بررسی جرایم تجاوز جنسی

ادرس: بلوار صیاد شیرازی - جنب اورژانس قدیم -ساختمان اداری آوا - واحد یک - دفتر وکالت موسی الرضا میر

وکیل تجاوز جنسی — اولین اقدامات برای شکایت تجاوز چیست؟

تجاوز جنسی یکی از تلخ ترین کار هایی است که علیه فردی انجام می شود و اثر این گونه جرم ها مدت ها روی جان و تن قربانی باقی می ماند.

تجاوز جنسی یعنی وارد شدن آلت تناسلی، انگشت و یا هر شی دیگری به کودک و یا بزرگسال چه به صورت واژنی، دهانی و مقعدی را گویند. این مقاله با هدف افزایش اطلاعات شما درباره ماهیت جرم تجاوز جنسی و جرم تجاوز جنسی نوشته شده است.

تجاوز جنسی یکی از مهم ترین و حساس جرم هایی می باشد که افزون بر آن که نظم عمومی و اخلاق حسنه را به خطر می اندازد، عواطف و احساسات هر انسانی را جریحه دار می کند و چه بسا تا سالیان سال، قربانیانش را در دام بیماری های روحی و روانی سخت گرفتار کند.

تجاوز جنسی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فرد می شود. تصور عموم مردم این است که تجاوز جنسی عملی است که مرد بر علیه زن انجام می دهد. اما ممکن است که فرد تجاوز دیده لزوما زن نباید و یا مرد یا حتی کودک باشد.

مشاوره با وکیل تجاوز جنسی

قبول وکالت توسط وکیل متخصص

پیگیری وکیل تا مرحله نهایی

وکیل پایه یک تجاوز جنسی

دفتر موسی الرضا میر

وظایف وکیل تجاوز جنسی در قبال موکل

وکیل جنسی در قبال موکلان خود دارای وظایف و مسئولیت‌هایی است که به شرح زیر می‌باشند:

  1. ارائه مشاوره حقوقی و جمع‌آوری مدارک
  2. نمایندگی در دادگاه
  3. پیگیری قضایی
  4. حفظ حریم خصوصی
  5. ارائه مشاوره روانی

یک وکیل خوب تجاوز با تعهد در قبال موکلان خود و مسئولیت‌پذیری می‌تواند بهترین نتایج را برای موکلان خود بدست آورد.

مجازات تجاوز جنسی چیست؟

بر اساس بند ت ماده 224 قانون مجازات اسلامی  وجود عنف در تجاوز جنسی یکی از مواردی می باشد که باعث تشدید کیفر زنا تا حد اعدام می شود.

در واقع هروقت که یکی از طرفین راضی به برقراری رابطه جنسی نبوده باشد و دیگری وی را وادار به ارتکاب این عمل کرده باشد این ویژگی برای شخص مکره از کیفیات مشدده به حساب می آید.

به همین جهت تجاوز جنسی یا تجاوز به عنف در فقه و در قوانین کیفری ایران با تشدید مجازات همراه است. در واقع این عدم رضایت قربانی است که آمیزش جنسی را به تجاوز جنسی تبدیل خواهد کرد. باید بدانید که اگر رضایت فرد یا تقلب و حیله جلب شود باعث محکومیت مرتکب آن به تجاوز جنسی می شود.

اثبات جرم تجاوز جنسی چگونه است؟

در رابطه با ادله اثبات تجاوز جنسی باید گفت که در بیشتر موارد افراد تجاوز دیده از ترس آبرو خویش شکایت و اقدامات لازم را پیگیری نمی کنند. 

دلایل اثبات یک جرم از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی است که قربانی برای احقاق حق و حقوق خویش باید آن را سپری کند. قانون مجازات اسلامی برای اثبات زنا به اقرار، شهادت و علم قاضی اشاره نموده است. 

هرچند این ادله برای اثبات تمامی دعاوی حقوقی و جزایی عمومیت دارد و اختصاص به جرائم خاص مانند تجاوز جنسی ندارد. در پرونده ها و دعاوی جنسی تجاوز جنسی اقرار متهم بر علیه خود امری بعید می باشد. 

در ادله اثبات جرم تجاوز جنسی نقش علم قاضی بسیار مهم می باشد. قضات می توانند با در نظر گرفتن جنبه  علم قاضی با استفاده از روش های مختلفی می تواند تحصیل شود

 گزارش اولیه پلیس، نظریه پزشکی قانونی، اظهارات متهم در جلسات متفاوت و روابط قبلی میان متهم و قربانی و.. می توانند از مواردی باشد که به حصول علم قاضی کمک می کند.

خدمات تخصصی وکیل تجاوز جنسی

وکیل مجرب ملکی

وکیل رابطه نامشروع

وکیل سرقفلی

وکیل سرقفلی

وکیل امور اراضی

وکیل اراضی ملی

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت

وکلای متخصص ما

‎⁨وکلای متخصص ما

بررسی اجمالی وکیل تجاوز جنسی خوب موسی الرضا میر

آقای موسی الرضا میر وکیل پایه یک دادگستری با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها کیفری میباشد.

ایشان با توجه به تخصص خاص خود در خصوص جرایم مالی و اقتصادی از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها اقتصادی را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید

که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از وکلای در دعاوی کیفری وکالت انجام می‌دهند.

کارشناس ارشد حقوقی گرایش خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری به شماره ۵۷۸۲۸

ویژگی وکیل پایه یک تجاوز جنسی
Characteristic of the basic lawyer of a rape

شماره وکیل تجاوز جنسی و ادرس دفتر جهت مراجعه حضوری

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850 تلفن دفتر: 46224091

اولین اقداماتی که بعد ازتجاوز جنسی صورت میگیرد

اقدامات پس از تجاوز جنسی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، اقدامات پزشکی و اقدامات قانونی

1.اقدامات پزشکی

از جمله اقدامات پزشکی بعد از مورد تجاوز قرار گرفته شدن، می‌توان به مراجعه به مراکز درمانی برای جلوگیری از هرگونه آسیب، مانند بیماری‌های مقاربتی یا آسیب‌های جبران ناپذیر و درمان هرگونه زخم و اثرات تجاوز وحشیانه اشاره کرد.

2. اقدامات قانونی

بعد از اقدامات پزشکی لازم است فرد اقدامات قانونی را نیز شروع کند. از جمله اولین اقدامات قانونی، تماس با اداره پلیس برای ثبت شکایت و صورت جلسه اتفاق رخ داده شده، است. 

بعد از ثبت تمامی مدارک و شواهد و رفتارهای افراد و شاهدان توسط پلیس، فرد در مدت 24 تا 48 ساعت پس از تجاوز مهلت دارد که به پزشکی قانونی مراجعه کند و در این فاصله زمانی باید از حمام رفتن، مسواک زدن و دور انداختن لباس‌هایی که در زمان وقوع تجاوز با او بوده است، خودداری کند. 

پزشکی قانونی با استفاده از آثار تجاوز می‌تواند DNA فرد متجاوز را شناسایی کرده و به عنوان یکی از مهمترین مدارک اثبات جرم به پرونده الصاق کند. 

همچنین تمامی داروهای خوراکی یا تزریقی که برای فرد مورد تجاوز استفاده شده است، از طریق آزمایش خون تشخیص داده می‌شود. پرونده این جرائم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دادسرای محل وقوع جرم مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

توجه داشته باشید که در طی کردن تمامی اقدامات قانونی پس از تجاوز می‌توانید از همراهی یک وکیل تجاوز نیز بهره ببرید.

قبول وکالت در دعاوی کیفری:

وکیل روابط نامشروع — مجازات تجاوز جنسی — تجاوز به عنف — جعل اسناد — فروش مال غیر — وکیل مواد مخدر — شهادت دروغ — فحاشی — وکیل قاچاق کالا و ارز — توهین و افترا — وکیل دادگاه انقلاب — سرقت — کلاهبرداری 

مشاوره تخصصی در پرونده تجاوز جنسی

مشاوره حقوقی در پرونده تجاوز جنسی می‌تواند به طرق‌ مختلفی ارائه شود. یکی از راه‌های دریافت مشاوره حقوقی، ارتباط آنلاین است که با استفاده از وب‌سایت‌های مشاوره حقوقی می‌توان به بهترین وکیل تجاوز جنسی دسترسی داشت.

همچنین، می‌توان با مراجعه به دفاتر وکالت و یا تماس با وکیل جرایم جنسی، مشاوره حقوقی در پرونده تجاوز جنسی دریافت کرد. بهتر است در انتخاب وکیل، به تجربه و تخصص وی در این زمینه توجه شود. 

از مزایای دریافت مشاوره حقوقی در پرونده تجاوز جنسی می‌توان به دریافت بهترین راهکارهای و رویکردهای حقوقی در جهت دفاع از حقوق قربانیان تجاوز و آزار جنسی و دریافت همدلی و درک حساسیت‌های از سوی وکیل خبره تجاوز اشاره کرد.

چنین وکلایی می‌توانند به خوبی موکلان خود را با مجازات در انتظار چنین پرونده‌هایی آشنا کرده و آن‌ها را در جریان روند دادرسی پرونده قرار دهند.

اهمیت مراجعه به وکیل متخصص تجاوز جنسی چیست؟

مراجعه به وکیل تخصصی در موارد تجاوز جنسی دارای اهمیت زیادی می‌باشد. وکیل تخصصی در زمینه تجاوز جنسی با قوانین و مقررات مربوطه آشنا است و می‌تواند شما را در مورد حقوق و مطالبات قانونی خود راهنمایی کند.

همچنین، او می‌تواند شما را در مورد نحوه مدیریت و حفظ اطلاعات شخصیتان آگاه کرده و مانع انتشار غیرمجاز اطلاعات شما شود. وکیل متخصص به خوبی با مشکلات و تهدید‌های روانی که بعد از تجاوز جنسی بوجود می‌آیند

آشنا بوده و می‌تواند در جلسات مشاوره حقوقی به عنوان یک شخص حمایت‌کننده و تحریری در این مسیر، به شما کمک کند تا با احساسات سخت روبرو شوید و آن‌ها را مدیریت کنید؛ چرا که تجاوز جنسی به عنوان یک تجربه تروماتیک، ممکن است باعث ترس، استرس و اضطراب شما شود.

وکیل متخصص تجاوز جنسی به عنوان نماینده حقوقی شما در دادگاه از حقوق شما دفاع کرده و باعث ارتباط شما با شبکه‌ای از متخصصان این مسیر مانند متخصصان در حوزه‌های پزشکی، روانشناسی، خدمات اجتماعی و سایر حوزه‌های مرتبط می‌شود تا در بهبود و تسریع فرآیند درمان و پیگیری حقوقی، مؤثر واقع شود.

مراجعه به وکیل برای حفظ حقوق شما، حمایت حقوقی، مدیریت ترس و استرس، حفظ حریم خصوصی و ارتباط با منابع مرتبط بسیار مهم است.

وکیل در این موارد می‌تواند به شما راهنمایی و حمایت لازم را ارائه دهد تا با این تجربه سخت مقابله کنید و به حقوقتان دست یابید.

بهترین وکیل تجاوز و جرایم جنسی در تهران کیست؟

بهترین وکیل تجاوز و جرایم جنسی در تهران، وکیل کیفری و وکیل پایه یک دادگستری است که با استفاده از تخصص و تجربه خود به خوبی به بررسی پرونده موکلان خود پرداخته و در جریان روند دادرسی پرونده به آن‌ها مشاوره حقوقی ارائه می‌دهد. 

باید توجه کنید که چنین وکیلی، بهترین مشاور حقوقی و مشاور روانی برای موکلانش نیز هست و می‌تواند به خوبی آن‌ها را درک کرده و ضمن همدلی با آن‌ها درمورد روند قانونی رسیدگی به پرونده و مجازات متجاوزان نیز به آن‌ها مشاوره حقوقی ارائه دهد.

چه زمانی به وکیل تجاوز جنسی در تهران مراجعه کنیم؟

در صورتی که شما یا کسی که می‌شناسید، قربانی تجاوز جنسی شده است، بهتر است به سرعت به وکیل دعوای تجاوز مراجعه کنید. وکیل جرایم جنسی می‌تواند در مورد حقوق و مزایای شما به عنوان قربانی کمک کرده و در مورد روند قضایی پرونده مشاوره دهد. 

همچنین، این وکیل می‌تواند در مورد مجازات‌های قانونی برای متجاوز آگاهی دهد و شما را در مورد روش‌های مبارزه با تجاوز جنسی راهنمایی کند. بهترین وکیل تجاوز جنسی در تهران در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمامی اقدامات قانونی بعد از تجاوز را برای شما انجام می‌دهد و به عنوان مدافع حقوق شما در کرسی وکالت می‌نشیند.

مشاوره با وکیل تجاوز جنسی

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

معمولاً بعد از گذشت مدتی آثار تجاوز از بین می‌رود و بدون وجود آثار، اثبات کردن آن سخت است؛ اما در صورتی که بتوان اثبات کرد مجازات آن اعدام است.

بله در این صورت فوراً به پلیس اطلاع داده و علیه او شکایت کنید.

آزار جنسی یعنی رفتار‌هایی مانند هیزی کردن ،لمس کردن و حرف‌های رکیک و…. اما تجاوز جنسی آخرین مرحله است یعنی انجام دخول.

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات