وکیل جرایم رایانه ای – مشاوره با وکیل جرایم سایبری

وکیل جرایم رایانه ای و سایبری

وکیل جرایم رایانه ای کیست؟

وکیل جرایم رایانه‌ ای خوب، وکیل متخصص حقوقی بوده که در زمینه جرایم مربوط به رایانه: از جمله هک، کلاهبرداری اینترنتی، نقص حریم خصوصی و… تخصص دارد. وکیل متخصص در حوزه جرایم یارانه‌ای می‌تواند شما را در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده، همانند: مشاوره حقوقی، دفاع در دادگاه، پیگیری مراحل اجرای حکم و… همراهی کند.

وکلای جرایم رایانه‌ ای در زمینه حقوق رایانه و فناوری اطلاعات تخصص دارند. آن‌ها با قوانین و مقررات مربوط به جرایم رایانه‌ ای نیز آشنا هستند و می‌توانند به موکلان خود در مورد احقاق حق خود راهنمایی کنند.

در صورتی که متهم به ارتکاب جرایم یارانه‌ای هستید و از شما شکایت شده است، لازم است از یک وکیل جرایم یارانه‌ای مشاوره بگیرید. این وکیل می‌تواند به شما کمک کند تا از حقوق خود دفاع کنید و از مجازات‌های سنگینی مانند حبس، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و غیره جلوگیری کنید اگر بنا به دلایلی دسترسی به وکیل پایه یک دادگستری متخصص ندارید، می‌توانید با پیدا کردن شماره وکیل جرایم رایانه‌ ای، مشاوره‌ی مورد نیاز را به طور آنلاین دریافت کنید.

جرایم رایانه‌ ای (سایبری) چیست؟

جرایم رایانه‌ ای، به جرایمی گفته می‌شود که با استفاده از رایانه یا شبکه‌های اینترنتی انجام می‌شوند. این جرائم می‌توانند شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله دسترسی غیرمجاز، سرقت اطلاعات، انتشار اطلاعات نادرست، تخریب داده‌ها و ایجاد اختلال در عملکرد رایانه‌ها یا شبکه‌های رایانه‌ ای و غیره باشند.

با توجه به اهمیت و جایگاه مهم فضای مجازی و تاثیر جرائم رایانه‌ ای در اقتصاد و امنیت کشور، مبارزه با جرایم رایانه‌ ای از اهمیت بالایی برخوردار است. دولت و نهاد‌های مسئول با اتخاذ تمهیدات لازم، از وقوع این جرایم جلوگیری می‌کنند؛ از این رو مجازات‌های سنگینی برای وقوع جرایم سایبری و رایانه‌ ای تعبیه کرده‌اند. با در نظر گرفتن سنگینی این جرم، افراد درگیر پرونده‌های سایبری می‌بایست در اولین فرصت به وکیل جرایم رایانه ای با تجربه مراجعه و مشاوره حقوقی مورد نیاز را از ایشان دریافت کنند.

ماده قانون جرایم رایانه ای:
ماده۱ـ هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رایج ترین جرایم رایانه ای

انواع جرایم رایانه‌ ای کدامند؟

جرایم رایانه‌ ای که با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری انجام می‌شوند، می‌توانند به افراد، سازمان‌ها و دولت آسیب بسیاری برسانند؛ از این رو انواع جرایم رایانه‌ ای را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد که ما در ادامه به این سه دسته اشاره نمودیم:

1. خرابکاری رایانه‌ ای:

خرابکاری رایانه‌ ای، استفاده از رایانه برای آسیب رساندن به سیستم‌ها، داده‌ها یا شبکه‌ها است. این جرایم می‌‌توانند شامل مواردی همچون: حمله هکری، آسیب زدن به داده‌‌ها، اختلال در شبکه‌‌ها، انتشار ویروس یا بدافزار، کلاه‌برداری رایانه‌ ای و غیره باشند. مجازات‌‌های تعبیه شده برای جرایم سایبری جز جرایم سنگین به حساب می‌‌آیند؛ از این رو ضروری بوده افراد قبل از هر گونه اقدامی به وکیل جرایم رایانه ای عالی مراجعه کنند.

2. کلاهبرداری رایانه‌ ای:

کلاهبرداری رایانه‌ ای، استفاده از رایانه برای فریب افراد یا سازمان‌‌ها برای به دست آوردن پول یا اطلاعات است. این جرایم می‌‌توانند شامل مواردی همچون: فیشینگ، کلاه‌برداری اینترنتی، جعل، سرقت هویت، جاسوسی رایانه‌ ای و غیره باشند.

3. جاسوسی رایانه‌ ای

جاسوسی رایانه‌ ای، استفاده از رایانه برای جمع‌آوری اطلاعات محرمانه یا خصوصی است. این جرایم می‌‌توانند شامل مواردی همچون: سرقت اطلاعات، جاسوسی صنعتی، رصد ارتباطات و غیره باشند.
علاوه بر این دسته‌بندی کلی، می‌‌توان جرایم رایانه‌ای را بر اساس انگیزه مجرم، روش انجام جرم یا آسیب وارد شده به قربانی نیز طبقه‌بندی کرد.

در ایران، قانون مجازات اسلامی، جرایم رایانه‌ ای را در فصل هجدهم خود، با عنوان جریام در ارتباط با رایانه و جرائم رایانه‌ ای تعریف و مجازات آن‌‌ها را تعیین کرده است. شما برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر نیاز بوده به بهترین وکیل جرایم رایانه ای مراجعه و از ایشان مشاوره حقوقی مورد نیاز را دریافت کنید.

مجازات جرایم رایانه‌ ای به چه عواملی بستگی دارد؟

مجازات جرایم رایانه‌ ای در قانون مجازات اسلامی ایران در کتاب پنجم تعزیرات، فصل نهم، مواد ۷۲۹ تا ۷۸۳ تعیین شده است. این مواد با توجه به نوع جرم، میزان خسارت وارد شده و سایر عوامل، مجازات‌‌های مختلفی را برای مرتکبان جرایم رایانه‌ ای در نظر گرفته‌اند.

1. نوع جرم:
برخی از جرایم رایانه‌ ای، مانند کلاهبرداری، دارای مجازات‌‌های سنگین‌تری نسبت به سایر جرایم هستند.

2. میزان خسارت وارد شده:
هرچه میزان خسارت وارد شده به اشخاص یا نظام اقتصادی کشور بیشتر باشد، مجازات مرتکب نیز شدیدتر خواهد بود؛ قابل ذکر است وکیل متخصص جرایم رایانه‌ ای؛ علاوه بر توضیح جرایم رایانه‌ای، شما را در همه مراحل دادرسی پرونده نیز همراهی خواهد کرد.

3. سوءنیت مرتکب:
اگر مرتکب با علم و آگاهی به قصد ارتکاب جرم اقدام کند، مجازات وی شدیدتر خواهد بود.

4. تعدد جرم:
اگر مرتکب مرتکب چند جرم رایانه‌ ای شود، مجازات وی بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، تشدید خواهد شد.

5. سابقه کیفری مرتکب:
اگر مرتکب دارای سابقه کیفری باشد، مجازات وی شدیدتر خواهد بود. در برخی موارد علاوه بر مجازات اصلی، مرتکب جرایم رایانه‌ای به مجازات‌‌های تبعی نیز محکوم می‌‌شوند. وکیل جرایم رایانه‌ ای خوب، می‌‌تواند با ارائه دلایل و مدارک محکمه پسند، باعث تخفیف در مجازات‌‌های تعیین شده و لغو مجازات‌‌های تبعی، شود.

مجازات‌‌های تبعی عبارتند از:

1. رد مال: اگر مرتکب مال دیگری را تحصیل کرده باشد، باید آن را به صاحبش رد کند.

2. تعویق صدور حکم: در مواقعی اجرای حکم تا زمانی که محکوم به پرداخت خسارت یا رد مال یا انجام دستور دادگاه اقدام نکند، به تعویق می‌‌افتد.

3. آزادی مشروط: در برخی موارد نیز، محکوم پس از سپری کردن بخشی از محکومیت خود، تحت نظارت قاضی آزاد می‌‌شود. در نهایت در همه موارد ذکر شده، حکم نهایی با صلاح دید قاضی صادر می‌شود؛ با توجه به این موضوع وکیل می‌‌تواند با ارایه دفاعیه‌ای قوی، تا حد بسیار زیادی در رای نهادی دادگاه تاثیر‌گذار باشد.

مجازات جرایم رایانه ای

طبق قانون جرایم رایانه ای مصوب ۱۳۸۸ مصادیق جرم رایانه‌ ای شامل مواردی می‌شود؟

مصادیق جرایم رایانه‌ای طبق قانون مذکور شامل موارد مختلفی می‌شود. در این باره جاسوسی رایانه‌ ای، انتشار اخبار و اطلاعات کذب و هتک حیثیت، جعل رایانه‌ای، کلاهبرداری و سرقت اینترنتی، نشر موارد آموزشی غیرمجاز و ارائه دسترسی برای آن‌ها، مجموعه جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی در جامعه، ایجاد اختلال در سامانه‌های اینترنتی، هک و ورود غیر مجاز به سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی و شنود غیرمجاز همین سامانه‌ها و… جزو مصادیق جرایم رایانه‌ای می‌باشد.

چرا از راهنمایی وکیل متخصص جرایم رایانه‌ ای استفاده کنیم؟

در صورت ارتکاب جرایم رایانه‌ ای، فرد مجرم ممکن است با مجازات‌‌های سنگینی مانند حبس، جزای نقدی و حتی اعدام مواجه شود؛ بنابراین، داشتن یک وکیل مجرب و متخصص در زمینه جرایم رایانه‌ ای می‌‌تواند نقش مهمی در دفاع از حقوق فرد و کاهش مجازات احتمالی داشته باشد. در ادامه به برخی از دلایل اهمیت استفاده از وکیل جرایم رایانه ای اشاره می‌‌کنیم.

مردم عادی از قوانین جاری اطلاعات جامع و کافی ندارند؛ اما وکیل جرایم رایانه ای از قوانین و مقررات مربوط به این جرائم آگاهی کامل دارد. این آگاهی به وکیل کمک می‌‌کند تا بهترین دفاع را برای موکل خود ارائه دهد و از حقوق او در برابر قانون دفاع کند. وکیل متخصص جرایم رایانه‌ ای با روند رسیدگی به این جرائم در دادگاه نیز آشنایی دارد. این آشنایی به وکیل کمک کرده تا در دادگاه مؤثرتر عمل کند و شانس موفقیت موکل خود را افزایش دهد.

وکیل جرایم رایانه‌ ای می‌‌تواند موکل خود را در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده، از جمله تحقیقات مقدماتی، دادرسی و اجرای حکم، همراهی کند. این همراهی می‌‌تواند به موکل کمک کرده تا با آرامش خاطر و با آگاهی از حقوق خود، مراحل رسیدگی به پرونده را پشت سر بگذارد؛ در مجموع، استفاده از وکیل جرایم رایانه ای می‌‌تواند مزایای زیادی را برای فرد مجرم به همراه داشته باشد.

مزایای وکالت به وکیل پایه یک جرایم رایانه‌ ای کدامند؟

 از جمله مهم‌ترین مزیت‌‌های استفاده از وکیل می‌‌توان به کاهش مجازات احتمالی، موفقیت در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده، حفظ حقوق و منافع فرد مجرم و غیره اشاره کرد؛ بنابراین، در صورت ارتکاب جرایم رایانه‌ای، توصیه می‌‌شود حتماً از بهترین وکیل کیفری در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین وکیل جرایم رایانه ای چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

وکیل جرایم رایانه‌ ای باید توانایی حل منطقی و درست پرونده را در دادگاه داشته باشد. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌‌های وکیل متخصص اشاره کرده‌ایم:

  1. تخصص: وکیل جرایم رایانه‌ ای باید در زمینه قوانین و مقررات مربوط به جرایم رایانه‌ای، دانش و تجربه کافی داشته باشد. این قوانین به طور مداوم در حال تغییر و تحول هستند؛ بنابراین وکیل باید به طور مرتب در این زمینه به روز باشد.
  2. تجربه: تجربه عملی در پرونده‌‌های جرایم رایانه‌ ای، به وکیل کمک می‌‌کند تا درک بهتری از چالش‌‌های این پرونده‌‌ها داشته باشد و بتواند بهترین دفاع را برای موکل خود ارائه دهد.
  3. مهارت‌‌های ارتباطی: وکیل جرایم رایانه‌ ای با تجربه باید بتواند به طور موثر با موکل خود، مقامات قضایی و سایر افراد درگیر در پرونده ارتباط برقرار کند.
  4. مهارت‌‌های تحلیلی: وکیل جرایم رایانه ای باید بتواند اطلاعات فنی را به طور موثر تحلیل کند و از آن برای دفاع از موکل خود استفاده کند.
  5. مهارت‌‌های مذاکره: وکیل جرایم رایانه ای باید بتواند در صورت لزوم، با مقامات قضایی برای رسیدن به توافقی رضایت بخش برای موکل خود مذاکره کند.

علاوه بر ویژگی‌‌های فوق الذکر، وکیل جرایم رایانه ای باید دارای ویژگی‌‌هایی همچون: اخلاق حرفه‌ای، پایبند به اصول اخلاق حرفه‌ای، تعهد به موکل، قابل اعتماد، راز داری و محافظت از اسرار موکل و غیره نیز باشد.

وظایف وکیل جرایم اینترنتی
Duties of internet crime lawyer

وظایف وکیل جرایم رایانه ای چیست؟

وکیل متخصص با توجه به سال‌‌ها تحصیل، در تمامی زمینه‌‌های حقوقی آگاهی مورد نیاز را دارا بوده و در روند رسیدگی به پرونده‌‌های اخذ کرده خود، موظف به انجام برخی کار‌ها است. وظیفه وکیل جرایم رایانه ای را می‌‌توان به شرح زیر دسته‌بندی کرد:

  1. ارائه مشاوره حقوقی به موکل
  2. بررسی پرونده
  3. جمع‌آوری اسناد و مدارک
  4. جمع‌آوری ادله دفاعی
  5. حضور مستمر در تمامی جلسات دادگاه
  6. طرح دعاوی حقوقی
  7. اعتراض به حکم صادر شده از دادگاه
  8. اقدام جهت جبران خسارت برای موکل
  9. ارائه دفاعیه قوی در دادگاه
  10. درخواست صدور حکم تامین خواسته

با توجه به ماهیت نوظهور و پیچیده بودن جرایم رایانه‌ای، وکیل متخصص این حوزه باید دانش حقوقی و فنی بالایی داشته باشد تا بتواند در دادگاه به موفقیت برسد.

وکیل جرایم رایانه ای عالی چگونه پرونده را بررسی می‌‌کند؟

وکیل جرایم رایانه ای برای بررسی یک پرونده در ابتدا با موکل خود ملاقات کرده و اطلاعات اولیه را از او دریافت می‌‌کند. این اطلاعات شامل مواردی همچون: شرح جرم، تاریخ و زمان وقوع جرم، مکان وقوع جرم، افراد یا سازمان‌‌های درگیر در جرم، مدارک و شواهد موجود و غیره است.

وکیل پس از دریافت اطلاعات اولیه، مدارک و شواهد موجود را بررسی می‌‌کند. این مدارک می‌‌تواند شامل مواردی نظیر: گزارش پلیس، گزارش کارشناس، پیام‌‌های الکترونیکی، فایل‌‌های کامپیوتری و غیره باشد. در مرحله بعد وکیل باید قوانین و مقررات مرتبط با جرم را مطالعه کند تا بتواند تشخیص دهد که آیا جرم واقع شده است یا خیر.

دانستن مجازات‌‌های قانونی مربوط به جرم‌‌های سایبری یکی از اصلی‌ترین وظایف وکیل جرایم رایانه ای است. وکیل با آگاهی از همه قوانین و تبصره‌‌ها می‌‌تواند بهترین دفاع را برای موکل خود ارائه دهد؛ علاوه بر این وکیل با بررسی پرونده‌‌های مشابه نیز از تجربیات سایر وکلای جرایم رایانه‌ای بهره‌مند می‌‌شود.

همه موارد فوق الذکر به وکیل کمک می‌‌کند تا بهترین راهبرد دفاعی را برای موکل خود ارائه دهد. وکیل با طی کردن همه این مراحل، در دادگاه اقدام به دفاع از موکل خود می‌‌کند. این دفاع ممکن است شامل مواردی همانند: درخواست برائت، درخواست تعلیق اجرای مجازات، درخواست تخفیف مجازات، درخواست اعاده دادرسی و غیره باشد. رقم خورد همه موارد ذکر شده، ملزم به تبحر و تخصص وکیل منتخب شما است؛ از این رو پیشنهاد می‌‌کنیم قبل از اخذ وکیل، سابقه او را بررسی کنید.

وکیل جرایم رایانه‌ ای خوب چگونه پرونده را بررسی می‌‌کند؟

وکیل جرایم رایانه‌ ای برای بررسی یک پرونده در ابتدا با موکل خود ملاقات کرده و اطلاعات اولیه را از او دریافت می‌‌کند. این اطلاعات شامل مواردی همچون: شرح جرم، تاریخ و زمان وقوع جرم، مکان وقوع جرم، افراد یا سازمان‌‌های درگیر در جرم، مدارک و شواهد موجود و غیره است. وکیل پس از دریافت اطلاعات اولیه، مدارک و شواهد موجود را بررسی می‌‌کند.

این مدارک می‌‌تواند شامل مواردی نظیر: گزارش پلیس، گزارش کارشناس، پیام‌‌های الکترونیکی، فایل‌‌های کامپیوتری و غیره باشد. در مرحله بعد وکیل باید قوانین و مقررات مرتبط با جرم را مطالعه کند تا بتواند تشخیص دهد که آیا جرم واقع شده است یا خیر.

دانستن مجازات‌‌های قانونی مربوط به جرم‌‌های سایبری یکی از اصلی‌ترین وظایف وکیل جرایم رایانه‌ ای است. وکیل با آگاهی از همه قوانین و تبصره‌‌ها می‌‌تواند بهترین دفاع را برای موکل خود ارائه دهد؛ علاوه بر این وکیل با بررسی پرونده‌‌های مشابه نیز از تجربیات سایر وکلای جرایم رایانه‌ای بهره‌مند می‌‌شود.

همه موارد فوق الذکر به وکیل کمک می‌‌کند تا بهترین راهبرد دفاعی را برای موکل خود ارائه دهد. وکیل با طی کردن همه این مراحل، در دادگاه اقدام به دفاع از موکل خود می‌‌کند. این دفاع ممکن است شامل مواردی همانند:

درخواست برائت، درخواست تعلیق اجرای مجازات، درخواست تخفیف مجازات، درخواست اعاده دادرسی و غیره باشد. رقم خورد همه موارد ذکر شده، ملزم به تبحر و تخصص وکیل منتخب شما است؛ از این رو پیشنهاد می‌‌کنیم قبل از اخذ وکیل، سابقه او را بررسی کنید.

هزینه وکیل جرایم رایانه ای چقدر است؟ (حق الوکاله وکیل جرایم رایانه‌ ای)

هزینه وکیل جرم‌‌های رایانه‌ ای در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

  1. نوع جرم: برخی از جرایم رایانه‌ای، مانند کلاهبرداری اینترنتی، پیچیده‌تر از سایر جرایم هستند؛ بنابراین هزینه بیشتری برای دفاع از آن‌ها نیاز است.
  2. میزان پیگیری: اگر پرونده جرایم رایانه‌ای شما به مراحل بالاتری از دادرسی برسد، هزینه وکیل نیز افزایش خواهد یافت.
  3. تجربه و تخصص وکیل: وکلای مجرب و با تجربه در زمینه جرایم رایانه‌ای، معمولا هزینه بیشتری دریافت می‌‌کنند.

در حالت کلی، هزینه وکیل جرایم رایانه‌ای در ایران بین ۵ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است؛ البته، این هزینه‌‌ها فقط برای مشاوره و وکالت در مراحل ابتدایی پرونده بوده و در صورت نیاز به پیگیری پرونده در مراحل بالاتر، هزینه برای وکیل جرایم رایانه ای افزایش خواهد یافت.

تعیین دقیق هزینه وکیل به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولا در شهر‌‌های بزرگ این هزینه بیشتر است؛ علاوه بر این در پرونده‌‌هایی ممکن است روند دادرسی مدت زمان طولانی‌‍‌ای طول بکشد و برای صدور حکم نیاز باشد پرونده از جهات مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد؛ به همین علت هزینه در چنین پرونده‌‌هایی زیاد خواهد بود.

چگونه وکیل جرایم رایانه ای با تجربه پیدا کنیم؟

شما برای پیدا کردن وکیل متخصص راه‌‌های فراوانی را می‌‌توانید بروید. برای یافتن وکیل جرایم رایانه ای می‌‌توانید از روش‌‌های که در ادامه بیان کرده‌ایم استفاده کنید.

  1. جستجوی اینترنتی
  2. پرس و جو از دوستان، خانواده، آشنایان و همکار‌‌ها
  3. مراجعه به موسسات حقوقی
  4. مراجه به کانون وکلای دادگستری

قابل ذکر است در جستجو‌‌های اینترنتی، وکیل مورد نظر شما، باید دارای پرونده وکالت باشد؛ علاوه بر آن می‌‌بایست تحقیق کنید که در زمینه جرایم یارانه‌ای نیزفعالیت و آگاهی داشته باشد.

دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای

جرایم رایانه‌ای در دادسرای رایانه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای ارسال درخواست مربوط به سری جرایم رایانه‌ای شما باید مراحل به خصوصی را پشت سر بگذارید.

شماره وکیل جرایم رایانه ای را چگونه پیدا کنیم؟

با توجه به این که جرایم رایانه‌ای طیف گسترده‌ای از جرایم را در بر می‌‌گیرد، برای یافتن شماره وکیل باید نوع جرم یارانه‌ای را که مرتکب شده‌اید، مشخص کنید. پس از مشخص کردن نوع جرم می‌‌توانید با جستجو در اینترنت یا مراجعه حضوری به مراجع قضای، شماره وکیل متخصص در زمینه جرم مرتکب شده، را پیدا کنید.

آقای موسی الرضا میر؛ از جمله وکلای پر تجربه در حوزه جرایم رایانه‌ای است. ایشان با توجه به سابقه کاری عالی ای که دارند، می‌‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ایشان در پرونده‌‌های بسیاری موفق شده و در بررسی و موفقیت پرونده‌‌های کیفری، تبحر دارد. شما برای دریافت اطلاعات تکمیلی و ارتباط با ایشان می‌‌توانید به شماره ۰۹۱۲۳۸۲۹۸۵۰ تماس گرفته و مشاوره حقوقی مورد نیاز را از ایشان دریافت کنید.

آدرس دفتر وکیل جرایم رایانه‌ای

آدرس دفتر: خیابان صیاد شیرازی جنب اورژانس سابق ساختمان اداری آوا‌ طبقه اول دفتر وکالت موسی الرضا میر

جهت اعطای وکالت به آقای موسی الرضا میر و دریافت مشاوره از ایشان، با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن همراه: 09123829850

تلفن دفتر: 46224091

سخن پایانی

امروزه جرایم سایبری با پیشرفت دنیای الکترونیکی افزایش یافته و طیف بسیار گشترده‌ای را شامل می‌‌شوند؛ از آنجایی که جرایم رایانه‌ای در شهر‌‌های بزرگ زیاد‌تر است؛ به طبع هزینه وکیل جرایم رایانه ای نیز در کلان شهر‌‌ها بیشتر از دیگر شهر‌‌ها است.

مراجعه و دریافت مشاوره از وکیل می‌‌تواند به شما کمک کند تا از حقوق خود دفاع کرده و از مجازات‌‌های سنگینی مانند حبس، جزای نقدی و غیره جلوگیری کرد. افرادی که به بنا به هر دلیلی در درگیر پرونده‌‌های قضایی شده‌اند؛ با در نظر گرفتن پیچیدگی و سختی روند بررسی و رسیدگی به پرونده‌‌ها، ضروری است در کم‌ترین زمان ممکن به وکیل مجرب و متخصص مراجعه کنند.

سوالات متداول متداول از وکیل جرایم رایانه ای «سایبری»

در این قسمت به برخی از سوالات متداول شما عزیزان پاسخ دادیم:

به طور کلی چه مواردی به عنوان جرایم رایانه‌ ای به حساب می‌آیند؟
به طور کلی به مجموعه موارد غیر قانونی‌ای که با کمک شبکه‌های مخابراتی و رایانه انجام شده باشد همانند هک، خرابکاری رایانه‌ ای و… جرایم رایانه‌ ای به حساب می‌آیند.

بیشترین مجازات برای کدام جرم از مجموعه جرایم رایانه‌ ای است؟
به طور کلی سرقت و کلاهبرداری رایانه‌ای بیشترین مجازات را در بین جرایم رایانه‌ای دارد که مدت آن 1 تا 5 سال زندان می‌باشد.

مشاوره

تلفن تماس :

شبکه های اجتماعی :

پیام بگذارید

مشاوره

تلفن تماس:

شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده