلاق می‌گویند . یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت یک وکیل طلاق توافقی، داشتن سابقه و تجربه لازم در مورد امور دعاوی خانوادگی است. داشتن اطلاعات و علم بالا نسبت به مسائل حقوقی و مراحل دادرسی باعث عملکرد متدبرانه وکیل طلاق توافقی می‌شود.‌ وکیل طلاق توافقی می‌تواند بجای شما در دادگاه حضور بیابد و جانشین زوجین به حساب می‌آید. اگر زوجین مایل به شرکت در جلسات مشاوره و دادگاه نباشند وکیل طلاق توافقی می‌تواند این روند را برای آن‌ها پیگیری کند. اخذ وکیل طلاق توافقی مدت دریافت گواهی عدم سازش را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. همچنین طرفین برای تعیین توافق نامه می‌توانند از وکیل طلاق توافقی مشورت گرفته تا عادلانه راجع به حق و حقوق آن‌ها نظر خود را بیان کند.از وظایف وکیل طلاق توافقی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
  1. پیگیری مراحل طی کردن پرونده
  2. عدم لزوم حضور زوجین برای امور مربوط به پرونده
  3. سریع‌تر پیش بردن روند پرونده
  4. جلوگیری از ضرر مالی
  5. انتخاب بهترین راه برای رسیدن به بهترین نتیجه

مراحل طلاق توافقی چگونه است؟

در تمامی موارد طلاق که گفته شد بجز طلاق توافقی دادگاه زوجین را به داوری ارجاع می‌دهد و دادگاه پس از بررسی داوران رأی مربوطه را صادر می‌کند ولی در طلاق توافقی نیازی به مراجعه به داوری نیست. طلاق توافقی 4 مرحله دارد از وظایف وکیل طلاق توافقی این است که مراحل آن را با شکا در میان بگذارد که مراحل ازین قرار می‌باشد:

مراجعه به مراکز غلبالگری و مشاوره بهزیستی:

بایستی در دفاتر خدمات قضایی ثبت دادخواست طلاق توافقی انجام دهید که از ماه آذر سال 97 ثبت درخواست فقط درصورت ارائه گواهی عدم انصراف از طلاق که توسط مراکز مشاوره خانواده بهزیستی صادر شده، امکان‌پذیر است. برای مراجعه به بهزیستی ابتدا باید در سامانه تصمیم و ثبت اطلاعات زوجین نوبت گرفته و غربالگری شوید. حتماً لازم است قبل از طلاق با یک مشاور مشورت کنید و سپس تصمیم خود را نهایی کنید چون طلاق آخرین تصمیم در زندگی مشترک شما می‌باشد. جلسات مشاوره معمولاً 5 جلسه است و به نسبت ازدحام، اکثرا بین 2 الی 3 ماه طول می‌کشد اگر شرکت در این جلسات مشاوره اجباری برای شما دشوار است، با یک وکیل طلاق توافقی مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی:

پس از صدور گواهی عدم انصراف از طلاق توسط مراکز مشاوره بهزیستی، زوجین یا وکیل طلاق توافقی آن‌ها باید در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست طلاق توافقی را ثبت نمایند، سپس این دادخواست برای دادگاه ارسال می‌شود.

حضور در جلسه رسیدگی و صدور رأی طلاق توافقی:

با وصول پرونده به شعبه قضایی، زوجه باید بارداری یا عدم بارداری خود را در دادگاه اقرار کند که بدون نیاز به مدرک توسط دادگاه پذیرفته می‌شود ولی در دفترخانه هنگام ثبت طلاق ارائه مدارک و آزمایشات لازم است. البته در صورت دوشیزه بودن( باکرگی) و یا یائسگی زوجه نیازی به ارائه‌ی ازمایشات حاملگی نیست. در جلسه رسیدگی طلاق توافقی، قاضی نظر کارشناس مشاوره را بررسی می‌کند و توافقات طرفین را در نظر می‌گیرد سپس رأی طلاق توافقی را صادرمی‌کند.

حضور در دفترخانه طلاق و اجرای صیغه طلاق:

پس از صدور گواهی عدم سازش و طلاق توافقی زوجین پس از 3 ماه گواهی را به دفترخانه برای ثبت طلاق برده و تقاضای اجرای صیقه طلاق کنند در این نوع از طلاق طرفین باید حتماً در دفتر خانه برای اجرای صیقه طلاق حضور داشته باشند و امکان جاری شدن طلاق بدون حضور حتی یکی از آن‌ها امکان‌پذیر نیست بعد از اجرای صیقه طلاق همان روز یا چند روز بعد طلاق نامه به زوجین تحویل داده می‌شود.

مدارک لازم جهت طلاق توافقی چیست ؟

  • اصل و کپی عقد نامه یا سند ازدواج
  • کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه
  • پرداخت هزینه دادرسی و امضا الکترونیک زن و شوهر یا وکلای آن‌ها
  • در صورت باکره بودن زوجه گواهی سلامت و در صورت باکره نبودن، گواهی عدم بارداری را به دفتر خانه ارائه دهید.
  • گواهی عدم امکان سازش
  • توافق نامه زوجین
  • وکالت‌نامه محضری طلاق(اگرحق طلاق با خانم است)

توافق نامه طلاق توافقی شامل چه مواردی می‌شود؟

از آن جایی که موضوع این نوع از طلاق، طلاق زن و شوهر بر اساس رضایت و توافق طرفین می‌باشد در این خصوص مسائل اصلی و مهمی وجود دارد که قبل از صدور حکم طلاق باید زوجین راجع به آن‌ها سازش کنند. شرط اصلی طلاق توافقی، توافق زوجین می‌باشد. زوجین باید درباره تمامی امور مربوط زوجیت توافق داشته باشند تا بتوانند مراحل طلاق توافقی را آغاز کنند. وکیل طلاق توافقی می‌تواند طرفین را در این امر راهنمایی کند. زوجین هیچ گونه اختلاف نظری نباید داشته باشند تا بتوانند طلاق توافقی را به سرانجام برسانند. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه طلاق توافقی پنج سال سابقه فعالیت و وکیل طلاق توافقی مجربی دارد. در طلاق توافقی زوجین معمولاً باید در موارد مهریه، نفقه، حضانت فرزند، جهیزیه و اجرت‌المثل به توافق برسند.

مهریه در طلاق توافقی

برخی از اقایان بر این باورند که در طلاق توافقی زوجه مهریه خود را می‌بخشد؛ اما اینگونه نیست. زوجه می‌تواند کامل یا بخشی از مهریه خود را طلب کند یا بر اساس توافق آن را ببخشد. لازم است بدانید که در رأی طلاق توافقی باید در خصوص مهریه تعیین تکلیف شود. یعنی اگر زوجین قصد طلاق توافقی بدون پرداخت مهریه داشته باشند در این صورت زوجه باید تمام مهریه خود را در قبال طلاق به زوج ببخشد و یا ذمه زوج را ابراء کند. اما اگر زوجین قصد داشته باشند که مهریه پرداخت شود، باید توافق کنند که مهریه به صورت اقساطی و یا یک جا پرداخت شود. اگر زوجه تصمیم بر بخشیدن مهریه بگیرد باید در توافق‌نامه ذکر شود که زوجه حق رجوع به مهریه بخشیده شده را ندارد. بهترین وکیل طلاق توافقی شمارا در تنظیم توافقنامه کمک می‌کند.

حضانت فرزند در طلاق توافقی

اگر زوجینی که قصد دارند طلاق توافقی بگیرند دارای فرزند مشترک باشند و فرزند آن‌ها دختر زیر ۹ سال یا فرزند پسر زیر ۱۵ سال باشد، باید در مورد حضانت و نگهداری آن‌ها با یکدیگر به توافق رسیده باشند و به وکیل یا دادگاه اعلام کنند که حضانت فرزند یا فرزندان به عهده پدر یا مادر می‌باشد. بر اساس قانون حضانت فرزندان تا 7 سالگی با مادر و پس از آن حضانت فرزند پسر تا 15 سالگی و حضانت فرزند دختر تا 9 سالگی با پدر است. مگر اینکه پدر یا مادر صلاحیتشان برای حضانت فرزند توسط دادگاه رد شود. اگر زوجین در طلاق توافقی برای حضانت فرزندان به توافق نرسیدند می‌توانند طبق قانون عمل کنند یا از وکیل طلاق توافقی بخواهند آن‌ها را راهنمایی کند.

نفقه در طلاق توافقی

یکی دیگر از موارد مهمی که زوجین باید جزء توافقات خود به وکیل یا دادگاه علام کنند تعیین تکلیف نفقه زوجه و فرزندان است. منظور از نفقه زوجه، نفقه ایام گذشته زوجه است. در صورتی که زوجه ادعا کند که زوج نفقه او را در ایام گذشته پرداخت نکرده است می‌توانند در رابطه با پرداخت آن توافق کنند. معمولاً زوجه نفقه خود را دریافت نموده و در این خصوص اعلام می‌کند هیچ گونه ادعایی ندارد. اگر زوجین فرزند مشترک داشته باشند و توافق کنند که حضانت آن با مادر باشد زوجین می‌توانند در حضور وکیل طلاق توافقی در خصوص میزان نفقه فرزند یا فرزندان مشترک خود نیز به توافق برسند.

جهیزیه در طلاق توافقی

تهیه وسایل خانه از وظایف مرد است و قانون‌گذار آن را جز نفقه حساب می‌کند اما چنانچه بر حسب رسم و رسوم زن جهیزیه را مهیا کرده باشد؛ در هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را مسترد کند و طبق توافق آن‌ها انجام می‌شود.

 اجرت المثل در طلاق توافقی

کار کردن در خانه از وظایف زن به حساب نمی‌آید و اگر زن کار‌های خانه را انجام دهد؛ به او اجرت المثل تعلق می‌گیرد. در طلاق توافقی زن می‌تواند اجرت المثل خود را بخشیده و یا آن را طلب کند.

وظیفه وکیل طلاق چیست؟

وکیل طلاق توافقی می‌تواند بجای شما مراحل طلاق را طی کند و به حضور شما در دادگاه اصلاً نیازی نیست. اولین مرحله جهت ثبت طلاق توافقی و اخد گواهی عدم سازش از دادگاه رضایت هر دو طرف می‌باشد. اگر هر کدام از طرفین به هر دلیلی راضی به انجام طلاق توافقی نباشد دادخواست طلاق به‌صورت توافقی صادر خواهد شد و کسی که اصرار به طلاق دارد باید دادخواست را به‌صورت یک طرفه به جریان بیاندازد. همچنین در مرحله بعدی زوجین بعد از ثبت درخواست طلاق باید چند جلسه مشاوره اجباری را پشت سر بگذارند، هدف از جلسات مشاوره این است که اگر مشکلات زوجین قابل حل باشد، با استفاده از ظرفیت‌های علم مشاوره از طلاق جلوگیری شود. تهران پر جمعیت‌ترین شهر ایران است و به نسبت طلاق در آن بیشتر است. در تهران می‌توانید به بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران مراجعه کرده و مشکلات خود را درمیان بگذارید. معمولاً خانم‌ها راحتتراند با وکلای خانم در ارتباط باشند ازین رو ما و کیل خانم برای طلاق توافقی در تهران به شما معرفی می‌کنیم.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس :
09123829850
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده