‎⁨دعاوی شرکت های تجاری

ادرس: بلوار صیاد شیرازی - جنب اورژانس قدیم -ساختمان اداری آوا - واحد یک - دفتر وکالت موسی الرضا میر

وکیل شرکت های تجاری – حقوق شما در مسائل شرکتی مهم است

خوشبختانه امروزه در کشور ما شرکت‌های تجاری گسترش زیادی یافته‌اند. افراد معمولاً سعی بر این دارند که به صورت شریکی فعالیت تجاری داشته باشند. به همین دلیل امروزه شرکت‌ها دارای چند سهام‌دار ‌اند؛ که هرکدام صاحب قسمتی از سهام و سرمایه شرکت هستند. شرکت‌ها انواع مختلفی دارند و به دلیل همین تنوع، در قانون مسائل و اختلافات زیادی برای اعضای شرکت‌ها بوجود می‌آید؛ که اگر شرکت دارای وکیل شرکت تجاری باشد؛ از بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

 

 

 

 

 

مشاوره با وکیل شرکت ها

قبول وکالت توسط وکیل متخصص

پیگیری وکیل تا مرحله نهایی

وکیل پایه یک شرکت ها تجاری

وکیل شرکت های تجاری

وکیل شرکت‌های تجاری چه کسی است؟

وکیل شرکت عبارت است از شخصی که فارغ‌التحصیل رشته حقوق و دارای پروانه وکالت با تخصص تجاری می‌‌باشد. این شخص می‌تواند فعالیت‌های حقوقی شرکت را باتوجه به تخصصی که در این زمینه دارد انجام دهد. همچنین این شخص با دانش و مهارت لازم بر روی پرونده‌های حقوقی شرکت می‌تواند شرکت را در بسیاری از دعاوی های حقوقی پیروز کند.

در واقع وکیل شرکت‌‌های حقوقی نقش مشاور حقوقی را ایفا می‌کند و درباره‌ی بسیاری از مسائل تجاری نقش پر رنگی را در موفقیت پرونده‌های تجاری ایفا می‌کنند.

  1. به نظر شما شرکت‌های تجاری چگونه از حق و حقوق خود در برابر سایر شرکت‌ها و دادگاه‌ها دفاع می‌کنند؟ 
  2. وجود یک وکیل تجاری برای شرکت تا چه حد می‌تواند تاثیرگذار و مفید باشد؟
  3. در ایران شرکت‌های تجاری به چند دسته تقسیم شده‌اند؟ 
  4. مهم ترین ویژگی وکیل‌های تجاری چه چیزی می‌تواند باشد؟
  5. وجه اشتراک و افتراق آن‌ها با سایر وکلا در چیست؟
  6. ارائه خدمات حقوقی تا چه حد تاثیرگذار است؟
  7. آیا همه شرکت‌ها به وکیل تجاری نیازمندند؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت که رمز بسیاری از موفقیت‌ها و همچنین پیشبرد بسیاری از کارهای حقوقی شرکت‌ها به وکیل کار درست‌ و با تجربه بستگی دارد. وکیل شرکت می‌تواند در عوامل مختلفی به روسای شرکت‌ها برای کسب موفقیت کمک کند از جمله این کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

بررسی قرار داد‌های مذاکره، مدیریت مذاکره، نقش در شروع کسب‌وکارها،کمک به تغییر ساختاری شرکت و ….. 

خدمات وکیل شرکت های تجاری

بررسی انحلال شرکت

شرکت سهامی خاص​

شرکت با مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت در امارات

وکلای متخصص ما

‎⁨وکلای متخصص ما

آدرس دفتر وکالت وکیل موسی الرضا میر

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

شماره وکیل شرکت ها 

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: ۰۹۱۲۳۸۲۹۸۵۰

2 دسته مهم شرکت ها به شرح زیر میباشد!

شرکت‌ها معمولا در یک دسته بندی به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

1. شرکت مدنی:

این نوع شرکت‌ها دارای شخصیت حقوقی نمی باشند. منافع افراد در این شرکت‌ها مشترک است. همچنین شرکت مدنی جز ان دسته از شرکت‌هایی است که از گونه‌های عقود معین می‌باشد. این شرکت به همراه پخش و مجز اموال به وجود امده است.

2. شرکت‌ تجاری:

 این شرکت بالعکس شرکت مدنی دارای شخصیت حقوقی می‌باشد. هم چنین یک نوع سازمانی‌است که از اورده‌های افراد شکل شخصیت حقوقی به خود گرفته است. در این شرکت‌ها منتقل کردن دارایی‌ها از دارایی شرکای آن جدا می‌باشد.

انواع شرکت

شرکت‌ها از نظر قانون تجارت چیست؟

کشورمان ایران دارای اقسام مختلف شرکت‌های تجاری می‌باشد که قانون تجارت این قسم‌ها را شناسایی و تعریف کرده است. این اقسام عبارتند از: شرکت‌های سهامی عام و خاص، شرکت‌های مختلط سهامی و غیر سهامی، شرکت‌ تضامنی و نسبی، شرکت‌های تعاونی و هم چنین شرکت‌هایی که دارای مسئولیت‌های محدود و مشخصی هستند.

خصوصیات مهمی که وکیل شرکت‌ ها باید داشته باشد؟

وکیل‌ شرکت‌ ها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد که می‌توان به صورت عمده به‌ آن‌ها اشاره کرد.
وکلای شرکت‌ها برعکس بسیاری از وکلای دیگر معمولا زمان کمتری را در دادگاه سپری می‌کنند و بیشتر وقت خود را در تلاش برای پیشبرد معاملات اساسی و منافع وار شرکت می‌کنند‌.

این وکلا همانند سایر وکلا می‌توانند به عنوان یک مشاور حقوقی در یک شرکت به کار مشغول باشند، هم چنین آن‌ها در شرکت‌های خصوصی هم می‌توانند به عنوان یک عضو حقوقی در این شرکت‌ها مشغول به کار باشند.

این وکلا باید دارای استعداد‌ها و مهارت‌های خاصی باشند، آن‌ها باید به خوبی با کسب‌ و کارها و معاملات مالی و پولی آشنایی داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های وکلای تجاری مهارت نویسندگی بالا می‌باشد. آن‌ها باید از قدرت نویسندگی بالایی در جهت ارتباط با موکل خود باشند که اگر موکل دچار مشکل حقوقی شد وکیل از جانب شرکت نماینده شخص باشد. بنابراین اگر وکیل از استعداد کلامی و گفتاری بالایی برخوردار باشد، قطعا وکیل در پیش بردن کار‌های شرکت موفق است.
وکلای تجاری باید در زمینه مسائل تجاری تخصص و تبحر کامل داشته باشند، اصولا دانش‌آموخته رشته حقوق باشند و به مسائل قانونی و تجاری بین شرکت‌ها آگاهی کاملی داشته باشند.

به چه علت به وکیل شرکت نیاز داریم؟

در همین ابتدا باید بگوییم دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما را مجاب به اخذ وکیل برای مجموعه خود می‌کند. مسلما همگی می‌دانیم اشخاص عادی به کلیه حقوق مربوط به شرکت‌ها و قراردادها آشنایی ندارند. 

و عدم استفاده از تجارب ارزنده وکیل در رابطه با مواردی همچون عقد قرارداد بین شرکت‌ها، می‌تواند عواقب مالی جبران ناپذیری را برای صاحبان کسب و کار به همراه داشته باشد.
شما با کمک وکیل شرکت می‌توانید با ریزبینی خاصی نسبت به مواردی همچون تنظیم قراردادها اقدام کنید. 

همچنین همگی می‌دانیم امروزه مشغله‌ی مدیران کسب و کارها بیش از حد تصور است! بنابراین عملا پیگیری برخی موارد حقوقی در دادگاه، زمان‌بر، دشوار و مشکل ساز است. بنابراین حضور یک وکیل مجرب می‌تواند در موارد زیادی به نفع شما باشد.

علاوه‌بر کلیه موارد گفته شده نظارت صحیح بر مطالبات و امور قراردادها در یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است که وکیل شرکت در این زمینه می‌تواند برای شما مفید بوده باشد.

مفهوم سود در شرکت‌ ها از نظر وکیل متخصص:

در رابطه با مسائل حقوقیِ مربوط به سود شرکت‌ها نخست باید بگوییم سود در شرکت‌ها باید الزما جنبه مادی داشته باشد و اگر عکس این موضوع باشد، شرکت مشابه موسسات غیر تجاری خواهد بود همچنین شرکای شرکت به مقدار خود در سود و زیان شرکت‌ سهیم هستند و امکان مشخص کردن میزان، برای این سود و زیان نیز وجود خواهد داشت اما اینکه برخی شرکا رو به صورت صد در صد معاف از ضرر یا سود کرد امکان پذیر نیست.

بررسی موضوع ادغام شرکت‌ های تجاری 

طی ادغام شرکت‌ های تجاری دو یا چند شرکت به یکدیگر ترکیب می‌شود و در این باره ادغام ب انحلال شرکت‌ها می‌گردد. وکیل شرکت‌ می‌تواند موضوعات مربوط به انحلال و ادغام را بررسی و به صورت جامع گزارشی در این باره برای شما ایجاد کرده و از حقوق شما در این باره دفاع کند.

8 تا از وظایف وکیل شرکت‌ ها تجاری کدامند؟

به نظر شما نقش وکلا در معاملات تجاری شرکت‌های بزرگ تا چه حد تاثیر گذار است؟ 
برای یافتن پاسخ این سوال به شرح وظایف وکلای شرکتی می‌پردازیم.

8 وظایف مهم وکلای شرکت‌ها عبارتند از:

  1. تنظیم و آماده سازی قراردادهای تجاری
  2. پیگیری مسئله‌های حقوقی مربوط به شرکت
  3. پیشنهادات قانونی و حقوق برای رفع مشکلات حقوقی شرکت
  4. دفاع از شرکت در دعاوی‌های حقوقی
  5. شرکت در واحد حقوقی شرکت طبق ان‌چه توافق شده
  6. نظارت و پیگیری جلسه‌های هیئت مدیره
  7. پیگیری کار‌های حقوقی شرکت طبق قوانین درج شده
  8. انجام خدمات مشاوره به کلیه مسولین و مدیران و کارمندان

نکته قابل توجهی که در این مسئله وجود دارد این است که کار این وکلا به شدت از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد و هر گونه اشتباه یا خطا در انجام وظایف حقوقی خسارت و زیان سنگینی را به کارهای شرکت و کارکنان آن وارد می‌کند.

سایر وظایفی که وکیل شرکت عهده دار آن می‌باشد:

بنابراین یکی از وظایف اصلی وکیل شرکت ارتقای سطح پیشرفت شرکت می‌باشد. بدین گونه که فعالیت‌های شرکت دارای بازخورد بهتری باشند. در نتیجه حضور یک وکیل با تخصص برای شرکت‌هایی که به دنبال سود و منافع زیاد هستند ضروری است.

انواع وکیل شرکت‌ ها

مزایای مشاوره حقوقی با وکیل شرکت ها چیست؟

باتوجه به مطالب فوق ذکر کردیم که یکی از وظایف وکیل تجاری یا شرکت دادن خدمات مشاوره‌ی حقوقی می‌باشد. معمولا مشاوران حقوقی شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف تجاری و معاملاتی یا حتی طرح دعاوی به شکل‌های مختلفی به شرکت‌ها مشاوره می‌دهند. این افراد حتی از طریق تماس‌های تلفنی مشاوره‌های تعیین کننده‌ای را به شرکت‌ها می‌دهند. هدف این شرکت‌‌‌ها از گرفتن مشاوره حقوقی گرفتن تصمیمات درست و صحیح در معاملات بزرگ می‌باشد.

تخلفات مربوط به اوراق سهام:
هر گاه کسانی در ورقه ی سهم با نام، یا گواهینامه ی موقت سهم، مبلغ پرداخت شده را بیش از آنچه که واقعاَ پرداخت شده است قید کنند،یا اینکه سهام و قطعات سهام را قبل از اینکه شرکت به ثبت رسیده باشد صادر نمایند، یا اینکه اساساَ ثبت شرکت ساختگی و مزورانه صورت گرفته و با وجود این اوراق سهامی صادر گردیده باشد، مجرم شناخته می شوند و برابر ماده ی 243 قانون تجارت به مجازات حبس از سه ماه تا دو سال و یا به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال و یا به هر دو مجازات محکوم می گردند.

بررسی عملکرد وکیل در دعاوی مالی شرکت ها

بخش قابل توجهی از دعاوی مالی شرکت‌ها که معمولا وکیل دعاوی مالی شرکت آن را بررسی می‌کند مربوط به قراردادهای تجاری می‌باشد. 

همچنین گاهی اوقات گرفتن حق و حقوق و یا مطالبات شرکت‌های تجاری منجر به طرح دعاوی در محاکم دادگستری می‌گردد که در این صورت وکیل دعاوی مالی شرکت نقش پر رنگی را در دریافت مطالبات ایفا می‌کند. 

این مطالبات معمولا مربوط به عدم عمل به تعهدات، وجه رایج، ارز یا پول خارجی، بدهکاری‌های شرکت و یا حتی فرار مالیاتی هستند.

نتیجه گیری:
در ایران قانون تجارت قوانین خاصی را برای شرکت‌های تجاری در نظر گرفته است این قوانین از یک سو محدودیت کننده منافع افراد هستند و از سوی دیگر تضمین کننده منافع‌ آن‌ها. همه شرکت‌های تجاری برای پیشبرد کارهای حقوقی خود و موفقیت در معاملات بزرگ به یک وکیل با تجربه و خبره در این زمینه نیازمند هستند این وکیل به ان‌ها در معاملات حقوقی دعاوی مالی و بسیاری از موارد حقوقی کمک شایانی می‌کند اکثر شرکت‌های بزرگ در ایران و جهان از وکلای بزرگ و باتجربه‌ای جهت مشاوره و وکالت در امور مالی شرکت استفاده می‌کنند.

سوالات متداول از وکیل شرکت ها تجاری 

ما در این صفحه به برخی از سوالات متداول شما عزیزان پاسخ دادیم:

دعاوی شرکت علیه شرکا و بلعکس به چه صورت انجام می‌شود؟
دعاوی شرکت علیه شرکا و بالعکس در دادگاه محل شرکت گزار و موارد حقوقی آن توسط آن دادگاه بررسی می‌شود وکیل شرکت در این باره نیز می‌تواند پاسخگوی کلیه نیازهای شما باشد.

وظایف وکیل شرکت چه مواردی هستند؟
وکیل شرکت وظایف مختلفی دارد که در ادامه به برخی از این وظایف اشاره کردیم:

  1. تنظیم و بررسی قراردادها و اسناد حقوقی شرکت
  2. ارائه مشاوره حقوقی به هیئت مدیره و مدیران شرکت
  3. دفاع از حقوق شرکت در مراجع قضایی و اداری
  4. پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری شرکت
  5. نظارت بر عملکرد قانونی شرکت
  6. انجام امور ثبتی و حقوقی مربوط به شرکت

چه زمانی به وکیل شرکت نیاز داریم؟
به طور کلی در هنگام انعقاد قراردادهای مهم با اشخاص ثالث، در صورت بروز اختلافات حقوقی با اشخاص ثالث و در زمان مواجهه با مشکلات حقوقی و چالش‌های قانونی و برای دریافت مشاوره حقوقی در خصوص مسائل مختلف شرکت و انجام امور ثبتی و حقوقی به وکیل شرکت نیاز داریم.

چگونه یک وکیل مناسب برای شرکت خود انتخاب کنیم؟
با توجه به نوع فعالیت و نیازهای شرکت خود، وکیلی را انتخاب کنید که در زمینه مربوطه تجربه کافی داشته باشد. همچنین برای انتخاب وکیل شرکت خوب از وکلای مورد اعتماد و با سابقه کمک بگیرید و در مورد حق الوکاله و نحوه پرداخت آن با وکیل به توافق برسید همچنین قبل از انتخاب نهایی، با چند وکیل مختلف مشورت کنید و رزومه و سوابق آنها را بررسی کنید.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده